• A R

Augustibebis 2012

Stort grattis Albasmamma!

Jag sover fortfarande gott om natten men måste upp och kissa några gånger och vår elvaåring ligger på madrass nedanför min säng så det blir lite bökigt att ta sig förbi honom utan att kliva på honom. Det knakar ordentligt i rygg och bäcken när jag reser mig upp men det gör inte så ont.

Idag är planen att skriva förlossningsbrevet och packa det i bb-väskan.

• A R

Katten, jag hade också babyblues med min första som kom på kvällarna. Mådde toppen på dagarna och pyton på kvällarna. Men det blir bättre och det är bra att prata om det även om det mest är hormonerna som spelar dig ett spratt.

NiniMe, håller verkligen tummarna för att det sätter igång för dig snart. Du får tänka på mig och jag har över en månad kvar till bf, när jag väl sitter där med min bebis har du myst med din flera veckor redan {#emotions_dlg.flower} 

• A R

Sally, grattis till körkortet! Vad härligt att ha det innan bebisen kommer : )

Naimis, skönt för er att vara hemma och tur att det finns nappar. Båda mina killar har varit otroligt snuttiga och nappen har varit till stor hjälp. Har redan införskaffat några till lilla pyret om det blir en snutits till.

• A R

Grattis till lilla Nelson Tjockisbullen!

Ellembmt, det verkar vara nära nu! Håller tummarna för att du snart har din bebis i famnen :)

• A R

Har ännu en slappisdag vid poolen och njuter av att kroppen fungerar riktigt bra. Jag mår verkligen mycket bättre av att få vila. Det är så spännande att läsa om alla som närmar sig förlossning och om er som fått.

Stövelkatten, vad bra att du tar ett beslut utifrån hur du känner och mår, set mår ni alla bättre av.

Visst var det några här som tidigare fött på bb-stockholm? Hur var bb-vistelsen där?

Idag har jag skrivit färdigt mitt förlossningsbrev, gått igenom det med maken och gått igenom packlistan till bb.

Det äg jag som fixar det mesta inför bebisens ankomst och vi har fått massor av saker av svägerska, syster och vänner så det är inte så mycket att köpa. Har dock köpt vagn och skötbord till landet. Jag har sagt till maken att han får ansvara för att kameran och videokameran är laddad. Vad gör han då, går och köper en ny kamera med videokamera i. Bara det bästa är gott nog och vi kommer att behöva det var hans svar när jag frågade varför. Ska inte be honom om något mer för det blir bara så dyrt ; )

• A R

Grattis till alla nya bebisar!
    Och vad kul att ni hänger kvar här i tråden även efter att ni fått era små, hoppas ni fortsätter med det : )

Har mått lite dåligt sedan igår, känner mig överhettad, trött och har ganska mycket sammandragningar. Bäljar i mig vatten och tar en vilodag. Ena sonen klippet gräsmattan och andra sonen plockar hallon så det blir lite gjort ändå.

Ninime, håller tummarna för att det är din tur nu och att ellenbmt också står på tur. Heja heja heja!

• A R

Så var det min tur att inte kunna sova.
    Gud så många tankar och funderingar man hinner plöja när man ligger och vänder och vrider på sig.
    I morgon åker vi till stan och ska inhandla skötbord och lite andra saker i för bebisens ankomst, på tisdag blir det bm. Börjar längta efter förlossningen och efter vår lilla skrutt.

Hejåhå, tänker på er och hoppas att det kommer att gå bra. Kram till dig!

Grattis Juliette!

• A R

Heja, heja Tesdy!
    Ellenbmt, kan tänka mig hur du känner just nu. Hoppas att Ikeaturen gjort lite nytta och att det sätter igång inatt.

Jag har också varit på Ikea och köpt skötbord, spjälsäng, massas bra-att-ha-till-bebisen grejor. Har även köpt material till ett babynest. Hittade ett vitt påslagna med grå prickar på som jag tänkte använda till babynestet.

Jag och yngsta sonen hann därefter med lunch och shopping på stan. Köpte en fin liten stickad babytröja och envis mitt tycke snygg amningsbh, en knallrosa från boob.

Nu värker det inte bara i göterna utan det känns som om hela underlivet håller p att hå sönder med så nu blir det soffläge ett tag innan det är dags att börja montera säng och skötbord.

• A R

Vad det händer saker här! Håller tummarna gör er som är på g.

Själv var jag hos BM idag och alla värden var toppen likaså hjärtljuden och bebisen är fixerad. Bf30/8 och tredje barnet så BM tyckte det var ovanligt tidigt.
    Mår bra men med en enorm tyngd mellan benen och naturligtvis trött och flåsig.
    Ännu har jag inget behov av att bebisen ska komma innan bf utan njuter av att vara gravid (fast jag vet att det kan svänga snabbt).

Nu är vi tillbaka på landet och i bilen på vägen ut hade vi två kompisar till äldsta sonen med. Jag satt och tittade på första avsnittet av en unge i minuten och jag grinade namne mig nästan hela vägen ut till landet. Som tur var tror jag inte killarna märkte något. Kunde inte sluta kolla och nu undrar jag om jag törs se mer. Kommer i håg hur ont det gör.

Vad menar ni med tappen framåt och bakåt? Någon som vill förklara det för mig?

Svar på tråden Augustibebis 2012