• A R

Augustibebis 2012

Grattis Lindhaz till er tjej!!!

• A R
    eleanoresmamma skrev 2012-08-23 08:59:15 följande:
    Hej alla!

I måndags kl.04.50 födde jag ett underbar dotter, 3900g tung och 51 cm lång. Det var en enkel och relativt snabb förlossning. Emelie ska hon heta.

Kram    
    Grattis till dottern! Vad härligt att höra om en snabb och enkel förlossning : )
    Fyran2012 skrev 2012-08-23 10:08:24 följande:
    Har nu exakt en vecka kvar till bf..vore ju kul att bli överraskad med att bebban vill komma lite tidigareFlört
    Ettan kom +10, tvåan +5 & trean på bf..enligt statistiken borde ju fyran komma -5 dåFlört
    Har också precis en vecka kvar och tänker lite lika som du, han får gärna komma ut nu : )
    Min först kom på +2 och den andra på -5 så jag tänker att den här lilla krabaten kommen någon stans mellan -5 och +2.

Har dock jätte ont till och från i dag. Inga förvärkar eller sammandragningar bara ont, molande på ena sidan, har svårt att känna om det är i ryggen eller magen eller vad det nu är. Om det inte ger med sig snart får jag nog ringa in och be dem kolla så det inte är något knas med moderkakan.  
  • A R

Grattis igen Jguz : )

Angelica, vilken fantastisk nyhet!
    Det går framåt för er : )
    Jag blev så glad när jag läste ditt inlägg.

Själv har jag talat med fl angående min molande värk (smärta). Hon trodde att det är på g och ingen fara för bebisen, shit vad jag är nojig över allt och det här är ändå trean.
    Värken i ryggen har mer och mer övergått i kraftig mensvärk som kommer och går, inga regelbundna sammandragningar, ingen slempropp, inget blod. Ja, så här kan det väl hålla på många dagar innan det är dags. På fl sa de att trean kan vara lite klurig?! Hm, ja inte blir man klokare av erfarenhet, inte jag i varje fall.

• A R

God morgon,

Efter en lång dag igår med rygglvärk som övergick i kraftig menssmärta och sedan regelbundna värkar/förvärkar på kvällen som gjorde ganska ont så försvann de lagom tills det var dags att sova : ( 
    Jag hade ställt fram väskan och förberett maken på att nu är det nog dags, men nej nu är det helt borta och lugnt som bara den.

Idag är det städdag och i morgon blir det loppis och bondens marknad. Det dröjer nog ett tag till innan det blir bebis här, Godisbit du är inte ensam kvar ; ) 

• A R

Roos och sommaren, ja, visst blir man besviken : ( för att inte tala om hur det påverkar humöret. Var som ett åskmoln i morse. Stackars familjen. Gick ut och tog en kaffe med maken stan bara för att skingra tankarna lite, sedan blev det storstädning av lägenheten. Nu ska vi fira ett kusinbarn och bowla ( inte jag dock) med efterföljande middag på restaurang. Kul att det händer lite så man får annat att tänka på : )

• A R
    Randiga Rut och LiJon, grattis till era små!!!

Aprilia1977 skrev 2012-08-24 23:16:01 följande:
    Hur många är ni som fortfarande väntar på era små juveler?
    Jag är också kvar, v 39+2 idag. 

Godisbit, jag kan få sammandragningar som sitter mest på ena sidan och magen blir helt sned då.

• A R

Grattis Emelie!

Viktminskningstråden hänger jag gärna på när det är dags för barnvagnspromenader för mig, nu är viktökningen 20+!

Fyran, precis så får jag med, har till och med ramlat en gång för det gjorde så ont. Min BM sa att det kan bli så när bebisen trycker mot en nerv.

Idag har familjen haft en skön dag på söder. Vi han med både bondens marknad och bondens loppis samt en utelunch. Promenerade över två timmar och det kändes ok. Hoppas det gör lite verkan också. Är sjukt fixerad vid att det ska sätta igång. Måste verkligen skärpa mig, den kommer när den kommer.

Det är så skönt att ha er alla här, vilket stöd och vilken pepp vi ger varandra!
    Kram till er alla och ha en skön lördagskväll!

• A R

Himlen, vad spännande då är det nära att du får din bebis snart!

Själv pendlar jag mellan lyckorus att vi faktiskt ska få en bebis, frustration över att behöva vänta och en sjuk rädsla att barnet inte lever. Känner regelbundet fosterrörelser men kan få för mig att nu är det kör ändå. Var tvungen att gå upp kl fem i morse och dricka juice och buffa på magen tills jag fick lite respons från pyret, stackarn, han sov ju bara. 

• A R

Trossan och Lindapernilla, vad spännande för er!

7eHimlen, jag har tänkt så mycket på dig i dag, hoppas du mår bra och att du har eller snart har din lilla fina bebis.

Själv har jag varit hos BM idag, bebisen växer och ligger strax ovanför normalkurva, hjärtljuden ligger stadigt på 140 och jag hade bra blodtryck. Kan man inte vara normal i huvudet också? Längtar och tänker på bebisen så att jag känner mig sjuk, känner inte alls igen mig själv. Men snart så, nio månader har snart gått och vad gör väl ett par dagar eller veckor hit eller dit...mycket!

• A R

Svip, hoppas det är på gång för dig, håller tummarna.
    Det märks i tråden att vi alla är i sluttampen.
    Vi börjar känna oss riktigt less och frustrerade, men vi har varandra och snart har vi våra bebisar med : )
    Idag har jag inget inplanerat annat än ett föräldrarmöte i kväll. Funderar på att gå och klippa mig vilket jag inte gjort på ett halvår.

Kram till alla oss som väntar, längtar och kämpar!

Svar på tråden Augustibebis 2012