Augustibebis 2012
Kunde inte somna om efter nattligt toabesök så här sitter jag nu. 14+0 idag och magen känns som ett svampmoln. Det är som att bebis och livmoder får allt vanligt fluff att bara välla över, ser mer ut som överjäst bulldeg än en "bulle" i magen! Igår fick det bli klädshopping: ett par större stretch jeans, några längre toppar och faktiskt även några gravidtoppar. Gravidbrallor passar inte riktigt ännu, jag köpte ett par i panik när magen blev mer och mer svullen för några veckor sen men de sitter inte uppe (de är sköna att gå i hemma men funkar inte på jobbet). Gravidtopparna var sköna och framförallt längre så de inte kanar upp och visar det fina gummibandet runt byxknappen =)
Passade på att fylla en stor förvaringskasse med kläder som inte längre funkar och jag gissar att det kommer samlas några sådana kassar i källaren innan augusti! =)
Igår blev det även en fika med en kompis och jag berättade då om bebisen. Hon blev jätteglad för vår skull men det är ändå lite kluvet eftersom hon och hennes man har försökt i flera, flera år utan att det blivit ngn bebis ännu. Ena stunden pratade vi bebis och graviditet och nästa stund IVF och barnlöshet... men livet är ju så dubbelt ibland och som hon själv sa så blir det ju nu en till bebis i bekantskapskretsen som hon kan mysa med!
Ska se om jag kan somna om nu... gäspningarna börjar smyga sig på...