• NiniMe

Augustibebis 2012

Huja vad ni skriver, här är man iväg en dag och nu får man läsa flera sidor tillbaka hahaha....

Ang att ligga kvar efter förlossningen är absolut inget jag vill, gör det bara om jag är tvungen.. Med ettan åkte jag hem efter 6 timmar och med tvåan fick vi stanna kvar eftersom lillebror hade ett blåsljud och dom vill jag skulle stanna kvar över natten... Och fy faaan vilken dryg natt det var... Sov i världens obekvämaste säng, sakna min mjuka sköna kudde, istället fick man ligga på en äcklig plastikskit... Nä plus att det var varmt och jävligt på rummet, ett rum på 2 kvm kändes det som... Nä, hellre hem, ha saker runt om sig och få äta när man vill utan att behöva ha tider och passa, inga människor som kommer in och stör hela tiden och ska lägga sig i hur jag ska göra med amningen osv.. Jag fixar det själv, vill inte att någon vuxen ska patta mig på pattarna hahaha..
    När jag hade sovit där en natt så var det de första jag gjorde när jag vaknade, gick till läkarronden sen åkte jag hem illa kvikt i min trygga lilla vrå, till min lilla familj...

Så det kommer jag utan tvekan göra denna gången med om allt går som det ska....

Jag har verkligen inte handlat så mycket kläder, får fan inte handla ngt för min man hahaha, han tycker jag kan tagga ner lite och inte känna panik över att lillan måste ha kläder... jävla gubbe....

Jag är en ÖL människa och för mig är en av dom bästa sakerna i livet, en varm skön sommardag och en iskall ÖL.. Love it!
    Som tur är så åker den alkoholfria ner hur bra som helst och det porlar så härligt i strupen....

Igår skulle jag iväg och jag hitta ingen bra tröja att ha på mig så jag hitta en munkis som jag använt för länge sen och jag fick mig ett gott skratt, tycker ni den ser lite liten ut?

• NiniMe
    LiJon skrev 2012-04-21 16:24:30 följande:
    Sommaren12; Ah okej! provar att installera nu.

Haha okej, jag är inte ensam hårig då  Vet faktiskt inte om det försvinner, kanske någon icke-första-gångs vet? Jag har inte ens skaffat stödstrumpor än och känner inte att jag har behovet, än har jag inte blivit svälld om benen. Möjligtvis lite om fötterna om jag varit igång mycket.

Däremot är jag orolig över en annan grej, för typ två år sen fick jag som en bula nere på högra smalbenet, fick snabb tid på vårdcentralen och sköterskan jag träffade misstänkte genast blodpropp. Blev ju skitskraj men så kom läkaren (utländsk) och klämde och kände lite och ba "Åååderbråck, inge farligt, men blir do gravid man MÅSTE operera". Han var inge vidare på svenska så jag förstod inte riktigt vad det innebar, mer än att det är nåt med klaffarna i blodkärlen som kan brista när trycket blir för hårt... Jaja bulan försvann sen och har inte kommit tillbaks (peppar peppar) men det oroar mig lite eftersom han lät så övertygad om att det skulle förvärras om jag blev gravid. Tänker när man blir än större, högsommarvärme och svullna ben att den kommer tillbaks och jag måste operera, iih. Kanske man ska använda stödstrumpor i förebyggande syfte.
    Mitt hår är kvaaaar Rynkar på näsan
  • NiniMe
    tjockisbullen skrev 2012-04-23 08:01:40 följande:
    Om man kollar långt bak i tråden så verkar det va väldigt många som droppat av FL? 
    Och tråden då också såklart!  
    Ja jag tycker det är jättemånga som står i bflistan som aldrig skriver ngt här... Kanske skulle uppdatera den...
  • NiniMe

Jag blir lite smått knäpp här... Jag tycker att lillans rörelser har minskat igen.. Jag känner att hon rör sig men jag får liksom inga sparkar av henne.. Man känner nere vid bäckenet att hon ruckar runt lite men inte mer.. Jag till och med vaknar på natten och är orolig för jag inte känner henne sparka.. I vanliga fall brukar hon sparka runt när jag går o lägger mig men inte nu i helgen, när jag lägger mig till rätta så ligger jag halvt på magen och då brukar hon putta och ha sig men inte nu.... Hon har beteet sig väldigt annorlunda denna helgen....
    Men sen samtidigt så läser man runt att det är ganska vanligt runt denna veckan att rörelserna går upp och ner...

• NiniMe

Ja nu har jag tagit fram min angelsound och lyssnat på lillan och vad hon har för sig därinne.... Hjärtat slår som bara den och hon rör sig hela tiden, så mycket att det var svårt att höra hjärtat hahaah, så jag kan vara lugn

• NiniMe
    cupcakekiller skrev 2012-04-24 01:05:26 följande:
    Men det var då själva f..vad mitt ena bröst ska läcka då!
    En dum fråga kanske, men det är bara mitt vänstra som gör det och har gjort det sen det började för ca 2 nätter sen..Betyder det att det högra inte är lika bra på att producera mjölk eller har det inte med saken att göra?
    Var inte orolig för produktionen på det högra Det kommer
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-04-24 08:03:53 följande:
    Tack för alla era fina och peppande svar! {#emotions_dlg.flower}
    Första hela dagen officiellt ledig. Tjohoo!  Har bokat tvättid.
    Idag är det 98 dagar kvar, det känns rätt häftigt. Hur gick det såhär fort!?

Jag har tänkt ta mig till en närliggande tygbutik idag och köpa tyg till en bärsjal. Har även sytt den jag själv tänkt använda. Jag älskar bärsjalar!
    Jag vill också ha en bärsjal, vilket sorts tyg är det man använder?
  • NiniMe

Ja då ska man in till förlossningen för att kolla upp lilla kickan ♥ Mammas oro lägger sig inte riktigt ♥ Så för att lugna mina nerver är det lika bra ♥

• NiniMe
    7eHimlen skrev 2012-04-24 14:57:08 följande:
    Lycka till!! Hoppas allt ser bra ut!
    Ja det gör det säkert men hönsmamma man är så hahaha.. Väntar på mannen nu sen sticker vi :) Jag hör av mig sen :)
  • NiniMe

Ohh nu har vi varit inne på förlossningen och allt såg bra ut med lilla gumman, hon låg på tvären och böka lite Hon var lugn men allt såg jättebra ut Så det är bara att gilla läget att hon inte är lika vild som sina bröder e och var Hon gav oss tummen upp på ultraljudet
    Sen råkade läkaren försäga sig, hon sa hon flera gånger och sen oj ni vet att det är en flicka va? Hahahaha så ja det är en tösabit i magen Tur vi hade kollat det hahahaha

Svar på tråden Augustibebis 2012