fru Elle skrev 2012-03-26 09:51:17 följande:
Alfred var det namnet som spontant poppade upp när jag gick från RUL. Maken tycker Max, men jag verkat inte kunna säga det, mina vänner tycker jag säger Mats.
Andra favoriter just nu förutom Alfred är Albert, Alexander, Edward och Wilhelm. Charlie har dykt upp i huvudet med. Mitt favoritnamn för tjej denna gången var Hedvig. Min man gillar inte Edward eller Wilhelm. Han gillar egentligen bara Max som första namn.
Har ni några tips på namn som passar till lillebror, syskonen heter Molly och Harry. Det ska inte vara namn som slutar på y denna gången.
Molly, Harry och ... Linus? Adrian, Jim, Fred, Peter, Pontus, Karl?
LiJon skrev 2012-03-26 10:15:15 följande:
Godmorgon nya veckan!
Härligt med så många som kommit halvvägs! Skulle gjort det igår men enligt nya beräkningar blir det till kommande lördag...
Har haft en fin helg! Vi åkte till IKEA i lördags för att köpa en ny säng åt oss (har en 1,20 nu och det lär ju inte funka längre fram med större mage och så småningom bebis...) men kom hem med nytt köksbord och stolar istället, haha. Men det skulle behövas i vilket fall, vi hade ett högt typ barbord i ek innan. Det var sambons från början och jag har inte gillat det riktigt, så nu jäklar åker det ut på blocket

Säng får bli nästa vända! Kikade på spjälsäng och skötbordet (hensvik) också och har bestämt oss för de två, men de köper vi nog i början på sommaren.
Annars var det en riktig hormondag igår. Från att skratta så jag kiknade till att gråta för en liten, liten struntsak min stackars karl sa, haha. Tycker annars att jag har varit så himla lugn och harmonisk hittills i graviditeten och inte känt av några graviditetshormoner alls. Sen hyrde vi en film också, kanske sämst timing att se den just då. Den handlade om ett spädbarn som dött (det stod det inget om på baksidan...) och tårarna sprutade såklart och jag insåg hur mycket man redan älskar bebisen i magen och hur orolig man kommer vara resten av livet...
Sen tror jag jag kan fått en ny krämpa... har läst om att man kan vakna av sendrag/kramp i benen på nätterna, fast för min del har det varit när jag rest mig upp på natten föra att gå på toaletten som jag fått som riktig kramp i vaderna. Obehagligt och jag stapplar fram som en 90-åring. Någon som har känt av något liknande?
Kan vara brist på kalium och/eller magnesium. Testa tillskott, t ex Magnesium brus eller b-calm. Jag tar det så fort jag får krampkänning i musklerna och därmed får jag aldrig kramp längre. Önskar att någon BM hade sagt det när jag väntade mina fyra första, men nej, det hette "alla gravida får kramp i benen, det får man stå ut med".
Sicket snack, det är nästan alltid mineralbrist och det kan man ju lätt avhjälpa. Att äta banan kan räcka, t o m.