• trossan

Augustibebis 2012

Randiga Rut- vad spännande med riktiga egna värkar!! Då lär du ju inte behöva så mkt skjuts på vägen!
    Hoppas du kan sova inatt! :)

• trossan

41+0 veckor idag, wohoo!
    Minns ni den gamla goda tiden när man blev glad för varje ny vecka!? :)

Antar att det är så efter 40, då vill man inte vill fira sin födelsedag mer heller..

Ingen överburenhetskontroll inbokad än men ska till bm på måndag.

• trossan
    Randiga Rut skrev 2012-08-24 17:28:32 följande:
    Äntligen!! I v. 41+5, natten till idag föddes en liten Lo. Det blev aldrig igångsättning. När vi kom in vid 22 igår så var jag fortfarande bara öppen 3 cm men tappen var utplånad. Jag hade onda värkar var tredje min. som satt i drygt 1 min. så vi fick stanna, 02:40 kom lillebror ut! Han är 800 g tyngre än vad storasyster var vid födelsen och allt gick så fort när kroppen väl bestämde sig i går så vi är lite omtumlade och jag är matt och öm, annars är allt väl med oss! 4070 g och 52 cm, vid tul uppskattades födelsevikten till 3500-3700 g!! Skriver en FL-berättelse sen när jag har en dator.
    Grattis! Häftigt att ganska många verkar få naturligt när det väl är dags för igångsättning!

• trossan
    FruKå skrev 2012-08-24 15:00:29 följande:
    Grattis till alla bebisar. Ja snart har alla sina små, sen tycker jag vi blrjar snacka träning, haha. Jag törs än inte göra annat än cykla o promenera. Blödningarna ja skrev om igår är borta nu! Huuh.
    Ser verkligen fram emot träningen! Även fast bebis inte ens kommit ut än.
    Googlar på mamma barn yoga och sats nya babykurser för fullt.

Kör vi komma i form tråden i den fortsättningstråden som finns nu, eller ska det få bli en egen?

Längtar!!

• trossan

Jag är kvar!
    Det är ju några som gått typ 18 dagar över tiden, men de flesta långgångarna har nog fått snart så då är jag väl en av de mest gravida här snart.
    Jag är på 41+1 idag, eller Bf+8.

Jag var skitstressad hela förra veckan, klämde bröstvårtor, åt annanas, färdknäppade. Men inget hände. Alla frågade hela tiden och jag blev lite galen.

Skönt nog måste jag säga så har jag nu blivit superförkyld sedan någon dag tillbaka, och då är det liksom inte läge att föda barn, så nu kan jag ta det lugnt på ett helt annat sätt. Ingen stress, den kommer när den kommer, och jag vill bli frisk först!
    Folk har faktiskt lugnat ner sig med frågorna också, efter att jag fräst till med lite spydiga kommentarer :)

Grattis lijon! Vi hade väl båda 17e? Så du vann!!! :)

• trossan
    FruKå skrev 2012-08-24 20:41:31 följande:
     ja det ska bli skönt o röra på sig ordentligt sen :P Önskar det fanns såna grejer här i närheten med.
    Hmm vet inte, va säger ni, ny tråd eller skriva i forts. tråden? Det hinner nog komma en ny tråd :)

Sommaren12 skrev 2012-08-24 21:05:48 följande:
    Grattis till nykläckta bebisarna!

Tycker vi kör kom-i-form-tråden separat! Längtar efter den. Har gått ner 9 kg senaste veckan. Dieten heter "föd ett barn"! ;)
    Ellenbmt skrev 2012-08-24 21:37:38 följande:
    Jag har nu tio kilo kvar till startvikten. När kommer kom i form tråden? :) kommer behöva söt-sugs-stöd!!
    OK, då tycker jag att vi kör på en ny tråd! 
    Jag skulle kunna starta den, men.. jag är ju fortfarande på smällen! :) Så känns lite tokigt. Nån annan som vill?
    Vi kan ju sätta igång tråden redan nu även om vi väntar lite med att börja "komma i form".

Vad säger ni som har fått, hur länge är man i bebisbubblan och vill inte tänka på träning och nyttig mat? Hur länge tar det innan man kan gå utan att det känns som om muffen ska ramla ut?

Ska vi säga 1a september som startdatum kanske..?
    Alla kommer ju inte ha fått då, men det är så många som fått redan i juli som såklart vill sätta igång.
    Och jag tänker att dels så är det ju augustibebisar, och dels så är det bra mentalt för er som fått, att ha ett startdatum den första en viss månad!? Sen får man ju hoppa in i sin egen takt..

Så får vi ha en lista med startvikt och målvikt i en separat tråd kanske.  Inkl hur mkt man förlorade med " föda barn metoden" :)

För mig kommer absolut sötsuget vara det värsta, att börja träna längtar jag så efter.
    Jag har faktiskt tränat och rört på mig ganska mycket upp till för en vecka sen ungefär. Gick en mil förra söndagen tex. Men nu är jag ju förkyld, tror det kanske är kroppen som tycker jag ska lugna ner mig inför förlossningen... :)

( Sen kan vi alla ha som mål att springa vårruset tillsammans nästa vår....! Skrattande )

• trossan

Bf +9 idag.
    Hade ont i ryggen och sammandragningar igår, typ första jag alls känt av och tänkte äntligen! Det finns hopp!
    Men det slutade när jag gick och la mig och har inte känts något mer.

Nu får jag börja ställa in mig på igångsättning istället tror jag.
    Hur lång tid har det tagit för er som blivit igångsatta? Börjar man alltid på morgonen?

7e himlen- så himla kul med vattnet!!! Var inte du orolig att det skulle gå i sängen? Hade du plast under, eller hur gick det? :)

• trossan

Challelotten, trist med väntan, hängde ni på fl hela dagen då el åkte hem emellan? Hur lång tid tog det sen?

Sommaren- trist med byxorna!! Men i årigt är jag så avis på dig och 7e himlen o alla andra som vattnet går på- point of no return liksom! :)

7eh- hur går det??

Jag vill också föda barn!!!!

• trossan

Challelotten, härligt att det gick bra! Och spec att du slapp spricka!! :)

Är väl kanske såklart skillnad på förstagångare och omföderskor också. Men det där var ju snabbt!

Hoppas min bebis kommer snart, av sig själv, och att det går fort! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012