lovisen01 skrev 2012-03-19 11:35:00 följande:
Måste bara beklaga mig lite, tycker lite synd om mig själv. Har en sådan fruktansvärd hosta, jag vet inte vad jag ska göra. Hostar tills jag får kvälningar, kan inte prata för jag har hostat sönder halsen. Får sådana hostattacker och det verkar ju inte gå att göra nåt åt det alls. Dricker vatten och te HELA tiden. Min ena dotter har också hosta men hon har feber med, så jag har inte sovit i helgen för min man har jobbat nätter. Sittet på jobbet nu (min man är hemma och vabbar) och hostar och är trött.
Har dessutom varit hos sjukgymnasten för mina foglossningar men det finns inget att göra. Har så jäkla ont, speciellt när jag har gått. Så det är bara att stå ut, 19 v kvar. Hoho. Han tyckte jag borde kolla upp möjligheten att sjukskriva mig, men jag vet att jag skulle göra mycket mer hemma som gör ont i fogarna, här på jobbet så sitter jag hela dagarna ändå. Skulle nog dessutom klättra på väggarna hemma. Tycker ni det är dumt att inte sjukskriva sig om man har väldiga foglossningar?
Känns skönt att få beklaga sig lite, försöker att inte gnälla inför omgivningen då jag själv vet hur jobbigt det är med negativa människor runt en :p ska gå iväg och köpa lite godis på lunchen så blir nog dagen bättre :) någon mer som har en halvjobbig dag?
Det finns en ovanligt envis hosta som kommer sig att mycoplasma. (Ofarligt för bebisen)
Du kanske ska be din läkare kolla om det är därför du hostar så illa?