Inlägg från: DetGodaLivet |Visa alla inlägg
  • DetGodaLivet

Augustibebis 2012

pixel3 skrev 2012-03-12 10:40:57 följande:
    Precis så var det för mig jämt innan jag fick botoxen. Det rann jäms med armarna och det fick igenom alla kläder vilket bara är o fräscht. Så därför velar jag ju fram ock tillbaka. Min bm sa att det är upp till mig och mitt barn blir inte sämre om jag använder flaska istället. Men samtidigt vill jag ju amma men också så vill jag kunna vara människa. Det finns inget säkert att det går över i mjölken men skulle aldrig ta risken att mitt barn fick i sig det. Så jag måste välja något av dem. Är man en dålig mamma om man väljer att inte amma av denna anledning? 

Med de förutsättningarna skulle jag nog välja att inte amma (kanske de första dagarna/veckorna pga råmjök o antikroppar).
  • DetGodaLivet

Imorgon har vi tid för RUL klockan ett....Nervös för att allt inte ska vara bra förståsss och även galet nyfiken på könet (vi har ju tre grabbar sedan innan).

Annars känns detta som dagen då saker gick vår väg (särskilt för sambon). Vi sålde gamla bilen, sambon klarade jägarexamen och så fick han veta att hans chefstjänst (tillförordnad) blir permanent. Har varit många turer om det så skönt att det blir klart och förhoppningsvis mer löneförhöjning lagom till föräldraledigheten. 

Känns som om vi borde ha haft ultraljudet idag istället...imorgon kanske är utsett till vår otursdag istället?    

• DetGodaLivet

Vi har en son gemensamt och varsinn sedan innan, men räknar in allihop i barnaskaran. De äldsta bor varannan vecka nu...förr bodde bonusen mest här (och han var bara ett när vi träffades så han och jag har hängt med hela livet liksom) men mamman har ryckt upp sig lite på senare dar.

• DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-03-15 19:53:43 följande:
    Detgodalivet: hoppas ni på en flicka nu då? :)

Lycka till ni som har rul imorgon!! Hoppas ni får en mysigt stund med er bebbe!!

Ja det vore väldigt roligt med en tös tycker jag ...men har svårt att föreställa mig något annat än en pojke
  • DetGodaLivet

Vi har också haft ett lyckar RUL idag.

Det blir en TJEJ som vi hoppades...men vi blev flyttade nästan en  vecka framåt och nytt bf är 16:e augusti (vi har barn som är födda 17:e och 18:e augusti så vi hoppas väl på några dagars respit emellan kanske).  

• DetGodaLivet
    FruFoxy skrev 2012-03-16 16:17:44 följande:
    Vad skönt att det är fler med "felaktiga" dateringar! Med första barnet blev vi flyttade 10 dagar, från 19 nov till 29 nov och hon kom ut 19 dec. Det var lite mer förståligt då eftersom jag inte hade nån koll alls på mina cyklar eller ägglossning utan gick på ett ungefär. Men med de andra har jag blivit flyttad 2-3 dagar bara och de kommit strax efter bf.
    Vi vet också när denna blev till,15 eller 16 nov hade vi endast sex, sen dröjde det flera veckor till nästa gång och då hade jag redan plussat. Superspermier kanske?

Tycker min flytt 6 dagar framåt också låter osannorlik då jag använde äl-test och vet exakt vilken dag befruktningen skedde på. Kan det verkligen ta 6 dagar för ett ägg att "fästa"?

Jag tror nog inte deras mätmetoder är sååå exakta faktiskt. Visst alla barn växer lika snabbt i bärjan men det är ju väldigt små mått på suddiga ul-bilder de ska mäta utifrån för att få fram datumet. En tiondels milimeter felsatt mätpunkt ger ju flera dagars skillnad.  
  • DetGodaLivet
    tesked83 skrev 2012-03-16 17:24:00 följande:
    Angående äl-test osv så fick jag förklarat för mig av läkare på IVF-klinik att de testerna ger utslag innan ägglossningen sker men det kan dröja några dagar innan ett ägg faktiskt släpper. Däremot vill du självklart försöka få till ett samlag i samband med detta så det ligger spermier och väntar (som kan leva upp till sju dagar så vitt jag förstått)  när ägget väl kommer. Ett ägg i sig överlever endast 24 timmar(?)
    Läser man på Clearblues hemsida angående ägglossningstest ska man ha samlag när som helst under de kommande 48 timmarna när lh-ökning detekteras. Så där tolkar jag det som att även de anger att ägglossning ska ske och inte att det har.

För ägget att fastna har jag inte en aning om.. 

Ja det visar att det ska ske inom 48 h och då är det dessa 48 h + 24 h (äggets livstid) man har att spela på...inte mer. Äldre sperminer kan ge befruktning men det ärdäremot inte biologiskt möjligt att befruktningen skulle ske först veckan efter för då lever inte ägget längre. 

Spermier kan leva längre men ägget lever bara 24 h och det är någon gång under dessa 24 timmar befruktningen sker. Mitt datum från RUL visar ju att befruktning skett typ 7 dagar efter ägglossning. Det har jag lite svårt att köpa ärligt talat. I så fall måste ju förklaringen vara att ägget fäste sent, det har jag inte riktigt koll på hur det funkar och hur det påverkar.
  • DetGodaLivet
    NiniMe skrev 2012-03-17 06:49:12 följande:
    Jag har också fått inkontinesbesvär, skönt o höra att det e fler... Dock var det värst när jag var förkyld, fast jag hade kissat och senare hostade så kom det, nös jag så kom de... Jag går med binda på mig hela tiden.. Drygt är det... Det är inte så mycket nu men det känns bra att ha bindan på, just in case..

Japp samma här. Rätt vanligt grav.besvär vad jag förstått ...men jag märker liksom inte av det i vardagen utan upptäckte det när jag hade en riktig dunderförkylning för ett par veckor sedan. Hosta och riktiga elefantnysningar.... det fixade inte kroppen kan jag säga.
  • DetGodaLivet

Graviditetsinkontinens beror på att viss typ av muskulatur slappnar av under graviditeten. Det beror inte på att man är slapp och otränad. För mig har det alltid försvunnit av sig självt efter graviditeten.

Svar på tråden Augustibebis 2012