Augustibebis 2012
Håller tummarna NiniMe! Nu är det verkligen din tur att få ut din lilla prinsessa! :)
Grattis till alla nya tillskott i tråden! Det riktigt regnar bebisar nu, och det kommer nog fortsätta göra det ett tag till :)
Håller tummarna NiniMe! Nu är det verkligen din tur att få ut din lilla prinsessa! :)
Grattis till alla nya tillskott i tråden! Det riktigt regnar bebisar nu, och det kommer nog fortsätta göra det ett tag till :)
Vi kommer ha en del ombyten till bebis med oss denna gången till BB. Hade bara packat "åka-hem"-kläder till sonen och när han föddes var han 51 cm lång. BB hade bara kläder i strl 62-68 så han drunknade ju i dem!
Så kommer absolut ha mer ombyten som passar denna gången, lite i strl 50 och lite i strl 56.
Augusti idag! :D Weeiii!!!
Grattis tesdy till sonen!!
Och lycka till ni som är på gång! Hoppas på fler bebisar här inom kort :)
Själv har jag 7 dagar till BF idag (38+6) så jg har gått 2 dagar längre än med sonen som kom i 38+4. Stämmer nog inte som de säger att andra barnet kommer lite tidigare än första ;) Verkar inte som att liten har några som helst planer på att komma ut snart heller. Lite slempropp som lossnat till och från men inget med blodstrimmor eller andra tecken :/ lär nog dröja då innan bebis vill titta ut :(
Ellenbmt: man får ändå upp lite förhoppning om att denna ska komma ungefär som förra eller lite tidigare när alla säger så. Trots att jag försökt ställa in mig på att det kan dröja.
Enligt äl så borde jag vara en vecka längre än vad jag är, alltså ca 39+6 idag. Vet nämligen precis när jag hade äl för jag testade mig med äl-stickor när jag blev gravid. Men de flyttade mig en vecka på rul.
Mamma070912: vilket minne du har! ;D jo, jag var på TUL och bebis var lite liten men inom normala värden. Den var -10,3% när de mätte. Så jag tänkte likadant som du, att de haft fel redan från rul. Har som sagt stenkoll på när jag hade äl eftersom jag körde på stickor den månaden :P men det ville ju inte BM lyssna på ;)
Så enligt mina beräkningar har jag BF idag.
Men ingen bebis på gång här inte :(
Har dock bakat dubbel sats av både kanelbullar och vaniljbullar idag! :) Har haft lite trist väder så behövde sysselsätta sonen här hemma. Och tänkte det kunde vara bra att bunkra upp innan liten kommer ;) Pappa var här på middag och klagade inte över att få nybakat kvällsfika till efterrätt! ;D
Ninime: känner igen detta väldigt väl men det var inget som någon förklarade för mig när jag fick sonen. Förlossningen tog 38 timmar och fick både värkstimulerande och Eda. De tog hål på hinnorna, när jag fick för ont fick jag Eda, sen höjde de värkstimulerande för att värkarna avtog etc. Höll på så ett tag.
Efter förlossningen hade jag jättesvårt att ta till mig sonen och på bb var det nästan bara min sambo som höll i honom, om jag inte skulle amma.
Hade problem med amningen också och när sambon skulle börja jobba igen bröt jag ihop i panik över att behöva ta hand om honom själv.
Tog upp med BVC att jag mådde dåligt över detta men de sa bara att man kunde känna sig nedstämd, det var naturligt och skulle gå över av sig själv.
Tog väldigt lång tid innan jag kunde ta till mig sonen ordentligt och kan fortfarande må dåligt över att jag "missade" den första tiden med mys och anknytning. Förstår nu att det kanske hade med min förlossning mycket att göra.
Grattis Astro till dottern!! :D
Grattis eightythree och babyhum till era små skatter! :D
Här har jag sovit uruselt inatt! Vaknat en gång i timmen av att kroppsdelarna jag haft utanför täcket har varit iskalla, och det som var under täcket var genomblött! Har vänt täcket 3-4ggr, kudden som jg har mellan knäna åkte väck vid 4-tiden för den var blöt, kudden i svanken fick vändas. Usch!
Fattar inte att man kan vara kall samtidigt som man är genomsvettig?! Konstiga hormoner kanske när man är gravid?
Här händer i alla fall fortfarande ingenting. 39+1 idag, 5 dagar till BF och slemmisen släpper i små omgångar. Men bara 1-2 ggr per dag kommer lite grann på pappret.
Ska till BM på måndag om liten inte kommit och får be dem göra något så det kommer igång. Klarar inte av klådan jag har (leverpåverkan) och det hjälper endast tillfälligt med Tavegyl. Något som jag nu äter dagligen även om det inte känns bra :(
Ledsen för långt och OT inlägg men är grinig och tjurig efter natten :/
Mamma070912: ja lite trist har det varit. Kan ju alltid hoppas att slempropp är ett bra tecken, trots att det inte är blodstrimmor i. :)
Hade en ny BM sist då min ordinarie är på semester och enligt henne hade mitt sf gått från 29 till 33 cm på 2 veckor. Efter att det legat på 29 cm två veckor i rad. Tycker det låter ganska otroligt :/
Så då skulle min kurva gått spikrakt uppåt mellan v.36 och v.38?...
Va skönt för dig att bebis hade växt till sig så du slipper gå på fler TUL! :)
Vad trodde de att h*n skulle väga i slutet för dig och vad vägde lite nu?