• A R

Augustibebis 2012

Jag ska också införskaffa hallonbladste, eller helt enkelt torka själv :)
    Det där med plastad frotté i sängen var ett bra tips, tack för det!
    Nu har jag varit hos sjukgymnasten och fått akupunktur och tens, hyrde även en tens som jag kan använda själv. Sedan var det läkarbesök på mvc och så blev sjukskrivningen förlängd till bf. Hon är så bra att prata med och jag gillar henne verkligen. Innan vi lämnade stan han jag även med en ansiktsbehandling med frans och bryn färgning. Nu blir det landet och middag med goda vänner!

• A R

FruMii, stort grattis till er! Det gick snabbt!

Capy, spännande! Håller tummarna för att det går bra och inte tar allt för lång tid.

Angelica, tänker på er och Sofia. Hon har ju trots allt gjort fantastiska framsteg men det är klart att det är en jättetuff situation för er. Tänk på att hon behöver dig och du behöver prioritera din egen hälsa också för att orka. Be om hjälp, har ni ingen nära /kära som kan backa upp er med lite mat och support?
    Många kramar till dig!

---
    Själv är jag på semester på västkusten. Vi lånar en stuga här tillsammans med mon storasyster och hennes familj. Allt är bra med mig och bebisen i magen och jag sover t.o.m gott på nätterna. Hyrde en TENS förra veckan och jag är bättre ön någonsin i bäckenet, så skönt. I morgon bär det av hem till landet igen.
    PTidigare diskuterades värdet av denna tråd och för mig har ni betytt oerhört mycket!

• A R

Vad spännande det är nu med alla som börjar känna av att det är dags!

Heja, stövelkatten!

Vi köpte en bugga begagnat och där var det bitmärken på bågen som man lyfter liggdelen i och som sitter framför barnet på sittdelen. Den kostade 250:- eller om det var 300-: att byta ut. Bromsen var lite slapp också men det lyckades maken fixa.

Själv då packar vi ihop oss i dag och lämnar västkusten. Nu ska här hem och börjas med att via inför bebisankomst. Måste fixa både på landet och i stan.

• A R

V34 idag, tjihoo!

Jag sover också gott om natten, vaknar och kissar en eller två gången men somnar sedan lätt om.

Angående hur syskonen sover så har ju vi en 11- och en 12åring (snart 13). Och då skulle man kunna tro att vi inte har barn hos oss i sovrummet. Killen som är elva ville aldrig sova i vår säng som bebis, gick bara inte. Han fick eget rum innan han var ett och allt fungerade bra. Efter alla behandlingar och sjukhusbesök kom dock behovet av att sova hos mamma och pappa så nu sover han hos oss minst fyra nätter i veckan, men på madrass. Jag har frågat hur han tror det blir när bebisen kommer, om det inte blir jobbigt när vi ska upp på natten, men nej, det är vara skönt att veta att någon annan är vaken svarar han. Så vi kommer nog fortsätta låta honom sova hos oss när han vill.

• A R

Min mage klickade nyss, skumt!
    Jag vet att ni skrivit om detta tidigare men att det kan klicka från magen?!
    Det var i samband med att pyret rörde sig och jag hoppas det inte är obehaglig för lillen bara.

• A R
    Tesdy skrev 2012-07-14 07:12:55 följande:
    Så ligger snällt kvar och inväntar min svåger som alltid kommer på lördagar med frukostbröd och godis till dom stora barnen!
    Vilken svåger!

Idag åker jag på en minisemester med svärmor och svägerska för att hälsa på mamma och mina två systrar.
    Vi ska alla bo på hotellet där mamma jobbar och göra lite utflykter. Maken får stanna hemma med killarna och fortsätta renoveringen av vårt tv-rum. Han boar definitivt mer än vad jag gör.

7:himlen, vart köper du skyddet du lagt i din egen säng? Tycker det lät bättre än plastad frotté.

Jag har en fråga angående skötbord. I stan har vi två våningar med badrum på bägge plan. Ett stort där nere där jag ska ha skötbord på badkaret. Hade inte tänkt ha något på övervåningen men börjar så smått ångra mig då vårt sovrum är på övervåningen. Problemet är bara att det badrummet är så litet. Kan någon tipsa om ett smalt eller nätt skötbord? Det måste stå på golvet. I sovrummet är det snedtak så det blir lite svårt att få in ett där.
  • A R

God morgon tjejer!

Astro, vilken chock! Hoppas det går bra går din mamma.

Mamsen, du är underbar :)

Själv är jag på tjejresa och hade en underbar dag igår. Lite utflykt och sedan spa på hotellet vi bor på. Helt underbar pool med lagom varmt vatten och mamma masserade min nacke i en halvtimme medan jag sippade på en alkoholfri öl. Har sovit som en stock inatt med bara en kissvända och nu vankas det hotellfrukost innan det är dags att fara hem till familjen.

Ni som varit så duktiga och sytt babynest, har ni något mönster att dela med er? Är så sugen på att sy ett jag med.

• A R

Nettan och Astro, tack för länkarna!

Stefeliat och Hejåhå, jag har också önskat föda på BB-Stockholm. Går på ekens mvc på Södermalm och inte BB-Stockholm.
    Jag har bf lite senare än ni, 30/8.

• A R

Tedsdy, vilken omtumlande dag för dig. Vilken vecka är du i nu?

Ellenbmt, tror inte heller det är någon fara för bebisen. Men försök att vila eller varva ned, fast jag förstår att det är svårt. Hoppas det går bra för din pappa. Kramar till dig!

Själv känner jag mig som en klubbad säl och vill bara sova. Började med blutsaft idag och hoppas det hjälper. Tror även bebisen sjunkit ner mer nu för det känns såååå tungt och trycker på. Har en och en halv månad kvar så jag hoppas det lättar lite snart.

Svar på tråden Augustibebis 2012