• astro

Augustibebis 2012

7eHimlen skrev 2012-05-11 09:11:10 följande:

Jag kan inte sluta oroa mig för Angelica1991, hoppas allt har gått bra med både bebis o mamma!

också mycket orolig.
    irruz skrev 2012-05-11 08:49:46 följande:
    jag har en dotter på ett år som heter Smilla :) världens finaste namn Hjärta Glad
     Älskar också det namnet men hos oss är det en kisse som heter Smilla
  • astro

Avskyr sjukhus, stannar så kort jag kan på BB - fast nu blir det ju snitt så jag blir förmodligen kvar tre dagar. Minst två i alla fall

Håller besöken inom familjen - närmaste familjen - i tre hela månader. Det är vår policy helt enkelt. 

• astro
    Carolines Secrets skrev 2012-05-11 22:32:07 följande:
    Någon som vet om man MÅSTE ha underbyxor till bebisar eller om det räcker med och ha blöjan direkt under vanlig byxa eller body?
    Försökte använda underbyxor till min förstfödde, tyckte vara att det var klumpigt och har struntat i det sedan dess.

Ju färre sömmar desto bättre, så jag gillar blöja+body+sparkdräkt eller mjuka byxor. 
  • astro
    Sommaren12 skrev 2012-05-11 23:20:32 följande:
    Kan man äta mozarella? Gör ni det? Nu har jag läst både och nämligen...
    Inget problem för mig för jag gillar inte kall mozzarella
    Men jag skulle äta kall - om jag gillade det - om den var gjord av pastöriserad ost och om den inte var på gränsen till för gammal.

Risken att få listeria är ju egentligen pytteliten i Sverige t o m om man struntar i allt vad kostråd heter. Ska man gå efter statistiken så är nog lax det enda man faktiskt bör vara försiktig med. Vi gravar hemma så det är inget problem det heller.
    Sommaren12 skrev 2012-05-11 23:51:34 följande:
    Hur har ni det med sexandet nuförtiden? Här är det väl sådär. Obestämd Lusten finns men jag känner mig osmidig och inte speciellt het i sängen med denna magen. Dessutom börjar ju bebisen böka runt och sparka massor så fort jag lägger mig ner så jag känner det hela tiden när vi har sex vilket känns... fel typ. 
    Så det är inte mycket liv i luckan i sänghalmen här hemma och jag får nästan lite skuldkänslor över det, men vi har pratat och han förstår så det är väl okej. 
     Jag har väl egentligen lust men samtidigt är kroppen klumpig och gör ont (foglossningen) ... som "tur" är behöver jag inte bekymra mig, för maken är så nedlusad med jobb just nu att han inte har någon lust. Han är en sådan där människa som helst fokuserar på en sak i taget, liksom.

Vi brukar vanligen ha ett väldigt sporadiskt sexliv från femte månaden och framåt, så jag är inte direkt chockerad heller.  
  • astro
    RockTheRebell skrev 2012-05-14 08:35:16 följande:
    Nu imorse kl 5 gick världens bästa morfar bort.. Så han får aldrig träffa liten han väntade på :'( 14 veckor ifrån. Nu blir begravningen på dagarna runt min examen med.
    Beklagar.
  • astro
    Ellenbmt skrev 2012-05-14 18:27:51 följande:
    Sandra- min lista:

Kräktrasor i frotté -Ikea/ gekås
    Amningskupor- Ica/Apoteket
    Amningsbehåar ca 5st
    Babytops
    Baby olja
    Inotyol salva
    Babyhårborste
    Plastad frotté/ Ikea, jysk
    Två bäddset
    Babykudde
    En babynapp
    Bröstmjölksuppsamlare (om man har mkt mjölk)
    Dreggelhaklappar (ej akut)
    Temp
    Blöjor
    Våtservetter oparfymerade
    Tvättlappar
    Thermos
    Massvis med läsk, nyponsoppa och jos (sista veckan bullar vi upp ifall att ;) )
    Sover även redan nu med en nalle till babyn som jag har på mjölk på sen för extra trygghet i tax barnvagnen/sängen.
    Kläder köper jag mer när den kikat ut, men 10 olika bodys, gillar omlott bäst, 10 byxor, några strumpor, någon filt, mössa, pyamasar.
    Bindor xxl ;)
    Smart med nallen, den idén snor jag av dig

Jag brukar bära en pingla runt halsen; om jag sedan ska låta någon alla hålla bebisen får den personen låna pinglan och därmed "mammaljudet". 
  • astro
    Angelica1991 skrev 2012-05-14 22:31:20 följande:
    Tack alla åter igen :) idag har jag väldigt underbara nyheter att komma med ,min älsklings dotter har idag 9:00 blivit av med sin resperator :)
    Vad skönt

Hur mår du själv då, efter snitt och så? Jag blev rätt sliten efter mitt akutsnitt. 
  • astro
    Sommaren12 skrev 2012-05-14 19:37:38 följande:
    Varför gör man det? Kommer jag också göra det som inte ska amma?
    Såvitt jag har förstått beror det på att man inte tappar lika mycket hår som vanligt som gravid. Något med hormonerna ... så när man har fött dråsar alla redan "överåriga" hårstrån av ganska raskt. Egentligen blir man alltså inte mer tunnhårig än vanligt men det kan förstås kännas en smula läskigt att tappa en massa hår.
Svar på tråden Augustibebis 2012