• A R

Augustibebis 2012

Tesdy skrev 2012-07-16 23:37:32 följande:
    Fru Foxy: tack för din berättelse om din förra förlossning. Jag gör vändningsförsöket och igångsättningen i vecka 39+2 just för att dom är rätt säkra på att lillbäsen kommer att vända sig igen om jag inte gör båda delarna med en gång. Så jag skall komma fastande sa dom.
    Varför fastande innan igångsättning? Behöver du inte massor av energi inför förlossningen?
    Eller är det för att det finns en risk att det blir kejsarsnitt?

Grattis på födelsedagen Bella!

Stövelkatten, hoppas det sätter igång på riktigt snart, förstår din frustration.

Ellenbmt, vad bra att det gått bra för din pappa trots brutna revben och öm kropp. Ta hand om dig och bebisen nu.

Jag har sovit mycket i natt men vaknat flera gånger och somnat om. En gång vaknade jag och mådde jätteilla, och hela kroppen värkte, tror jag legat lite konstigt för när jag vaknade nästa gång mådde jag som vanligt. Tacksamm att jag inte fått magsjuka eller matförgiftning. Fick magsjuka när jag hade några veckor kvar med en av sönerna och då sov jag en natt i badrummet för jag tog mig inte upp. 

Nu kommer svärmor och knackar på dörren så jag får nog gå och sätta på kaffe. 
  • A R
    novaunique skrev 2012-07-17 14:54:13 följande:
    Nu är det nära hörrni.

Imorrn bitti klockan sju ska vi befinna oss på förlossningen för att preppa för kejsarsnitt. Sen får vi se vilken tid vi faktiskt får utföra kejsarsnittet - men jag hoppas jag inte ska behöva vänta hela dagen eftersom jag kommer vara vrålhungrig (måste fasta från midnatt inatt)

Hojtar imorrn när jag orkar. (fast förmodligen kommer jag terra tråden inatt när jag inte kan sova pga extrem nervositet hehehe)
    Åhååå, lycka till i morgon!
    minstörstalycka skrev 2012-07-17 15:00:01 följande:
    Fredagen den 13 kom våran andra prins till världen 7 veckor för tidigt! Han vägde 2290 gram och var 45 cm lång. Nu ligger vi på neo, men allt rullar på fint! :) han skall få heta welmer.
    Grattis Minstörstalycka och vad skönt att allt går bra!

• A R

Pang bom så har jag blivit så trött, tung och mår så mycket sämre än för ett par dagar sedan. Har sovit två gånger i dag, har inte sovit middag en enda gång tidigare. Har hängt lite tvätt och det kändes som att bestiga ett berg. Ska till BM i morgon så det får bli morgondagens projekt. Just nu känns det som en omöjlighet att fixa inför bebisens ankomst men hoppas det vänder snart.

• A R
    astro skrev 2012-07-17 22:56:20 följande:
    Hur kan man få för sig att hoppa studsmatta som gravid? Borde det inte vara rätt självklart att det är en usel idé?

Slog upp "för mycket fostervatten" gå Google eftersom doktorn sa att det var det de ville kolla på TUL imorgon. Inget symtom stämmer på mig (utom högt sf-mått men då visste jag ju redan att bebin är stor, i och för sig, och alltså tar upp extra plats) och ingen av de saker som det kan bero på låter det minsta logisk för mig att drabbas av.

Synd om svärfar som fastnar i mitten av konflikten helt i onödan. Svärmor gör nämligen alltid så här, gör livet obekvämt för alla andra och skäller när de inte ställer upp på hennes villkor. 
    Jobbigt med svärmor, men bra att ni sparat mejlen och kunde visa att ni INTE valt datumet. 

Du ska se att det går bra på TUL idag, lycka till!

----
    Jag vaknade verkligen tidigt i morse, 05.00, men å andra sidan sov jag middag två gånger igår så sömnbrist lider jag inte av.
    Idag lämnar vi landet över dagen för ett besök hos barnmorskan.
    Ska även passa på att köra upp lite bebissaker till stan som jag fått av min svägerska. 
  • A R

Mammsen, har du en blogg? Om inte så börja skriv! Jag följer dig direkt, du är underbar :)

• A R

Novaunique:
    Stort grattis till er kille!

---
    Var hos BM idag:
    V33+6
    Blodtryck: 125/70
    Sf:33
    Hjärtljud:140
    Järnvägen: alldeles för låga

Att järnvärdena var låga var p sätt och vis skönt för det förklarar varför jag mått så dåligt på slutet. Nu blir det järntabletter.

Maken och sönerna har dragit iväg för att tälta och fiska i kväll. Är lite mörkrädd av mig och efter att läst om Kampis obehagliga nattbesök känns det inte bättre :(

• A R

Astro: vilken underbar man du har! Har själv en underbar man som i vanliga fall ger mig både komplimanger och uppmärksamhet men under graviditeten känns det som om jag får tigga om det :( eller så är det varsitt behov av bekräftelse som ökat.

Stövelkatten: tycker också att du ska prata med fl, hur nära bf är du? Du ska ju ha krafter kvar när det verkligen är dags att föda så de kan kanske hjälpa till lite att få igång det.

Ninime: det närmar sig, låter som öm det är på g! Spännande : )

Hejåhå, håller timmarna för er, lycka till! Snart får du nog snusa bebis

• A R

Iphone..., suck.
    Varsitt skulle vara bara mitt och så
    håller jag tummarna och inte timmarna.

• A R

Grattis Helenaa och Saftmedbulle till era små! Hoppas ni mår bra!

Själv är jag på väg till Bb-Stockholm. Har 3 till fyra min mellan sammandragningarna, inga riktiga värkar men de vill att vi kommer in och kollar. Känner mig inte redo ännu så jag hoppas det lugnar ned sig.

Svar på tråden Augustibebis 2012