• Novixi

Augustibebis 2012

Grattis Katten och Albasmamma!

Grattis till hejochhå, tänker på er och sonen!

Lycka till imorgon (idag) ni som har snitt och igångsättningar. Och lycka till på fredag Karo! :)
    Nu är det många som får gosa med sina små, jag vill med!!! Vill ha min bebis här nu!
    Idag har inte varit kul att vara gravid. Värmebölja och vindstilla, höll på att smälta bort ett tag. Och ikväll har liten hittat nåt konstigt sätt att sparka/böka på så att h*n kommer åt nån nerv som går ner i ljumsken/benet :( Ajaj!! Vill mest att det ska sätta igång nu.

• Novixi

Lindapernilla: undrar samma sak. Hade så vid några tillfällen igår och i förgår. Inga stora bitar men som du säger var de (snor)gröna och jätteklistriga. Inte alls som de vanliga flytningarna man brukar ha. De är som vatten och vita annars. Tror som du att det är bitar av slemproppen som börjar lossna, men inte säker. Någon som vet?

• Novixi

FruFoxy: jag har också kommit på att jag verkligen måste packa bb-väskan idag. Har sagt det i säkert 1,5 månad nu :P är i 38+1 idag ;)

Ellenbmt: hade två sånna nätter förra veckan. Vaknade och var helt skakig, svettades i omgångar, illamående och riktigt dålig i magen. När jag satt på toa visste jag inte om jag skulle kräkas eller svimma :(
    Pratade med BM om detta och hon trodde på Vena Cava-syndrom (eftersom det kom på natten) men tycker det låter som något liknande för dig ju.
    Hoppas det går bra i alla fall och släpper det inte så ring fl för säkerhets skull. Bättre att kolla en gång extra :)

• Novixi

Åh va spännande Ellenbmt! :D håller tummarna för att du snart får gosa med din lilla bebis!

• Novixi

Grattis till alla nya tillskott i tråden! Nu hänger jag knappt med i svängarna med alla nya bebisar som tittar ut :) Men det kommer väl komma bebisar nästan varje dag framöver känns det som.
    Idag har jag storstädat hela huset. Dammsugit, putsat, dammat, diskat och tvättat så nu kan bebis komma när den vill :)
    Får se om det drar igång något efter dagens ansträngning ;) Hade inte varit mig något emot....
    Har hela tiden sagt att denna helgen känns som en bra helg för bebis att komma, speciellt söndag (29 juli). Men det återstår att se. Kanske går över denna gången istället :/ På måndag är jag i alla fall lika långt gången som jag var när sonen kom (38+4)

• Novixi

Det är både sperman och njutningen som gr nytta. Sperman innehåller prostaglandin men om det skulle göra någon större nytta behövs det ca 4 liter ;)
    Njutningen frigör oxytocin som är kroppens "lyckopiller" och stimulerar till sammandragningar mm :)

Här har jag testat storstädning, hallonbladste och färdknäpp så jag hoppas verkligen det hjälper lite på traven ;) men än sålänge har jag inte känt något så går nog längre denna gången än med sonen. Sonen kom i 38+4 och det är jag idag (måndag)

• Novixi

Det börjar äntligen hända lite här! Inget stort men varje gång jag varit på toaletten idag (5 ggr) så har det varit en liten del av slemproppen på pappret när jag torkat mig :D vet att det fortfarande kan dröja nån vecka men det händer i alla fall något! :D
    Det hjälpte kanske lite att vi myste till det igår då.... ;)

• Novixi

Kampis: jadå i mamma-djungeln är inget för äckligt ;) haha! Den är som rå äggvita kan man säga. Slemmig, tjock och trådig. :P Hade några bitar (pyttesmå) för någon dag sedan som kom och de var mer gröna, men nu är den genomskinlig. När jag torkat mig är det ungefär lika lång "tråd" som lillfingret men mycket tunnare.
    Med sonen kom hela på en gång efter ca 6 timmars värkar och då var den likadan i färg och konsistens men med blodstrimmor i. Du blev kanske något klokare av min luddiga beskrivning :P

Hoppas inte någon blev äcklad av denna ingående beskrivningen :P

• Novixi

Vad olika det kan vara mellan olika landsting. Här görs ingen "nedre" undersökning öht. Hade varit bra om de kollar när det börjar närma sig så men kanske vet lite hur man "ligger till" så att säga :)
    Nu är jag precis hemkommen från en lång promenad med familjen och hoppas att det ska få igång kroppen ytterligare.
    Fortfarande slemmis som lossnar varje gång jag varit på toa :D
    Ska flörta med sambon så vi får mysa till det lite ikväll också ;) haha!
    Vill ha ut min plutt nu! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012