• A R

Augustibebis 2012

Trossan, är det BB-stockholm eller Danderyds förlossning du valt? Jag har önskat BB-stockholm och varit på förlossningsmottagningen två gånger.

Jag har lunchat med en kompis idag och på vägen hem gick jag genom Mariatorget på söder i Stockholm. Där satt så många mammor med sina små och ammade och hade sig och det slog mig (lite med avund) att snart kanske det är jag som sitter där. Kom då att tänka på när vi var i full gång med att göra barn, hur avundsjuk jag var på alla med mage och jag fick en sådan lyckokänsla av att jag faktiskt är höggravid så nu ska jag njuta av de sista veckorna av graviditeten. 

• A R

Grattis Mijja, det var ingen liten guldklimp!

SandraDa, åhåå spännande, håller tummarna för dig.

TheMaraja, kul att höra om bb-Stockholm. Själv går jag på Ekens Mvc på söder och har önskat bb-Stockholm. Har tidigare fött på SÖS och i Eskilstuna. När har du Bf? Jag har 30/8.

• A R

Jag har inte känt sådan stress att bebisen ska komma tidigare. Men de senaste dagarna har jag så mycket sammandragningar och det ömmar och trycker på vilket får mig att tänka på förlossningen typ hela tiden. Tiden går så sakta och det är mer än två veckor till bf. Blä, önskar jag kunde sluta tänka på och toklängta efter bebisen hela tiden. Varför måste de sista veckorna kännas som mer än halva graviditeten?

• A R

Grattis Isaochbel!

Blomsterfröna, var det du som undrade om sd bara på ena sidan, så får jag ibland. Tror egentligen det är på båda sidor men mycket mer på den ena och magen blir helt sned. Vet inte vad det beror på men det är på den sidan bebisen oftast sparkar.

Idag har jag haft ganska mycket sd och lite kraftigare. Känns även dom om jag gått upp tio kg i vikt, samlat på mig vätska och är tyngre än någonsin. Har haft ett par arbetsdagar och suttit mycket vi datorn men nu är vi på landet igen och jag ska vila upp mig och få maken att pyssla om mig.

Bullen, härligt att höra att Nelson mår bättre :)

Ellen, din bebis verkar stortrivs där inne i magen men nu får den ta och komma ut!

Det här blev ett rörigt inlägg men jag har hållit på med det i omgångar för här dyker det upp folk titt som tätt. Nu ska jag gå och låsa dörren så vi får vara i fred ; )

• A R

Grattis till sonen Gipsy! : )

FruFoxy och Sommaren, spännande nu är det nog er tur!

Själv lyckades jag sova till 6.30 vilket börjar kännas som sovmorgon och idag är det precis två veckor kvar till bf : )

• A R

FruFoxy, grattis till lilla molly!!!

Heja Ellen och sommaren!!!

Sally12, fy vad jobbigt att bli lovad igångsättning och så ångrar de sig, men nu är det bara en dag kvar för dig.

Grattis Debbie92 : )

Krokismamma, välkommen till oss : ) 

Idag flyttar vi på allvar tillbaka till stan och gör oss redo för bebisen.
    Måste bara berätta vad min yngsta kille på 11år sa till mig när han såg mig i sängen i morse " men åhåå, jag trodde ni åkt till BB, fy vad tråkigt att du är kvar hemma"
    Ja, så känner jag med ; )

Kram till er alla kämpar, hoppas det blir mycket bebisar här i helgen!

Svar på tråden Augustibebis 2012