• Novixi

Augustibebis 2012

Tjockisbullen: såg att du frågade igår om det fanns en tråd för födda bebisar och det gör det Glad
    Här är länken www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

Novaunique: Har haft lite småläckande bröst vid enstaka tillfällen denna grav. Förra grav läckte jag konstant och en hel del från v. 17 Rynkar på näsan Inte alls kul! Kunde inte ens sova utan BH och inlägg....
    Tror inte att det har någon som helst betydelse om man läcker mycket eller lite (eller inget alls) för mjölkproduktionen när bebis väl har kommit. Var glad att du slipper det nu istället Flört
    Tycker det är tillräckligt ofräscht och jobbigt att gå runt och lukta sur mjölk i flera månader då bebis kommit, behöver inte göra det innan också liksom Tungan ute
  • Novixi

Nova: grattis till sonen! Pojkarna börjar knappa in lite nu ;) hoppas allt är bra med er och ser fram emot en bild på underverket när du har tid/orkar lägga upp det! :D

• Novixi

Kampis: en dum fråga kanske, men varför minskar risken för psd om man lägger kudden under lakanet? :P

Ang kudde så hade vi det till sonen och tyckte det funkade jättebra :) köpte en liten, tunn kudde från Rätt Start. De har det märket i de flesta barnbutiker. Modellen som heter vagn/vagga är det.

• Novixi

Ajajaj sitter med ont så gott som konstant i nedre delen av magen, ljumskarna, "inne i" muffen och så känns det bak i rumpan. Jag har aldrig haft en förvärk innan så jag vet inte om det kan vara det. :/ vi får se om det avtar eller blir värre. Det blir i alla fall värre när jag är uppe och går... Bläää... Om det nu ska kännas såhär kan det väl i alla fall vara på riktigt tycker jag

• Novixi

God middag alla fina mammor! Verkar som att många fått sova gott inatt, jag också :) bara en kisspaus på hela natten! Mina "värkar" avtog igår efter en stunds vila så jag antar att det var vad ni andra kallar förvärkar. Första gången jag hade det så visste inte riktigt hur det skulle kännas.
    Det konstiga är att jag hade ont konstant (i ca 30 min) när jag rörde mig, det var inte smärta i intervaller? Nån som känner igen det?

Trodde förvärkar kom i intervaller precis som riktiga värkar? Detta är ju en hel vetenskap! :O

• Novixi

Grattis Helenaa!!! :D Vilken födelsedagspresent till storebror :)

Gick in i v.37+0 igår, så 37+1 idag. Nu får bebis gärna komma när som helst för min del :) Har dock en känsla av att den kommer nästa helg (mellan 27-29 juli). Vet inte riktigt varför men bara en känsla jag har :P
    Har ni andra nån "förkänning" på när bebis ska komma?

• Novixi

Albasmamma: så spännande :) får se om den lill* kommer den 25 som du tror då :) ja, kanske inte så kul om den tittar ut bär du inte har någon hemma som kan vara barnvakt. Hur långt gången är du nu?

Någon annan som fått en känsla av när bebis väljer att titta ut? Hos oss så tippad det hej vilt på olika datum :) har 4 födelsedagar nu i slutet på juli att pricka in, och 2 i början på augusti. Alla tror ju att bebis kommer på just deras födelsedag ;)

• Novixi

Kampis: haha nutella?! :) det har jag aldrig hört! Varför skulle det hjälpa till? Jag har inget emot om det funkar, älskar nutella!! :D

• Novixi

Stort grattis till Naimis! Såg också på fb att hon fått en liten kille :)

Kampis och anneh: ang sex. Jag och sambon myste till det för ca 1,5 vecka sedan. Innan dess hade vi nog inte haft sex på ca 1-2 (eventuellt även 3) månader :/ tror som kampis, ungen kommer komma ut med spindelnät på sig :P haha! Förra grav kunde jag väcka sambon mitt i natten och vilja mysa men denna gången har jag ingen lust alls :( känner mig lite taskig mot honom faktiskt.

• Novixi

Sant, sant! Ska genast sätta mig med skeden i nutellaburken och njuta ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012