Lindhaz skrev 2012-08-16 12:08:16 följande:
Usch tjejer :( jag är bara på dag 2 men jag känner exakt som ni!! Man är så less på att leta tecken och blod i trosan och allt där till :S ingen lust att träffa människor så tiden åtminstone kan gå!! Men vi har en garanti - det är vår bebis! Inom 2 veckor är vi mammor :)
Menar du att garantin är att man blir igångsatt 2 veckor efter BF?
Jag trodde ju också det, och har hela tiden haft det som min livlina.
Men, min vikarierande BM igår spräckte ju helt det hoppet!
Enligt henne så fick man ringa i v42.+ och boka tid för en undersökning.. Sen efter det så får man gå på lite kontroller och bla bla bla, om alla mår bra så väntar man lite till innan man sätter igång..
Och hon var inte alls imponerad av BMs som utförde hinnsvepningar och tänkte då defenetivt inte erbjuda någon sådan. Ev kunde man kanske hitta någon efter 42+0 som gjorde det lät det på henne.
Gaaaah!
Jag ska absolut se till att träffa en annan BM nästa vecka, jag vill ha hinnsvepning från 40+0 ju egentligen, och trodde verkligen jag kunde få det, men det är ju imorgon, och jag har inte ens en ny tid inbokad på MVC.
Men, jag tror man nog kan "tvinga " sig till en igångsättning i v42 iofs, men jag blev så paff av hennes syn på det hela, jag trodde nog att igångsättning i v 42 var kutym.
Och hinnsvepning, oj vad det verkar olika mellan olika BM!