Sommaren12 skrev 2012-05-11 23:20:32 följande:
Kan man äta mozarella? Gör ni det? Nu har jag läst både och nämligen...
Inget problem för mig för jag gillar inte kall mozzarella
Men jag skulle äta kall - om jag gillade det - om den var gjord av pastöriserad ost och om den inte var på gränsen till för gammal.
Risken att få listeria är ju egentligen pytteliten i Sverige t o m om man struntar i allt vad kostråd heter. Ska man gå efter statistiken så är nog lax det enda man faktiskt bör vara försiktig med. Vi gravar hemma så det är inget problem det heller.
Sommaren12 skrev 2012-05-11 23:51:34 följande:
Hur har ni det med sexandet nuförtiden? Här är det väl sådär.

Lusten finns men jag känner mig osmidig och inte speciellt het i sängen med denna magen. Dessutom börjar ju bebisen böka runt och sparka massor så fort jag lägger mig ner så jag känner det hela tiden när vi har sex vilket känns... fel typ.
Så det är inte mycket liv i luckan i sänghalmen här hemma och jag får nästan lite skuldkänslor över det, men vi har pratat och han förstår så det är väl okej.
Jag har väl egentligen lust men samtidigt är kroppen klumpig och gör ont (foglossningen) ... som "tur" är behöver jag inte bekymra mig, för maken är så nedlusad med jobb just nu att han inte har någon lust. Han är en sådan där människa som helst fokuserar på en sak i taget, liksom.
Vi brukar vanligen ha ett väldigt sporadiskt sexliv från femte månaden och framåt, så jag är inte direkt chockerad heller.