• A R

Augustibebis 2012

Godisbit, jag tycker nätterna varierar rätt mycket, vissa nätter är bättre och vissa sämre.
    Jag hoppas och håller tummarna att det inte är två veckor kvar för dig (inte för mig heller).

Nu har jag bokat tid hos frissan kl14 Skrattande
  • A R

Sitter och kollar på Dallas och har sammandragningar som kommer och går, ca tio minuter mellan. Hoppas, hoppas, hoppas!

• A R

Såååå lurad.....
    Sammandragningarna avtog lite senare i går kväll men vid tre vaknade jag och hade sån "mensvärk", gjorde så ont att jag inte kunde ligga kvar och det kom några samnadragningar som gjorde ont. Tog en dusch och så klingade det av : ( La mig i sängen och lyckades somna om men vaknade efter en knapp timme av kraftiga och onda sammandragningar, det kom ett par stycken sedan dess helt lugnt. 
    Har BF idag och blir lite trött på att tro att det är på gång hela tiden. Har fått maken att ta en halvdag ledigt så vi ska luncha och hitta på något skoj på eftermiddagen medan killarna är i skolan. 

Var hos frissan i går och jag ser ut som en toka i håret, tar alltid några dagar innan det blir ordning på frisyren. Jag har självlockigt/krulligt och allt kammande gör att jag inte ser klok ut efter ett besök hos frissan. Min yngsta sa igår när han såg mig "oj, vilken trollfrisyr". Förstod på makens fnissande att han höll med sonen. Inte riktigt vad jag ville höra.

• A R

Snabb uppdatering, på väg till fl, 4 min mellan värkarna. Nu borde det vara min tur.

• A R

05.47 föddes vår lilla skrutt, 54cm lång och vägde 4295g.
    Vaknade av värkar 23.20 och kom in till bb-Stockholm strax efter 00. Var öppen 7cm och vattnet gick när de satte en elektrod i huvudet på bebisen och jag valde att sitta på en förlossningspall. Tre krystvärkar som jag kände att jag hade full koll på så var han ute. Jag är så nöjd med förlossningen, tog EDA och lustgas och de tog till sig det jag skrivit i mitt förlossningsbrev. Nu har vi fått ett rum och lillen har ammats och sover nu som en stock. Det är nu jag borde sova med, men är i ett lyckorus och kan absolut inte sova.

• A R

Husmodern, jag hade trott och hoppats att det skulle sätta fart många kvällar. Kvällen då ja hade bf kände jag mig så låg och inte någon känning alls. Tänkte att det kommer aldrig sätta fart. Somnade och vaknade efter en timme av en riktig värk och så var det dags! Det kan verkligen sätta igång från en sekund till en annan när man minst anar det.

Styrkekramar till er som fortfarande väntar!

• A R

Godmorgon tjejer!
    Ligger här i sängen och väntar på att min sömntuta ska vakna, han har sovit sedan tolv i natt och sexttimmarspass på natten verkar vara hans melodi.

Jag förstår hur ni längtar efter att det ska sätta i gång och ni får träffa era bebisar. Snart, snart får ni också era små guldklimpar!
    Det är lika spännande varna morgon att kika in här lycka till!!!!

Svar på tråden Augustibebis 2012