Augustibebis 2012
Så jag var lite sen med att komma på att fråga efter detta.
Var precis på inskrivning hos barnmorskan på morgonen. På hälsosamtalet tittade hon på en "snurra" och kom fram till att beräknad födsel blir 26/8, nu när hon skrev in mina uppgifter i datorn räknade den istället fram 25e! Blir spännande att se om de kommer med fler bud efter kub =)
Jag kunde lämna blodproverna till kub (tillsammans med alla andra prover) redan idag och har bokat tid till den 20/2 för kub-ul, bara 3 veckor tills vi får tjuvkika på bebis! Och eftersom researrangören vill att jag ska ha med mig ett intyg på att jag är gravid fick jag även göra ett nytt graviditetstest (som var positivt, ingen överraskning men alternativet hade ju varit skrämmande...) så att bm kunde skriva ihop ngt.
Annars mår jag riktigt bra, fortfarande knappt ngt illamående och värsta tröttheten har hållit sig undan den sista veckan. Blir fortfarande tröttare fortare, men har sluppit de där komadagarna när man inte kan vakna och bara längtar tillbaka till sängen.
Imorgon drar vi till solen och värmen i Thailand så det återstår att se om jag kan hålla kontakt med tråden då. Ha det gott annars så länge och hoppas ni får må riktigt bra nu alla gravidpinglor!
FruFoxy: Perfekt start på dagen! =) Sömnbristen är bättre nu, vaknar fortfarande 1-3 ggr per natt men har kunnat somna om ganska snabbt de sista nätterna. Fortfarande är det bara en natt sedan i julas som jag har sovit helt utan att vakna, men så länge jag inte är vaken 2-3 timmar tidigt på morgonen så orkar jag med dagarna utan att måsta sova då också. Blir spännande att se om jag lyckas sova ngt på planet hem från Thailand dock, jag ska jobba dagen efter vi kommer hem från semestern nämligen!
Hej på er gravidpinglor!
Sitter i 35-gradig skugga i thailand och njuter av semester. Här är underbart helt enkelt och jag kan absolut rekommendera resor hit även som gravid. Flygresan var lång, men med rejäla stödstrumpor och många bensträckare så var benen ändå inte farligt svullna. Har inte haft några problem att hitta god och fräsch mat och det finns fantastiskt goda fruktdrinkar och fruktshakes att svalka sig med.
Kommer inte ihåg vem mer som nämnde det här i tråden, men även jag har fått låsning/ont i rumpan/skinkan. Känns som ngt har hakat sig och ibland gör det tokont att bara resa sig ur sängen. Märker ingen skillnad om jag promenerat mkt eller varit stilla eller stretchat. Gör plötslugt bara rent ut sagt ont!!
Nåväl, håller tummar för er som ska på undersökningar och kommer på mug att både längta och fasa inför kub när vi kommer hem. Har inte haft mkt gravidsymtom sista dagarna, men heller inte kännt några konstigheter så jag antar att allt är som det ska och njuter av semestern. Är 11+2 idag så lagom till helgen får vi skåla för 12-veckorsgränsen i en fruktshake!
Sköt om er alla!
V13+1 idag och två och en halv timme till kub-ul! Nervöst och spännande och allt på samma gång. Har liksom ställt in mig på att allt kommer vara bra men så kommer det där hemska "men tänk om inte..." så är jag nervvrak igen. Nåväl - snart vet vi om det är ett pyre där inne och förhoppningsvis att allt är bra.
Kom hem från kub-ul för en liten stund sen och pustar ut på soffan nu. Det var minsann en liten krabat där inne! 62 mm sitthöjd och skallbredd 22mm vilket barnmorskan beräknade till 12+1 (till skillnad från 13+1 enligt sista mens). Men hon sa att de väntar med någon officiell datering tills RUL som jag nu också fick tid för, kommer vara i vecka 20 då (enligt bakdateringen alltså).
KUB-risken var 1:598 vilket ju är en låg risk (nackspalten var 1,6 mm). Hjärtaktiviteten var normal och fostervattensmängden likaså. Har tydligen moderkakan i framvägg dock så det kanske dröjer innan jag själv kan känna bebisen.
Det var en sjusovare som inte alls ville vakna först. Barnmorskan buffade och jag fick hosta i omgångar innan det till slut började sprattla där inne =) Vi fick en bild med oss, men den är så suddig att man knappt ser ngt ens när man vet vad man ska kika efter... Men får hoppas på bättre bilder på RUL i april!
Var sjukt nervös innan jag skulle ge mig av hemifrån, men nu känns det bättre =) Nu får vi börja klura på hur och när vi ska berätta! =)