Tina426 skrev 2012-01-26 15:17:12 följande:
Lijpn: Köpte också ett sånt angelsound... Var helt säker på att det var bebben jag hörde igår, men då när jag skulle testa idag så tänkte jag att jag skulle räkna insåg då att det var mitt egen puls då jag bara kom upp till 65 .... Hörde också bara på ena sidan (vänster)
Har också lovat mig själv att inte bli orolig, så jag kommer att vänta nu ett tag innan jag kollar nästa gång!!
Säg till när du har hittat rätt- Jag är i v.12+3
Precis så var det ju för mig, trodde det var hjärtslag men insåg sen att det inte var det. Och otålig som jag är kunde jag inte vänta med att prova idag igen... en kortis. Hittade bara swooshljudet (höger sida på mig) igen så nu ska jag inte lyssna på ett bra tag, skapar bara oro fast man bestämt sig innan för att inte bli det
Bullmamma; här är en till med lågt blodtryck, har också fått det sämre med andfåddhet och hjärtklappning. Även oregelbunden hjärtrytm känns det som, spec när jag lägger mig ned, då slår hjärtat jättefort och hårt och sen "hoppar över" några slag. Jätteobehagligt, haft så ibland innan jag blev gravid men nu har det varit mycket mer. Vet inte om det också hör ihop med blodtrycket.
Capy; skönt att allt såg bra ut!
På tal om att vakna vid fem på morgonen... gjorde det de första veckorna av graviditeten; av Extrem Hunger. De två första veckorna efter pluset var vi i Thailand så vi fick bunkra upp med bananer & kex som jag hetsåt varje natt/morgon när jag vaknade, helt sjukt! Nu har det lugnat ned sig och både hunger och sömn är mer som vanligt