• A R

Augustibebis 2012

Sommaren, stort grattis till dig med!

Vi minskar i antal här, undra hur många det är kvar när jag har bf den 30/8 : )

• A R

Godisbit, vi är ändå rätt nära varandra i bf så det kanske blir jag som blir sist ut ; )

Har nu landat i lägenheten efter att varit på landet mest hela sommaren och vad det är skönt. Ser fram mot lite vardag och ordning och reda med barnen. Dock är det ett herrans liv ute, hade missat att det är midnattsloppet i kväll. Nu blir det soffhäng och stickning av bebiströja.

• A R

Hej Svip!!! Hoppas du är i full gång att föda nu : )

Och heja alla ni som går på övertid, förstår att det måste kännas frustrerande, men ut kommer de i alla fall. 

• A R
    Randiga Rut skrev 2012-08-19 08:25:01 följande:
    Jaha.... bf+8 nu då å lugnt, lugnt, lugnt i magen. Dottern kom 2 h. in på bf+10 men då hade jag öppnat mig i 3 dygn innan, trodde verkligen bebis skulle vara här nu!!! Hinnsvepningen verkar inte ha hjälpt. ;( Dottern är hos mormor å morfar hela helgen men kommer hem ikväll eller tidigt imorrn om inget hänt, värsta antiklimax här nu! Det hade ju varit bra att föda barn när hon redan är på plats där...

Vad gör ni andra för att få dagarna att gå??
    Hoppas det sätter igång under dagen!
    Jag ska sätta mig och sy lite sängkläder till spjälsängen idag. Sedan om orken finns så ska jag och sonen baka lite småkakor. Igår orkade jag ingenting på eftermiddagen så då gick jag och la mig i sängen och kolla de på en film och stickade lite. Passa på att vila och njut av att ha lite egentid!
  • A R
    1005H skrev 2012-08-19 16:07:32 följande:
    Men till frågan; det är ingen som känner igen denna känsla av urinvägsinfektion som tecken på förlossning? Man kan ju hoppas liksom... :)

Jag kan också få så ibland, gör ont när jag kissar och det kommer bara lite. Sitter jag kvar på toa och rör mig lite framåt, bakåt, eller i sidled släpper det lite och jag kan kissa lite till. Tror det kan bli så när bebisen ligger långt ner och trycker på. Men det där med blodblandat och sammandragningar det låter som om det är på G för dig : )
  • A R

God morgon tjejer!

Ellen, å det där kommer jag ihåg, så jobbigt med toabesöken : ( Ser INTE fram mot det, blä.

Lidahaz, spännande, hoppas det är din dag idag!

Svipp, hoppas det visar sig att dina värkar gett resultat och att de kan ge dig en hinnsvepning. 

Jguz, jag förstår dig, har iof 10 dagar kvar till BF men jag har också en vän som förlorade sin bebis efter sista dagarna. Jag var ganska nojig över detta runt v 30 men har känt mig lugnare nu då jag känner bebisen ofta. 
    Men jag kan tänka mig att det blir värre ju närmare bf jag kommer och om jag går över kommer det nog inte alls kännas bra. Jag ska till bm idag och ska nog be om en koll nästa vecka med. 

Igår gjorde jag i ordning sovkorgen så nu har vi både spjälsäng, sovkorg och babynest, mycket att välja på : )
    Sydde lite sängkläder till spjälsängen också. Undra vad jag ska hitta på idag?  

• A R
    EmelieOfGbg skrev 2012-08-20 07:58:05 följande:
    Hej på er! Igår kl 00,56 fick vi en liten prinsessa. 3640g och 51cm lång. Lever i ett lyckorus nu såklart och bara beundrar henne. Så liten och så perfekt.
    Grattis Emelie till er lilla tös!!!

• A R
    0LillaJag0 skrev 2012-08-20 10:41:09 följande:
    I lördags morse fick vi en fin liten son fyra dagar före bf. Grattis till er andra som fått och lycka till för er som är på gång!!!
    Grattis till sonen!!!

LiJon, Vad jobbigt med en blödning som man inte vet orsaken till men de har ju koll på bebisen i varje fall. Skönt att du får stanna kvar tills bebisen kommit.

Lindhaz, håller tummarna för dig, heja, heja, heja!

Jguz, om du känner att oron blir starkare eller om du känner bebisen på ett tag så ring FL. De finns där för oss och det är deras jobb att hjälpa oss. Vad bra att du ändå fick en tid om en vecka igen hos din BM.

Jag var hos bm idag och jag berättade om min oro hon sa att man aldrig ska tveka att ring FL om man är det minsta orolig. Träffade även min läkare i väntrummet på MVC, hon är helt underbar! Hon kom och satte sig och pratade en stund och kollade att allt var ok och småpratade lite. En helt fantastisk människa. Hon jobbar dessutom på BB-stockholm ibland så hon sa att jag kunde höra om hon var där när det är dags att föda så skulle hon komma förbi och säga hej.

Är det fler än jag som svettas som en tok? Känner mig så ofräsch hela tiden. Har dock varit ovanligt pigg idag och ännu finns energi kvar till resten av kvällen : )

• A R
    Challelotten skrev 2012-08-21 07:08:10 följande:
    Sovit som en klubbad säl inatt efter en fin cocktail ;0) nu väntar man på frukost sen efter åtta ska vi ner till förlossningen igen för en bedömning. Snälla säg att de sätter igång mig!!

Hoppas att det går bra för alla andra.
    Jag håller tummarna för att det blir igångsättning för dig idag, spännande! 

• A R
    Mrsnoname: Jag är så ledsen för er skull, det borde inte få hända. 
Svar på tråden Augustibebis 2012