• trossan

Augustibebis 2012

Men fy Sommaren!
    Det förstår jag, att du bara vill gråta.
    Det är inte ok av kroppen att luras sådär!

Är väl lite samma sak som hände Ellen, för bra länge sen nu va?
    Konstigt! Och frustrerande.

På så sätt får jag väl vara glad att jag inte har några förvärkar eller någonting...

Men vad säger de på förlossningen? Åkte du in?
    Man kan ju inte gå runt och ha så superont hur länge som helst heller, frågan är om man då hellre vill bli igångsatt, eller om man vill få något som dämpar värkarna.. svårt.

Håller tummarna för att det sätter igång snart igen, men denna gång på riktigt!!

• trossan
    Lindhaz skrev 2012-08-16 12:08:16 följande:
    Usch tjejer :( jag är bara på dag 2 men jag känner exakt som ni!! Man är så less på att leta tecken och blod i trosan och allt där till :S ingen lust att träffa människor så tiden åtminstone kan gå!! Men vi har en garanti - det är vår bebis! Inom 2 veckor är vi mammor :)
    Menar du att garantin är att man blir igångsatt 2 veckor efter BF?
    Jag trodde ju också det, och har hela tiden haft det som min livlina.

Men, min vikarierande BM igår spräckte ju helt det hoppet!
    Enligt henne så fick man ringa i v42.+ och boka tid för en undersökning.. Sen efter det så får man gå på lite kontroller och bla bla bla, om alla mår bra så väntar man lite till innan man sätter igång..
    Och hon var inte alls imponerad av BMs som utförde hinnsvepningar och tänkte då defenetivt inte erbjuda någon sådan. Ev kunde man kanske hitta någon efter 42+0 som gjorde det lät det på henne.
    Gaaaah!

Jag ska absolut se till att träffa en annan BM nästa vecka, jag vill ha hinnsvepning från 40+0 ju egentligen, och trodde verkligen jag kunde få det, men det är ju imorgon, och jag har inte ens en ny tid inbokad på MVC.

Men, jag tror man nog kan "tvinga " sig till en igångsättning i v42 iofs, men jag blev så paff av hennes syn på det hela, jag trodde nog att igångsättning i v 42 var kutym.

Och hinnsvepning, oj vad det verkar olika mellan olika BM!

• trossan

Haha, måste bara rapportera från septembertråden som jag just var inne och tjuvläste i- de är inte ett dugg bättre!! De får redan hinnsvepningar och pinverkar och pratar om färdknäppar och häxbrygder!

Får nog göra som Ellen var inne på och läsa i en "decemberbebis" tråd, då lär ju min vara ute iallafall! Skrattande 

• trossan
    Lindhaz skrev 2012-08-16 12:22:30 följande:
    Trossan : ja herregud! Min bm föreslog en hinnsvepning när jag berättade min oro för stor bebis och gå långt över tiden! :O vi har bokat in en ny tid 40 + 5 för ännu en hinnsvepning sen ska vi boka en tid på FL, tyckte jag hon nämnde! Men Hmm, du "måste" ju ha en ny tid! Ring genast eller så ring en ny mvc, berätta hur dåligt bemött du blivit, de får väl knappast neka dig :)
    Vad skönt att du fått hinnsvepning!!
    Ja, jag ska faktiskt ringa, antingen imorgon eller på måndag och boka ny tid, med NY barnmorska! Och deklarera att " nu har jag gått över tiden, NU ska jag ha hinnsvepning!!".

Jag vill ju så mkt hellre börja få det from v 40 för att få det att sätta igång naturligt, än att vänta till v 42 och behöva få riktig igångsättning med medeciner! Det måste ju vara bättre för både mig och bebis!

Svipp- haha, ja vi invaderar plötsligt oktobertråden allihopa! Stackarna där " won't know what hit them" ! Skrattande
  • trossan
    EliHei skrev 2012-08-16 12:45:39 följande:
    Är på bf+10 och ska på måndag ringa in för att boka tid för kontroll. Skulle gjort hinnsvepning idag men bm vågade inte för bebis va inte fixerad längre;( så på bf+17 blir ja igångsatt om inget hänt innan...dryg väntan!!!!
    åhå, får man inte få hinnsvepning om inte bebis är fixerad? Detta var ny information.
    och ganska så sorglig för mig då som har o-fix bebis.

Däremot så vet jag ju att man inte kan få det om man inte har en mogen tapp, och det kanske hänger ihop...?

17 dagar över bf... länge!! 
  • trossan
    LiJon skrev 2012-08-16 13:10:53 följande:

Hemkommen från BM, min bebis är inte heller fixerad och det fick mig att känna att det är långt kvar... Trossan visst har du också BF imorgon? Jag tappade också hoppet lite om att det kan hända närsomhelst men enligt min bm spelade inte det någon roll, det kan köra igång ändå. Och här har vi också två veckor över innan de sätter igång en, så jag känner lite att inom två veckor är hon ju faktiskt här, så man får väl försöka se det som att varje dag är en dag närmare bebis... fast det är svårt!  

Jupp, det är jag som också firar bäst före datum imorgon! :)
    Skönt att höra att det är fler som är så nära men har ofixerade bebisar. 
    Och som Mammsen och  NiniMe nu sagt ( och dem litar vi ju på! Glad) så kanske det faktiskt inte spelar någon roll om bebis är fixerad eller ej, och det är ju en tröst! 

Men det här med 2 veckor är ju intressant alltså, jag har inte hört annat än att det är 2 veckor även i Stockholm ( någon som vet mer exakt??) Det var därför jag blev så Himla paff igår när den här nya knäppo BM inte alls verkade ha hört samma som jag. *morr*

Jag tänker nog hålla fast vid max 2 veckor över tiden, och sen annars " göra en mammsen" och gå in på förlossningen och sätta mig och sittstrejka tills de sätter igång mig!!!

Nu är det middag. Beställt chili con carne av sambon, med extra mkt chili, för det ska ju också vara en huskur... ;)

Trevlig kväll på er alla så länge! Kyss 
  • trossan
    mammsen skrev 2012-08-16 13:30:26 följande:
    Trossan - VA! så deppig att du inte orka komma in här! Då är det illa!! Jävla barnmorska! Ah, nej då, 40+5 var det såklart :) Hadde min första känning 40+3 och när jag kom in vid 7 i v 40+5 och hade haft förvärkar i 2 dagar ville jag föda barn. Men det skulle inte bli någon bebis där minsann! Hon var inte fixerad och jag var som sagt inte öppen så mycket osv.. Skulle få något smärtlindrande och något att sova på och bli igångsatt dagen efter när jag hade nya krafter. HA! Trodde dem ja! Jag tog ett bad och när jag badat klart var jag öppen 8 cm, blev varken sovdos/smärtlindring/igångsättning utan en raketbebis istället! Antar att hon var fixerad där någon gång mellan att jag kom in till förlossningen och hon kom ut från "utgången" ;) Tji fick personalen och det kändes såååå skönt att de hade fel! Men jag hann ju bara känna den ångestfyllda deppen en liten stund, hoppas din lille snart kommer då går det över ;) Tror det är många här som funderar över andra saker än just känningar och förvärkar! Även om det känns som att det är det enda ämnet just nu! Men det kanske bara betyder att det är dags att våga starta lite nya disskussioner med :) Tycker by the way du ska ringa och boka en ny tid hos en annan BM med samma! Du behöver få berätta hur hon behandlade dig och vad hon sagt så att en du får höra lite vettigase och ödmjukare saker från en annan bm! Och by the way! Förlossningen går alltid att prata med direkt! Jag "tvingade ju till mig" en igångsättning i v 40+5 som skulle starta dagen efter med förra barnet. Men hon föddes ju som sagt innan. Det beror bara på vilken barnmorska/läkare man träffar och jag tycker man ska undvika de där sura jävlarna som inte ens värkar gilla sitt jobb! (Sådanna som din vresiga bm som säkert aldrig ens varit med på en förlossning!)
    Ja, men nu börjar det faktiskt kännas lite bättre.
    Tack vare ER här!
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}Kyss

Men det är lustigt hur mkt en random tant, med blå mascara, kan påverka en. Bara av vad hon säger. Det är ju inte så att hon påverkar barnet hit eller dit. Försöker verkligen komma ihåg det. 
    Och jag tänker precis som du, att faaasiken vad roligt det vore om hon fick helt fel och jag fick bebis imorogn på BF!
    Ska absolut ringa imorgon och boka ny tid, med en vettig människa.
    Min vanliga är ju bra, men hon hade den dåliga smaken att ta semester just i augusti... Känsligt det där.

Men, nu glömmer vi henne! 
  • trossan
    jolie skrev 2012-08-16 15:39:27 följande:
    Nu är det väl dags att hoppa in i tråden. Har följt den nästan sen start men aldrig skrivit något. 
    Tänkte bara ge lite pepp till alla som går och väntar och väntar och väntar! Hoppas ni får se era små snart!
    Är på BF+15 idag och igångsättning blir om senast 6 dagar. Första veckan över tiden var allra värst, och nästan veckan innan också. Man gick runt och var så spänd och letade tecken på att det skulle starta och blev besviken när förvärkarna aldrig blev värre.
    Gjorde hinnsvepning i 41+0 vilket resulterade i att slemmisen släppte och lite ondare sammandragningar i två dagar för att sedan knappt känna någonting. Kan få lite mensvärk då och då men den går snabbt över. Det jag ville komma till är att nu när man gått två veckor över tiden så känns det faktiskt lättare. Jag vet att pyret mår bra där inne och jag mår också hyffsat ok. Man orkar inte gå runt och vänta och leta tecken utan man tar dagen mest som den kommer. Det blir när det blir. Och då blir det en jäkligt rund och go bebis Tungan ute
    (pepp från tjejen som senast i morse bröt ihop av trötthet för att den aldrig kommer ;) )
    Men oj, 3 veckor minst alltså. Vet du något om hur stor bebis är / beräknas bli?
    Vad starkt av dig att bara köra på, hejja dig!!  
  • trossan
    Issan8 skrev 2012-08-16 18:58:33 följande:
    Grattis till er andra som fått era små, underbart och hejja hejja till er som fortfarande väntar.
    Det var ju så lustigt med mig när min förlossning satte igång. Jag som var inne i tråden var och varannan dag och gnällde över att jag sääääkert skulle gå över tiden, jag såg inte ett enda tecken på att bebis ville ut, inga SD el minsta förvärk. Sen bara pang bom över en dag hände allt på en gång. 
    Grattis igen Issan!

Måste säga att jag blev så glad när jag hörde att du fick, just för att jag minns att du inte heller hade en enda känning innan, och att det ändå kunde sätta igång, bara sådär.
    Hoppas på samma här!  :)

• trossan
    Aprilia1977 skrev 2012-08-16 19:12:31 följande:
    Idag kl 00:48 kom vår prins till världen. 4335g och 51 cm lång. Kan sammanfatta på följande sätt "ett barn räcker!
    Hahahaha, ojdå, var det så illa? :)
    Vill gärna höra mer sen när du har ork och tid,
    men först och främst GRATTIS!!!! 
Svar på tråden Augustibebis 2012