• A R

Augustibebis 2012

CTG mätte mellan 3-4 min mellan sAmmandragningarna, fick ondare och ondare. Men till slut gav sammandragningarna med sig. Tappen är inte påverkad och ingen förlossning på gång. De misstänker urinvägsinfektion så jag fick åka hem med antibiotika, bricanyl (om sammandragningarna kommer tillbaka) och Alvedon. Känns skönt att det inte var dags ännu, har ju bf först 30/8. Nu ska vi hem och sova.

• A R

Katten, stort grattis till din lilla tjej! Det har varit så spännande att följa dig och vad skönt att det satte igång av sig själv.

Any, grattis till dina två små! Vad skönt att ni slipper neo.
    Jag är lite avundsjuk på er som har fått era små hjärtan.

Fler frågar om när man ska åka in, hur värkarna känns och hur ofta de ska komma. Jag har fött två barn och med första gick vattnet och värkarbetet satte igång strax efter, ungen tvekan om att det var dags. Täta värkar som gjorde rejält ont. Inför andra förlossningen kände jag att det här har jag ju koll på men, men... Hade mycket sammandragningar/förvärkar och kan inte säga att jag vet när förlossningen verkligen satte igång. När vi åkte in hade jag 7-10min mellan värkarna och var öppen ett par cm. Fick lite tätare värkar, ca 5 min mellan men de blev aldrig tätare än så fram till krystvärkarna som kom i samband med att de fick ta hål på fosterhinnan för vattnet hade inte gått. Ett par tre krystvärkar och så var han ute. Från det att vi kom in så tog det ca 4 timmar.

Får se om det blir en tredje variant denna gång :)
    Tycker att det är viktigt att man går på sin egen känsla och när man känner att de kan erbjuda något som man saknar hemma, stöd, smärtlindring eller bara känslan av trygghet. Alla förlossningar är så olika och hade jag väntat till tre minuter mellan värkarna hade jag fått föda hemma.

• A R

God morgon tjejer!

Är det fler här som det knakar om? Varje gång jag reser mig upp från sittande eller liggande så knakar det nere i ryggsslutet/bäckenet. Det gör inte ont men låter lite läskigt.

Jag tänkte beställa hallonbladste på nätet då vi är på landet och har dåligt utbud av hälsokostbutiker här, någon som kan tipsa om någon bra sida att beställa från?

Vi har mycket kvar att fixa inför bebisens ankomst. Har en sovkorg som är oklädd, ska även införskaffa en spjälsäng men jag tänkte sy ett babynest att ha i våran säng i början så jag känner inte panik ändå. Kläder, vagn, filtar och de flesta hygienartiklarna finns hemma men skötbord saknas ännu. Tror dessutom att vi ska ha det både på över-och nedervåningen så jag behöver två. Vi kommer flytta upp till stan i mitten på augusti igen så jag hoppas hinna fixa det då. Har bf 30/8 så det är ett tag kvar. Fast härom natten var vi på förlossningen och trodde ett tag att det var dags.
    Har iof både apotek, stor matbutik och babybutik runt hörnet i stan så det kommer nog lösa sig.

• A R
    Hejåhå, grattis till er son. Har svårt att sätta mig in i vad ni nu går igenom och tänker precis som du att vilken tur att vi ändå har så bra vård i Sverige. Håller tummar och tår för att sonen ska bli bättre och att det vänder snart. Styrkekramar till dig.
  • A R

Godmorgon!
    Nu verkar det hända grejer i tråden, spännande!

Vi har haft sjuttioårskalas för svärfar med över hundra gäster och hela släkten har varit engagerade.
    Det känns i hela kroppen att jag hållit igång och idag blir det en vilodag.
    Det ska bli varmt och jag kommer nog bara att ligga under parasollet och plaska i poolen. 
    Dock så har nog min svärmor tänkt sig att alla deras gäster (ett tiotal) ska komma och poola de med, vilket jag är mindre sugen på. Då får INTE barnen plaska och stoja för då blir hon stressad och fina frisyren förstörs. 

Hummingbird, vilket bra förlossningsbrev du skrivit, du satte ord på mina tankar kring förlossningen. Nu ska nog även jag kunna få till ett brev.

Nu ska jag försöka hitta någon bra sajt att beställa hallonbladste från, några tips?

• A R

Tack för tipset om hallonbladste NiniMe!

Maaya skrev 2012-07-25 11:12:30 följande:
    Jag är helt uppe i varv nu o panik fixar det sista hemma så allt är perfekt när bebis kommer men tänkte endå uppdatera er vad som händer ;) jag är ju på kontrol på sjukhuset varje dag nu pga havandeskapsgörgiftning ( har en väldigt lindrig sådan o känner inte av den) o eftersom jag är fullgången nu (v.38 + 3) så är det prat om igångsättning nu i slutet av veckan :D men det kanske inte behövs för i morse gick slemproppen, har haft "mensvärk" sen igår, 1 cm kvar av livmodertappen o idag när dom kolla så var jag öppen 3 cm :D Den här veckan har jag med stor sannerlighet min bebis
    Spännande, hoppas det sätter fart ordentligt nu {#emotions_dlg.flower}

Kampis, hahaha, spindelnät på huvudet, ja det kommer nog vår lilla kille ha med.

• A R
    Ellenbmt skrev 2012-07-25 14:41:34 följande:
    Kampis, novixi och AR- är det det som kallas segerhuva?! ;) (spindelnät)
    Vi sexar någon gång i veckan max. Är så otymplig!
    Imponerad, någon gång per graviditet blir det här. Torka...
  • A R

Naimis, stort grattis till er kille!

Tjockisbullen, lycka till, i morgon har du din lilla(stora) bebis. 

Katten, det är så roligt att höra av dig och att det går bra för er, trots dollytuttar och rökabstinens.
    Kram till dig och din lilla tjej.

Själv känner jag mig än så länge nöjd med att det är dryga månaden kvar till bf, även om det är tungt och jobbigt så njuter jag av graviditeten. Nu har han hicka för femte gången idag. Funderar på om jag törs bada i poolen, sist (fast då låg jag i rätt länge) fick vi åka in till förlossningen då jag fick värkar på kvällen med tre minuters mellanrum i sex timmar. Tror inte det har något samband och tror inte jag hade någon urinvägsinfektion men ändå. 

• A R

Har inte läst något från 7eHimlen på ett tag, undra om det blivit bebis där med kanske?

Svar på tråden Augustibebis 2012