Augustibebis 2012
Jag har en likadan, inte heller känt nåt/väldigt lite aktivitet sen i fredags, klart man blir helt nojjig, men jag tror det är rätt vanligt. Vilken vecka är du i? Jag är i v19 nu (18+1), RUL imorgon, så efter det tänker jag lugna mig lite om allt ser bra ut. Just nu är ju bebisarna inne i värsta tillväxtperioden, så det kanske inte är så konstigt att det tar på deras krafter. Allt är säkert precis som det ska med våra små :)
Det är min första oxå, jag har funderat på det där, om det är bra att läsa mycket eller om man ska "ta det som det kommer". I allt annat i livet så brukar jag vilja läsa på, för att ha lite "koll" på vad som händer, men en förlossning kan ju bli lite hur som helst. SÅ jag är oxå lite i valet o kvalet. Kanske skrämmer man upp sig själv i onödan om man läser för mycket, eller så blir man lugnare under förlossningen just för att man har lite hum om vad det är som pågår. jag tror att jag kommer läsa lite när det närmar sig, nu är jag ju fortf nästan två veckor från halvtid :P
Ja det är ju säkert så! De har ju plats därinne och ibland får jag för mig att hon vänt på sig och sparkar inåt liksom, tycker jag kan känna ryckningar långt bak i magen liksom även om jag inte kan vara säker på att det är bebisen. Är i vecka 20 nu, 19+2. Spännande med RUL, du kan säkert slappna av efteråt! När vi gjorde vårt andra för lite drygt en vecka sedan hade hon haft ett par lugna dagar innan och man såg ju faktiskt att hon rörde på sig förfullt därinne
Får hoppas BM lyssnar så man kan slappna av lite, har ju en doppler härhemma men vill undvika att lyssna med den "i onödan".