Augustibebis 2012
cupcakekiller skrev 2012-05-24 23:30:16 följande:
Jag bestämmde mig efter att jag fick reda på könet (den 4 april) att min son ska heta Elvis, fast nu gillar jag namnen Axel och Leon med..Axel ska han iofs heta i mellannamn men ändå, är det vanligt att man ändrar sig efter att man har fött?
Känner mig nästan dum att jag har sagt till alla som frågar vad han heter och så kanske jag inte alls tycker att han passar i Elvis när han väl är här, kommer inte folk tycka att man är konstig som helt plötsligt byter?
Jag kallar ju honom för Elvis jämt när jag pratar/bloggar om honom så.
Gaah, mycket pladder men jag är förvirrad..
Tror faktiskt det är ganska vanligt att bebin "passar på fel namn" när hen väl kommer ut. Vi har råkat ut för det ett par gånger och håller namnen som "antagligen" tills vi vet säkert. Med Dexter t ex lutade det åt Joshua men det fastnade inte på honom. Nu när han är tre så sitter ju Dex som gjutet helt enkelt, Joshua var fel namn för honom, så är det bara.
Andranamnet däremot brukar man kunna spika. För oss blir det en Septima eller en Septimus den här gången, vad som hamnar framför får vi däremot se
Tror i alla fall inte att folk reagerar så väldigt på ett namnbyte, det måste ju ändå hända rätt ofta.