Augustibebis 2012
Hej vare skrivs!
För min del blir det att föda i Falun två mil bort, finns inte så mycket att välja på
Har läst på lite vad folk tycker om det och många skriver att de fått dela rum med andra, även första natten. Det kanske är vanligt på andra ställen också, har ingen vidare koll, men det kom lite som en chock för mig... Ska man vara nyförlöst, precis blivit en familj med allt nytt det innebär och så måste pappan åka hem sen? Usch, det oroar jag mig lite för. Samtidigt verkar det vara lite olika i Falun, har man tur och de har plats så kan man få eget rum (och av medicinska orsaker då såklart) och pappan får sova kvar.
Vart känner ni andra sparkar någonstans? Jag tycker jag känner så väldigt långt ner, ganska precis ovanför blygdbenet. Ibland även bakåt i magen, mot tarmarna. Tänker att bebisen är ju iallafall ganska stor nu så jag får för mig att den borde ligga lite högre upp nu, haha. Har lyckats känna tre puffar utifrån nu och det är lika häftigt varje gång. Blir frustrerad bara när blivande pappa ska känna och det blir kolugnt i magen...
Vi var och kikade på barnvagnar igår, mest för att vi ska ha ett hum om vad vi är ute efter. Är helt förvirrad av alla nya ord och begrepp som duo, kombi, chassi, citykorg, lift... gah. Jag tänker att det enda som funkar när man bor i lägenhet blir en kombi, så att man bara kan ta med liften upp? Eller kan man ha en mjuklift i en liggdel också så att man kan ha en duo? Kanske helt dumma frågor men jag har ingen aning... :P
Allra helst inte med ryggbesvär + foglossning..