• godisbit

Augustibebis 2012

Saftmedbulle skrev 2012-04-16 17:23:25 följande:
    Grattis till lyckat RUL!
    Tack!! =)
  • godisbit

Fransyskan (och ni andra som bor i utlandet) - Jag tror inte det ska vara ngt problem att gå till svenska kyrkan i utlandet. En kompis till mig jobbade flera år inom skut och det blir ofta en samlingspunkt för svenskar och skandinaver utomlands. Så länge det inte bekommer dig att det är ett religiöst sammanhang så tror jag absolut att du är välkommen oavsett hur religiös du är, kanske inte för att debattera trosfrågor i  barngrupperna, men annars ska det nog gå bra!  

• godisbit
    fransyskan skrev 2012-04-17 10:54:02 följande:
    godisbit och hejåhå:

Men då kanske jag skulle våga mig dit! Har bott här i år och år men alltid tänkt att man kanske blir utjagad med ett kvastskaft om man dyker upp och bara vill käka kanelbulle eller låna en bok. Såg just att de hade en grupp för småttingar (0-3) vilket skulle kunna vara kul. Jag vill ju att pyret ska ha en bra anknytning till Sverige.

(Och börjar alla sjunga "Jesus älskar alla barnen" kan man ju alltid smita iväg lite diskret! )
    Jaa! Gå dit och provsmaka kanelbullarna i alla fall =)
  • godisbit
    mammsen skrev 2012-04-19 17:10:27 följande:
    Urs! vad hemsk jag är.. Jag sitter och försöker få tiden att gå lite snabbare pga jävla nack/ryggont och huvudvärk (ryggont efter skada och dålig sovställning inte så mycket gravidrelaterat ) har sovit bort halva dagen och nu sitter jag här. Varpå min 4½-åriga dotter kommer och kräver uppmärksamhet, som jag borde ge henne.. Första gångerna bad jag henne gå in och måla på rummet för mamma mår inte så bra och vill vara lite ifred, när hon kommer ut efter med 2 minuters mellanrum för att klargöra för mig att nu har jag målat så sa jag gå och lek och så kommer hon igewn och jag röt ifrån "nu går du in på ditt rum sa jag" med en arg och bitter ton, som antagligen var lite högre än behövligt.
      Känner mig så jävla asdålig!! Men jag känner lite att hon är så stor att hon får lära sig att ibland måste man anpassa sig efter andra människor med och ta hänsyn när någon inte mår bra och vill vara ifred. Och jag ORKAR värkligen inte lyssna på vem som gjort vad på dagis idag, inte just nu iallafall,, thats it..  
       Min sambo är bara och köper mat men det känns som en evighet och jag försökte förklara för min dotter innan jag blev arg att hon får berätta för pappa sedan när han kommer hem istället.
    Hoppas lite mat och avlastning från sambon kan göra att ni ändå får en mysig kväll!!! Kram
  • godisbit

Jag har druckit alkoholfritt vin ngn gång men oftast tycker jag det är godare med naturligt alkoholfria drycker. När vi firar ngt köper jag hellre en riktigt god äppelmust t.ex. Däremot tror jag inte det ska vara ngn fara med de små mängder alkohol som finns i det alkoholfria. Även filmjölk innehåller små mängder alkohol, liksom annat som är syrat/jäst och inte upphettat, men de små mängder vi kan få i oss den vägen är ju ingen fara varken för oss, bebisar, ev mediciner eller bilkörning.

• godisbit
    NiniMe skrev 2012-04-21 09:50:11 följande:
    Igår skulle jag iväg och jag hitta ingen bra tröja att ha på mig så jag hitta en munkis som jag använt för länge sen och jag fick mig ett gott skratt, tycker ni den ser lite liten ut?

Hihihi! Den räcker ju åt bebisen, men du får kanske leta efter en egen tröja till resten av dig =)
  • godisbit

7e himlen - vilken överraskning och vilken farmor! Blev alldeles rörd och tårögd av att läsa. Underbart!

• godisbit
    7eHimlen skrev 2012-04-23 12:35:50 följande:
    Jag tänkte oxå ge mig på att sy ett eget snugglenest, är det nån som vet vart man hittar stoppning? typ nån sorts bomull antar jag att det ska vara? :D
    Jag funderar också på att sy ett själv och tänkte ha vanlig kuddstopp i. brukar finnas på t.ex. ohlsonns tyger eller hobbyaffärer och är syntetiskt. Se till att dra isär fibrerna och fluffa upp stoppningen ordentligt innan du fyller det du syr för annars är det större risk att det blir klumpar och ojämnt och inte minst efter ett par tvättar så kan det förstärkas om man har otur. 

• godisbit

sen ska man väl gärna ha fyllning i bottendelen också... kanske en tunn skumgummidyna som man klipper till i lämplig form?

• godisbit

natlup - ring sjukvårdsupplysningen och resonera med dem?

Svar på tråden Augustibebis 2012