• trossan

Augustibebis 2012

EliHei skrev 2012-08-16 19:58:24 följande:
    Trossan: Näe tydligen för att navelsträngen kan hamna i kläm när huvudet täpper till. Så det var lite antiklimax idag kan ja lova;( Men är du inte igångsatt på bf+17?? Låter länge tycker ja;(
    aha. ajdå, samma sak som det där med att man ska vara försiktig om vattnet går och man är ofix då!

Va, nej jag trodde du var på bf +17? :) Missförstånd!
    Jag har bf imorgon den 17e! När har du? 
  • trossan
    irruz skrev 2012-08-16 20:42:31 följande:
    jag fick en hinnsvepning igår trots att min tapp är helt omogen. det gör förmodligen lite ondare men visst går det..! ville bara säga det då många skriver att det inte är möjligt..! kan också tillägga att det var en läkare som gjorde svepningen på mig så jag känner mig rätt säker på att hon visste vad hon gjorde :)
    NU ska jag sluta bomba tråden, men jag lyckas liksom inte läsa ikapp och citera flera samtidigt och så var det så mkt som hade skrivits och och och.. 
    sorry, ska hitta något bättre sätt att kommentera på! :)

Men slutligen- skönt att höra irruz! Verkar ju lovande!

• trossan

Wow! Ellen och sommaren- GRATTIS!!!!

tänk att det kan hända ändå, att även de mest envisa bebisar tittar ut!
    Ger hopp till oss andra :)

Hoppas ni mår bra och grattis grattis grattis!!!

• trossan

Vill gärna läsa allas förlossningsberättelser, oavsett tråd! :)
    Men kanske passar bäst i den andra?

• trossan

Så spännande att läsa sommaren! Och vad hemskt att höra att det gjorde så ont!
    Intressant, för det är ju precis som du säger, helt omöjligt att föreställa sig, jag har ingen aning!
    Hur gick det med andningen, hade du gått profylax innan, och kände du att du kunde använda det nått?
    Och hur gick det med värkstinulerande dropp, slapp du det iaf?

Stort grattis till Selma, jättefint namn!!

• trossan

Mrsnoname, men nej!!!
    Det värsta tänkbara.
    Du kanske inte ens går in och läser mer nu, men om du gör det så vet att alla vi tänker på er och sörjer med er.

Finns så klart inget man kan säga. Men så ledsen!!

• trossan

Vet att vi tidigare nämnt det här med vattenavgång och ej fixerad bebis och det har varit lite olika bud på vad som gäller.

Idag fick jag iaf höra av en läkare som kände på mig att minbebis huvud är så pass rörligt, inte bara ruckbart (i vecka 40+4...) att om mitt vatten går ska jag direkt lägga mig ner och ringa in.
    Kändes skönt att veta vad som gäller för mig iallafall.

Sen har jag äntligen, halleluja! Fått en tid för hinnsvepning! På torsdag!
    Fick tag på en vettig bm på min mvc, min ordinarie är ju fortfarande på semester. Hon blev upprörd när hon hörde om den här galna människan jag träffat förra veckan och att jag inte hade fått en ny tid inbokad än.

Sen har varenda läkare o bm jag pratat med idag sagt åt mig att ha sex. Det var ett jäkla tjat! Men ok då!! :)

• trossan

Skönt att det är några fler än jag som bara går runt och väntar!
    Jag har på riktigt släppt tron på att det blir någon bebis nu. Nästan slutat längta, för jag känner mig så ogravid så jag kan inte tro att det ska komma någon bebis.
    Och jag blir tokig på alla som hör av sig varje dag och frågar! Låt mig va! Annars tänker jag fan inte berätta när den kommit heller!! Haha. Superbitter :)

Är det någon mer än jag som fortfarande inte haft en en enda förvärk el annan känning?
    Jag är 40+5 idag tror jag, har slutat räkna, och vet verkligen inte hur en värk känns! Galet.
    Min bebis är ju fortf rörlig, så jag tror inte den har några andra planer heller.

Och det jag minst av allt vill är att bli igångsatt! Hellre kejsarsnitt direkt! Kan man välja det?
    Ni som blivit igångsatta- Har det gått ok? Rädd att det ska sluta i sugklocka etc.

Hur länge kan man låta barnet ligga kvar o vänta på naturlig start så länge allt ser bra ut..?

Skönt att läsa det du skrev dock godisbit- du håller dig vid gott mod! Hoppas det kan smitta av sig lite på mig..

Undrar också var mammasen håller hus!!?

• trossan

Randiga Rut- spännande med igångsättning imorgon, stort lycka till, ska hålla tummarna!

Lissan- skönt att iaf veta att din kropp Kan ha värkar! Jag funderar ju ibland på om min kropp inte är kapabel till det alls, man får för sig så mkt dumheter :)
    Har du fått någon tid för överburenhetskontroll el vad är nästa steg för dig?

Min bm är ju på semester så jag träffar olika bm varje gång nu och svävar lite i ingenmansland, men imorgon tror jag att jag ska få träffa en bra som dessutom lovat mig en hinnsvepning!

Jag känner mig inte rädd för ks i sig, men det hade varit surt att få det på slutet efter en långdragen förlossning och smärta. Ska nog ändå höra på ev igångsättningssamtal om möjlighet till ks direkt.

Samtidigt finns det ju många fall där igångsättning har gått hur bra som helst. Tramses- Stort tack för att du tog dig tid att skriva och berätta om din positiva upplevelse!!
    Det är väl precis sånt man behöver höra.
    Vad tråkigt med missfall, men härligt att allt är på bana igen så fort efter!!

• trossan

Veritas- phew, 2 veckor över, starkt jobbat!
    Vad gör du för att hålla humöret uppe och är det fortfarande folk som orkar fråga varje dag om bebisen kommit än? :)

Idag ringde tom min chef och ville "kolla läget". Det tycker jag han kan ge blanka fan i. Jag är ledig och han borde låta mig va! Han får vara glad om jag alls har lust att informera när bebis väl kommit ens.
    Folk borde kanske läsa på om att det kan gå upp till två veckor över innan de börjat terrorisera folk..
    Vet inte hur jag ska be honom lägga ner på rätt sätt.
    Han ringde och jag svarade alltså inte, så då smsade han. Vi har verkligen ingen personlig relation i övrigt, så allt är bara obehagligt.

Challelotten- grattis!!

Svar på tråden Augustibebis 2012