Augustibebis 2012
Har jag aldrig varit med om med någon av ungarna. Man var med en stund första dagen, det är allt.
Fast jag har jobbat i skolan i många år (olika skolor) och haft ungarna på olika skolor och jag skulle ändå säga att det hör till ovanligheterna att man har inskolning i förskoleklass. Har aldrig varit med om det vare sig på de skolor där barnen gått eller där jag själv jobbat. En sexåring behöver ju liksom inte inskolas att vara ifrån föräldrarna.
Kanske något som enskilda skolor erbjuder för att locka kunder eller något, vad vet jag. Här är det endast första dagen då man har möjlighet att vara med, har aldrig varit med om annat.
Jag har RUL nästa fredag. Dit är det hundra år.
Jag köpte vagn i vecka 12 eller vad det var.. galet tidigt i alla fall.
Men jag slängde upp den i förrådet direkt. Känns liksom inte tillräckligt mycket på riktigt ännu. Mot sommaren ska jag ta fram den för att fixa iordning och tvätta av den osv,
Samma sak med kläder och annat. Jag har både fått och köpt en del men slänger bara in det i garderoben, vill liksom inte "pyssla" med det än eller vad man ska säga. Det tänkte jag göra när jag slutat jobba i juni, tvätta allt (åtminstone det som är nytt) några gånger och vika i lådpr efter storlek osv.
Men jag har inga problem med att handla. Önskar man visste vad det var för sort bara.
...förresten har jag köpt tre vagnar nu. Liggvagn, sittvagn och sulky. Fast en har jag lånat ut.