Augustibebis 2012
Men man måste ju veta (eller få information om) vad siffrorna betyder...och vad downs syndrom innebär, Hur vet man annars vad man ska göra med informationen?
Men man måste ju veta (eller få information om) vad siffrorna betyder...och vad downs syndrom innebär, Hur vet man annars vad man ska göra med informationen?
Har förresten redan köpt vagn. Den kostade 600.
Jag tycker inte det är korkat att köpa en ny barnvagn. Jag är glad att folk köper nytt - särskilt när de tröttnar snabbt och säljer billigt. Det gör jag stora pengar på.
Det är olika hur man prioriterar helt enkelt. jag lägger pengar på att köpa ekologisk mat med god djuretik, att jobba deltid och ha mycket tid med familjen och att kunna vara föräldraledig i flera år.
Andra prioriterar konsumtion och fina saker, att jobba mycket för att kunna handla dyrt. Och sedan finns det masor med människor som är någonstans däremellan.
Ang. abort så är jag för fri abort och då är jag för att man får göra abort av vilken anledning som helst.
Att göra abort pga att barnet har DS är etiskt likställt med att göra abiort för att man väntar tvillingar och inte ville ha det.
Jag skulle helst inte önska tvillingar eftersom det skulle innebära mycket merjobb för mig som förälder och det är lite svårt att passa in i livet nu när vi redan har flera barn och mycket omkring mig. Men för mig personligen skulle det ändå inte vara ett skäl som motiverade MIG att göra abort.
Exakt detsamma gäller för DS. Det skulle innebära mycket merarbete och därför önskar jag att barnet föds utan DS. Men det innebär inte att det för mig skulle vara ett tungt nog skäl för abort.
Om NÅGON ANNAN vill göra abort för att de ej orkar med tvillingar eller ej orkar med DS så är det helt upp till deras eget samvete och deras personliga beslut. Det är inte vad jag skulle välja men jag respekterar att var och en väljer det de anser rätt för sig själva.
Däremot hoppas jag att alla är väl införstådda i att det är för sin egen skull man gör abort om man väntar ett barn med DS, som i precis alla andra fall då man gör abort. Inte för barnets skull.
Jag har verkligen inget emot lite djupare diskussioner och att höra olika åsikter. Det tycker jag är mycket intressantare än att höra folk som talar om sitt utseende till exempel...skiter fullkomligt i vilken storlek på brallor helt främmande människor på nätet har. Är mycket mer intresserad av deras _åsikter_ faktiskt..
Man får väl finna sig i att man inte gillar alla sorts inlägg i en tråd och kanske läsa lite selektivt. Jag tycker inte att någon ska behöva känna sig cencurerad varken de som gillar debatt eller de som gillar ytligt snack.