Augustibebis 2012
HUR känns det på er?
Jag har aldrig känt det dära fladdret utan det är mer som om något "petar" inifrån.
Och så kändes det två gånger rätt tätt och nu har det varit stilla sen igår.
En fråga till er som känner rörelser/sparkar - har ni känt varje dag sedan ni började känna, eller är det lite till och från? Jag började känna lite småpuffar med några dagars mellanrum i vecka 14-15, och sen var det ju nu i lördags (vecka 16) som jag kände rejäla kickar, så jag tänkte att nu kanske sparkarna kommer igång riktigt. Men dagarna efter det har det varit bara såna små puffar runt en gång om dagen... Kanske fick h-n bara in några riktiga fullträffar i lördags och det dröjer ett tag till innan man känner riktigt igen? Nyfiken på hur det "brukar" vara
Ang namn, skitsvårt! Man har ju lång tid på sig men ändå funderar jag namn dagarna i ända
När man var yngre/innan man blev gravid var det ju lätt att tänka "det ska mitt barn heta" men nu när det är skarpt läge ratar jag nästan alla namn, haha. Vill ha något ovanligt men ändå inte "påhittat" och nymodigt eller vad man ska säga... Jag o sambon satt häromkvällen och fick skriva upp 10 kill- respektive tjejnamn var. Sen byta med varandra och stryka sju av den andras förslag man inte gillade. Så nu har vi en lista med sex tjejnamn och sex killnamn, sen om det blir något av de återstår ju att se..
Hihi, kan bli tre Veror här i tråden då
Juli tycker jag också är jättefint, jag hade det som förslag men sambon strök det och hade själv Julia som förslag, haha. Tycker det är fint också men är väl ett av de som legat i topp senaste åren? Thelma, Othilia och Freja är mina andra favoriter
.
En rolig grej var att jag kom att tänka på namnet Fiona en dag, och konstigt nog var det ett av namnen sambon skrev upp dagen efter utan att vi pratat om det. Han är rätt fantasilös annars och hade svårt att komma på just tjejnamn så det var lite kul. Vet inte riktigt än vad jag tycker om namnet, kanske inte är så kul att bli förknippad med träsktrollen i Shrek ![]()
Lycka till ni som har RUL idag! Känner nervositeten men det kommer säkert gå galant!
Jag kanske har missat om det skrivits tidigare, men ska ni ta reda på kön om det går att se?
Vad många fina RUL-bilder vi fått se idag!
Sommaren12; jag frågade på mitt RUL om hon visste hur lång den var, men hon bara snäste; "det mäter man aldrig, den ligger så böjd ändå och det säger ingenting om vilken vecka du är i". Hur otrevlig som helst, det värsta är att vi kommer att ha henne igen nästa vecka...
Men samtidigt står det något mått på båda våra bilder, 12,5 cm på den ena och 13,8 på den andra... vet inte vad det är för mått? Ni andra kanske har koll?
Ser att det står på bilderna som ni andra har fått också men det kan ju inte stämma med kroppslängden, då vissa har mindre mått men är längre gångna än jag var, var ju bara i vecka 15+0 när jag gjorde mitt.