Augustibebis 2012
Grattis Oxlebo!
Grattis Oxlebo!
Novixi, spännande, snart har du nog din lilla bebis : )
Mijja, vad skönt att allt var bra med magen och bebisen.
Jag, äldsta sonen och en kompis till honom åkte på bio idag.
Vaknade och var på uselt humör och ville bara hitta på något.
Vi såg snövit och jag lyckades se hela filmen utan kisspaus, helt otroligt!
Sköna stolar hade vi dessutom. Kändes som om jag kom hem som en ny människa.
Nu har vi i familjen haft en minikräftskiva med svampmackor och toast skagen som tillbehör, till det en alkoholfri öl.
En riktigt mysig kväll.
Är det någon mer som har ilningar i jumsken?
Tror det är någon nerv som hamnar i kläm, rätt som det är gör det så satans ont och så går det över lika fort igen.
Grattis Novixi!
Fru Elle, lycka till idag!
Ninime, skönt att mjölken kommit igång nu och försök att sova lite under dagen.
Issan, hoppas det är tecken på att det är på gång nu : )
Stort grattis fru Elle!
Sitter med TENS-apparaten efter att ha plockat både svarta vinbär och hallon. Ryggen och bäckenet pallar inte mycket nu i slutet på graviditeten.
Har simmat lite i poolen i dag och det är så skönt att få känna sig lite lättare i vattnet en stund.
Angående avslag har jag blött ca tre-fyra veckor efter båda förlossningarna. Hoppas det inte blir längre denna gång.
Capy, vilken rolig och fin video ni gjort!
Grattis till alla nya bebisar som kommit!!!
Tjockisbullen, hoppas det går bra med lilla Nelson och att ni får komma hem snart igen. Kram!
EllenBMT, förstår din frustration och hoppas du står på tur (bara du fått vila lite efter natten sd).
Godisbit, vi har bara sex dagar mellan oss så jag hänger kvar med dig ; )
Jag hade omfödersketräff inbokad idag men igår ringde min bm och sa att alla andra avbokat så den blev inställd.
Så himla trist. Men, men får hitta på något annat skoj istället och göra något bra av dagen. Vi är ett gäng tjejer som kör den gamla klassiska stickjuntan och i kväll är det hemma hos mig och det ser jag fram mot. Hoppas hinna färdigt med ännu en bebiströja innan lillen anländer.
Jag tycker det är jätteintressant att läsa om era förlossningar, hur det startade och hur ni och era små bebisar mår.
Känns som en bra förberedelse för en själv, fortsätt gärna med det : )
Stooort grattis till alla nya bebisar!!!
Idag har vi varit hos läkaren och fått svar på sonens magnetröntgen och tumören har inte växt! Jag blev så glad och började gråta inne hos läkaren och vår son trodde då att jag fått värkar och att bebisen var på väg, hihihi. Nu känner jag mig redo för bebis dock är det tre veckor kvar till bf men ändå skönt att känna sig mentalt redo.
Kampis och Barcelona, grattis till era små liv!
Är i 37+2 och hade sammandragningar hela dagen igår och de fortsätter idag, delar eller hela slemmisen har lossnat fast jag har inte känslan av att det verkligen är på G utan bara kroppen som förbereder sig. Har även ont där nere, ilar och trycker. Kommer jag känna så här i två - tre veckor till kommer jag vara helt slut när det är dags att föda.
Angående syskon så har ju vi två killar sedan tidigare och det är ganska precis ett och ett halvt år mellan dem, det har varit rätt tufft och intensivt och svårt att kunna njuta av småbarnstiden. Nu blir ju detta en sladdis. Yngsta är 11år och äldsta blir 13 i oktober. Tror och hoppas att det blir lite annorlunda denna gång. Dels tack vare erfarenheten och dels att bara ha en liten att ta hand om. Fast, visst känner jag skillnad i kroppen, att jag blivit äldre.
Spännande Makkinje! Hoppas du har din bebis innan dagen är slut!
Ellen, fy vad jag känner med dig. Tänker varje morgon när jag sätter mig framför datorn att nu har nog Ellen fått sin bebis. Men ingen är gravid för alltid, inte du heller. Snart, snart är det din tur.
Bullen, vad skönt att det går framåt med lilla Nelson och vad söt han är.
Angående det här med hinnsvepning så när jag fick min andra son (för 11 år sedan) var vi in på en kontroll (39+2) efter att jag haft sammandragningar hela dagen. Jag var öppen ett par cm och tappen var en cm. BM sa att jag ska massera livmodertappen, det kan sätta fart på det hela. Sedan fick vi åka hem för att någon timme senare återvända till förlossningen. Kom in 21.35 igen 23.57 är han född. Vet inte om det var hinnsvepning eller om hon bara masserade tappen, men fungera det gjorde det.