• LiJon

Augustibebis 2012

Ellenbmt; tycker du? Haha ja, det lutar ju såklart åt det men jag är knäpp och tänker att det är en utgift som jag nästan vill betala för att "det hör till" när man ska få barn. Men de skulle ju inte erbjudit sig om de inte ville, såklart. Och det är ju guld värt att ha de pengarna till annat.

Men hur gör man rent praktiskt? Tar med dem till affären och låter de ta över framme vid kassan? Haha fy. Jag har lite svårt att ta emot saker så, det känns så girigt på nåt vis. Fast jag tror det är rätt vanligt att blivande mor/farföräldrar erbjuder sig ändå?

• LiJon

Tack ni, det blir nog så att vi tackar ja, tror man kan ångra sig annars

Som Naimis föreslog sa jag till sambon också, att de gärna får ge ett bidrag men han menade att de ville betala hela. Vi har tänkt oss Emmaljunga citycross med quadrolift, det är ju runt 5400:- + 2000:-, så jag tänker om vi iallafall betalar quadroliften själva.

Gadget; ja men det är bra förslag! Att de är med och kikar och säger vad de tycker och blir delaktiga på ett annat sätt. Fast som du säger, jag började direkt spana billigare vagnar nu på nätet, haha. De kostar ju olika i de olika färgerna också bland citycrossarna. Vad gulligt att hon vill vara med och handla gravidkläder åt dig också!

• LiJon

Tack för era tankar om köp av barnvagn!

Det blir nog så att vi tackar ja till det (eller jag tror nog sambon gjorde det då i telefon) men det är ju ett tag kvar tills den ska betalas så vi får se om vi kanske betalar en del av den då, typ quadroliften. Visst är det så det brukar gå till, att man bokar vagnen och sedan väntar på leverans och därefter får hämta den & betala när det är dags?

Ang sparkar och rörelser är det heelt olika för mig. I början på veckan var det ordentliga kickar och jag kände säkert 4-5 på rad utanpå magen, och nu har det istället varit jättelugnt i flera dagar med bara småsmå buffar som knappt känns. Men jag fick ju se henne köra ett jympapass senast i fredags, så de har nog gott om plats att röra sig utan att det känns därinne, och har man dessutom moderkakan i framvägg så dröjer det kanske lite till innan man känner varje dag.

• LiJon

Lycka till på RUL Tina lind, det går säkert finfint!

• LiJon

Grattis Naimis och lycka till RUL:arna!

Stövelkatten; åh, jag har kikat mycket på den vagnen på nätet men i grått. Fast den finns inte att provköra någonstans i närheten och det är ju ett måste känner jag... Har du provkört? Är den "gungig" i fjädringen?

Sommaren12: Har läst att det är helt normalt och hade nästan räknat med att få så själv men hittills har det gått bra, känner ingenting efteråt. Kanske att magen känns lite hårdare bara. Förstår att det är obehagligt även om det inte är farligt.     

Har haft en vilde i magen senaste dagarna och lyckades t. om filma en spark. Igår fick syrran och min bästa kompis en varsin spark för första gången, så häftigt!

Tänkte om någon vill, så får man GÄÄRNA flytta mig i BF-listan från den 11 aug till den 17 och lägga till flicka Har försökt men får det bara till en klumptext och fattar ej vad jag gör fel...   

• LiJon

Issan8; Nej jag är också lite kinkig med att lägga ut bilder på fb. Ibland kan jag skriva uppdateringar om magen/bebisen, men jag vet andra gravida som uteslutande baaara skriver om sin graviditet och bebis. Och visst, det är en stor grej men jag vill inte lämna ut allt sånt privat... Har inte lagt upp ultraljudsbilden där heller, NU skulle jag kanske kunna göra det, men precis när vi fått bilderna så kändes det så "heligt" och privat på nåt sätt, bara vår grej liksom (Sen mms:ade jag ju en bild direkt till mamma, systrarna och bästa kompisen. Man vill ju visa upp sin skatt inför de närmaste iallafall )

Sen har jag lagt upp bilder i bildtråden här så jag är lite tudelad... men det känns mer anonymt på något sätt här än om man skulle lägga upp det på sin egen sida på fb, även om vem som helst egentligen kan se bilderna här på FL.  

• LiJon

Sommaren12; Det är det jag menar, att jag känner mig lite delad där när det känns mer OK att lägga upp en bild här än på facebook. Visst kan folk som känner mig hitta den här också och då är det väl så, men rent krasst så har man (eller iaf jag) avlägsna bekanta på fb som man kanske inte vill dela med sig av till... 

Sen stör jag mig inte på DET sättet när folk skriver om sina barn/graviditeter, det kan jag tycka är rätt intressant! Det jag har svårt att förstå är hur man vill utelämna sig så som vissa gör hela tiden (och då tycker jag att det är skillnad att skriva på fb där man har riktiga bekanta/släktingar/arbetskompisar som med stor sannolikhet läser, än att diskutera sådant här där de flesta antagligen inte vet vem man är.)

Med den här tråden är ju syftet just barnsnack och det är ju bland det roligaste som finns just nu    

• LiJon

Sommaren12; haha ja, jag förstår det också men fick lov att klargöra hur jag tänkte lite

Trevlig helg alla! Här ska vi grilla strax (även fast det börjar bli lite mörkt ute) och jag har köpt en alkoholfri flädercider som jag ska dricka i vinglas Första dagen idag som jag har saknat ett glas vin eller en öl litegrann en fredagkväll, har nästan haft avsmak innan. Är nog solen och våren som gör det!   

• LiJon

Godmorgon nya veckan!

Härligt med så många som kommit halvvägs! Skulle gjort det igår men enligt nya beräkningar blir det till kommande lördag...

Har haft en fin helg! Vi åkte till IKEA i lördags för att köpa en ny säng åt oss (har en 1,20 nu och det lär ju inte funka längre fram med större mage och så småningom bebis...) men kom hem med nytt köksbord och stolar istället, haha. Men det skulle behövas i vilket fall, vi hade ett högt typ barbord i ek innan. Det var sambons från början och jag har inte gillat det riktigt, så nu jäklar åker det ut på blocket Säng får bli nästa vända! Kikade på spjälsäng och skötbordet (hensvik) också och har bestämt oss för de två, men de köper vi nog i början på sommaren.

Annars var det en riktig hormondag igår. Från att skratta så jag kiknade till att gråta för en liten, liten struntsak min stackars karl sa, haha. Tycker annars att jag har varit så himla lugn och harmonisk hittills i graviditeten och inte känt av några graviditetshormoner alls. Sen hyrde vi en film också, kanske sämst timing att se den just då. Den handlade om ett spädbarn som dött (det stod det inget om på baksidan...) och tårarna sprutade såklart och jag insåg hur mycket man redan älskar bebisen i magen och hur orolig man kommer vara resten av livet...

Sen tror jag jag kan fått en ny krämpa... har läst om att man kan vakna av sendrag/kramp i benen på nätterna, fast för min del har det varit när jag rest mig upp på natten föra att gå på toaletten som jag fått som riktig kramp i vaderna. Obehagligt och jag stapplar fram som en 90-åring. Någon som har känt av något liknande?

• LiJon

astro: Aah, okej, bra tips! Finns det att köpa på Apoteket eller är det typ hälsokost som gäller? 

Novixi: Haha ja det lät lite lustigt men det kan ju vara såna där husmorsknep som är bäst ibland! Äter kaviar typ varje dag men jag får börja ta med den in i sovrummet nu då, haha

Sen har jag en fråga till. Jag verkar ha en bebis som är jätteaktiv tre-fyra dagar, sen helt lugn tre-fyra dagar och sådär går det runt. Men jag blir ju likförbannat lika orolig varje gång hon blir sådär lugn och jag knappt känner henne alls, och nu har jag inte känt riktigt sedan i torsdagskväll någon gång. Ska till BM imorgon första gången efter RUL, brukar de lyssna på hjärtljuden då?        

Svar på tråden Augustibebis 2012