• A R

Augustibebis 2012

Vi har renoverat på landet och jag och mamma har tapetserat två rum så jag har varit lite frånvarande här.

Stövelkatten, jag hade gbs tidigare i graviditeten och får pga antibiotika under förlossningen. Jag har lämnat urinprov ett par gånger efter antibiotikakuren och har inte gbs nu men ska iaf få antibiotika under förlossningen.

NiniMe, spännande, kanske är det på gång!

Idag åker jag och yngsta sonen med mamma till hennes sommarställe. Jag behöver vila och maken får fortsätta renoveringen på egen hand. Ska även träffa mina systrar och tänkte passa på att bli lite ompysslad med massage och låta dem måla mina tånaglar :)

• A R

Godmorgon!
    Nu är jag hemkommen (till landet) efter några dagar hos mamma. Jag har bara vilat, slöat och blivit ompysslad. Igår när jag kom hem och steg ur bilen kände jag av fogarna, vilket jag knappt gjort tidigare och jösses då ont det gör. Inte bättre idag så jag är rädd för att det kommit för att stanna. Det blir till att ta det ännu lugnare.

Imorgon åker jag tillbaka till stan några dagar, ska till BM, sjukgymnasten och så har jag lyckat till det med att boka en ansiktsbehandling. Jag och äldsta sonen blir själva i stan några dagar så det ska bli mysigt att få rå om honom lite också, ( om han har tid att vara med mig).

Tidigare diskuterades ämnet glömska och nu känner jag mig helt kocko i huvet. Tex igår så åker jag och handlar, när alla varorna är dragna inser jag att jag inte har någon plånbok, suck. Och sent igår kväll kom jag på att vi hade bröllopsdag! Trots att jag pratat med syrran om det dagen innan. Blev så ledsen att jag började tjuta och maken trodde det var något fel med bebisen (han hade iof också glömt vår dag.)

Ha en härlig dag allihopa!

• A R
    NiniMe skrev 2012-07-02 11:56:45 följande:
    Japp då har vi fått se lillan igen Och det är garanterat en liten flicka Hon låg där och sutta så sött med sin lilla pussmun.. Helt underbart, nu längtar man ju ÄNNU mer,
    Hon är en liten knubbis på 3 kg redan och föds hon på bf så kommer hon väga ca 4 kg
    Vad härligt att få en glimt så pass sent, avis!
    LiJon skrev 2012-07-02 12:06:56 följande:
    Sommaren; Vad frustrerande att de ite hittade vad det var, då vet man ju inte heller hur man ska lindra det. Fick en till "attack" imorse, satt i längre och gjorde ännu ondare. Får liksom frossa och blir alldeles darrig samtidigt, och efteråt helt slut så jag slocknade. Tror inte värktabletter hjälper, känns ingen idé att försöka för jag kommer iallafall inte veta om det är tabletterna som verkar, det onda går ju iaf över efter runt 20 minuter. Bad kanske man skulle provat men nu har vi slängt ut badkaret och håller på att installera tvättmaskin ;) måste ringa nånstans idag, vet bara inte vart man vänder sig? Min bm har bara telefontid till 9.45 så kanske vårdcentralen? Svårt att veta nu, vet ju inte om det här är bebisrelaterat liksom så förlossningen är väl inte aktuellt. 

Ser att ni andra sover dåligt, är beredd på att börja göra det snart men för min del har det blivit tvärtom. Brukar alltid vakna tidigt oavsett om det är helg eller inte och klara mig på 5-6 timmars sömn, nu sover jag lätt till 09-10-tiden (med kisspaus vid 05 typ), och sen nästan alltid en powernap mitt på dan. Börjar fundera på om järnvärdet är lågt eftersom jag är så sjukt trött, men det var bra sist så jag vet inte. Kanske laddar kroppen lite nu och så vänder det närmare förlossningen.
    Kan det vara ett gallsten- eller njurstensanfall? 
  • A R

Har varit hos bm (v 31+5) i dag och allt var bra. Han har lagt sig med huvudet ned och det var lite ruckbart. Har lite foglossning men alla värden är bra. Magen har legat precis på normalkurvan men denna gång mellan normal och den övre. Talade med bm, en vikarie som var jättebra om min oro att gå över och att barnet inte ska klara sig. Hon sa att om jag känner oro så kan de alltid hjälpa till att få bli igångsatt. Bara vetskapen om det gör att det känns lättare. Idag fick jag hem min yngste sons förlossningsjournal, visste inte om han kom före eller efter bf. Det visade sig att han kom i v 39+2 så jag hoppas på något liknande denna gång.
    Blir lite avis på er som har bf i början av augusti, själv har jag 30/8 så det är ett tag kvar.
    Nu ska jag ut med äldsta sonen och handla shorts sedan blir det ett restaurangbesök, bara vi två.

• A R

Ny har jag börjat packa väskan inför förlossningen och bb. Fastnade helt med de små bebiskläderna, åhåååå så mysigt!
    Men jag kände att jag vill tvätta de nya en gång till innan de hamnar i väskan.

Har inte tänkt så mycket på kläder till mig själv ännu men fick lite inspiration av era inlägg angående det. Och jag kommer absolut ha med mig egna bindor för som jag minns det är sjukhusets inte alls bra och dessutom så tjocka, men det var iof elva år sedan :o

• A R

Fransyskan, min son vägde 4,1 och var 53 lång och det var ingen som kommenterade det. Idag är han något kortare än genomsnittet och med normalvikt.

Idag har jag skrivit packlista och börjat med bb-väskan.
    Har någon erfarenhet av BB-stockholm, får man blöjor till bebisen där?

• A R

Lillakotten, vad bra! Hur var informationen och vilket intryck fick du? tänkte kolla om de har en infoträff i början av augusti.

• A R
    lillakotten skrev 2012-07-04 11:35:58 följande:
    Ar:jätte bra info! De har en träff i slutet på juli nästa gång. Jag är på semester då så därför gick jag nu. De har en träff i slutet av vår månad.
    Då ska jag boka in den!
    Vi har BF med fem dagars mellanrum, vi kanske kommer vara där samtidigt, hihihi.
  • A R
    Gadget skrev 2012-07-04 12:38:33 följande:
    Jag har också precis varit hos läkaren och min bebis är fixerad. (tror det måste motsvara den tyska översättningen ) Men jag är inte öppen och tappen var bara lite förkortad. Annars var allt som vanligt. Fick göra CTG och fick för första gången lite utslag på mätaren som ska mäta värkar. Insåg att jag nog hade några sammandragningar då men inte så kraftigt och läkaren kommenterade det inte heller.
    Skönt att din bebis ligger rätt och vad spännade, det är inte så långt kvar för dig!
    Själv har jag BF i slutet av augusti och det ska bli så roligt och följa när det börjar bli fler bebisar i tråden Baby

Svipp, å vad härligt att få en liten glimt så har sent!

Jag håller på att flyta bort, det är såååå varmt i vår lägenhet och jag fick ta av mig förlovning- och vigselringen idag för jag bara sväller. Mina tår ser ut som prinskorvar. 

Var förbi på HM en sväng och fyndade vita linnebyxor och en blå tunika för 100:- st 
    Byxorna hade någon konstig mudd längst ned som jag inte gillade men jag ska sy om dem, lite kortare och utan mudd.
  • A R
    Sommaren12 skrev 2012-07-04 22:10:14 följande:
    INGEN är gladare än jag just nu!!! Ä N T L I G E N!!! Skål
    Äntligen, grattis!!!
    Ock snygg är den också!

V33 idag, det närmar sig!
    Jag sover faktiskt helt ok, vaknar flera gånger men somnar om nästan direkt.

Pratade med min mamma om min förlossning, hon hade magsjuka stackarn och blev isolerad, knappt att sköterskorna kom in till henne. Hon fick förlossningspsykos och ingen hjälp alls annat än att de anklagade henne för att inte kunna ta hand om sitt barn. Tänk vilken skillnad mot idag.
    Vi talade även om viktuppgång och med min äldre syster gick hon upp 5 kg, hon fick operera blindtarmen mitt i graviditeten så det kan ju ha bidragit till den låga viktuppgången. Med mig gick hon upp 15kg och med lillebror 30 kg. Snacka om att öka för varje graviditet.

Jag är i v 33 och har gått upp 15kg så jag landra väl på 20kg eller något liknande. Min svärmor var så schysts häromdagen och talade om att jag minsann svällt en del : ( Ja, jag är med barn svarade jag. Inga följdkommentarer. 
    Känner mig ändå rätt fin med min mage. 
Svar på tråden Augustibebis 2012