• fru Elle

Augustibebis 2012

Började jobba igen 1/2 och förutom förskoleavgiften så har vi inte ökat våra kostnader. Känns skönt inför kommande föräldraledighet. Sen tänkte jag börja sälja av lite kläder som inte pojkarna kommer använda. Har flera lådor fulla med kläder som vi inte kommer använda igen. Tror dottern har 15-20 urvuxna klänningar från meandi, betydligt fler från pop, lite Molo och småfolk mm. De kanske kan ge oss ett litet tillskott i kassan. Men känns inte som begagnade kläder från tex Lindex och HM är lika eftertraktat.

Håller på att fundera på vad vi ska hitta på till semestern. Flyga går ju bort, men skulle vilja planera in något i början av juli.

• fru Elle

Kampis; låter som ett jättetält, tror med att ni kommer klara er på det ett tag.

• fru Elle

Vi är inte så mycket för camping vi heller. Har en resa inplanerad till Astrid Lindgrens värld i slutet på maj. När det börjar bli dax för igångsättning runt den 30/7 så kommer vi bo i mina föräldrars hus i Varberg. Men något inplanerat i vecka 28-29 skulle jag vilja ha. Vi brukar alltid börja vår semester i min mammas sommarstuga. Ligger vid en sjö med egen strand och det är ett perfekt sätt att börja semestern med. Tyvärr delar mamma stugan med sin syster som också börjar sin semester vecka 28. Så det får bli lite helger i juni och midsommar där istället. Pappa jobbar utomlands och min mamma ska hälsa på honom i början på juli, så vi har blivit erbjudna att bo där istället. Men kan ju vara kul att hitta på något annat än att bara vara i Varberg.

Funderar på att åka ett par dagar till Danmark och en resa till Stockholm. Min man har en hel del poäng på Scandic som vi kan använda till hotellboende.

• fru Elle

Har inte haft minsta antydan till läckande bröst. Men brukar ju ha mycket problem att få igång amningen. Sen blir det inte tillräckligt med mjölk. Kanske hänger ihop?

DetGodaLivet ja kommer inte orka lägga upp annonser när man kanske får 5 kr. Då ger jag hellre bort sakerna. Men tänkte jag kunde börja med det som kanske är lite mer populärt.

Använder med tunna filtar i vagnen, speciellt på sommaren.

• fru Elle

DetGodaLivet, är med i flera av dessa köp och sälj-grupper på facebook, så det är bara att börja fota och lägga upp annonser. Ska bara sätta mig ner och göra det. Men har väldigt svårt att prioritera det.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Finns en del åkpåsar som inte sitter så bra i en del vagnar. En del har sån hal yta att de glider och inte sitter på plats. Kolla hur den sitter i den vagnen du har.

Svärmor har sytt om åkpåsen min man hade. En sån i fårskinn med manchester utanpå. Men den var så blekt, hon sydde om den och valde ett tyg som passade vår vagn. Har med ett fårskinn som vi använder i vagnen, ett riktigt lurvigt i grått. Svärmor syr en del i skinn, fårskinn och har sytt tofflor till barnen. Tror inte hon har valt ett skinn som inte är bra för barnen. Är köpt från någon gård. Har hänt ett par gånger när jag har varit i barnaffärer att andra föräldrar har frågar efter en liknande fårfäll som jag har i vagnen.

Men angående fällarna som säljs på Ikea så har jag hört att de inte är testade för att ha till barn. Därför kan de inte säljas till barn. Men har ingen aning om de är behandlade med något eller om de faktiskt är dåliga.

• fru Elle

Fick kommentaren "men nu har du börjat bli lite rund" av en kollega. Hon sa det precis när en av cheferna gick förbi. Hon trodde det var till henne för hon stannade till. När hon fattade att det var till mig sa hon lite skämtsamt: Om det hade varit till mig så hade jag nog smällt till dig. Sen skrattade vi allihop. Blev lite komiskt. Men tycker att det är ganska många som kommenterar en gravid kvinnas kropp. Vissa gånger kan det ju vara riktigt elaka kommentarer. Fattar inte varför folk anser sig ha rätten att komma med sånna kommentarer.

Vägde mig häromdagen och jag har gått upp ca 5 kg, är i vecka 23. Väger mindre än min inskrivningsvikt vid mina tidigare graviditeter. Har tidigare gått upp ca 9-10 kg, hoppas jag inte går upp mer än så denna gången heller. Skulle vara så skönt att slippa kämpa med en massa extrakilon.

• fru Elle
    Sommaren12 skrev 2012-04-12 16:56:06 följande:
    Ännu mer mobbing i skolan idag från föreläsaren. Gick därifrån och störtlipade. :( hoppas att dessa två veckor som är kvar går snabbt. Känner hur han riktigt bryter ner mig.

Har plötsligt börjat nojja mig för att bebis inte växer som hon ska. Har mage när jag står upp men när jag ligger ner avslappnat är magen helt platt. Borde man inte börja bli ordentligt stor i v 23? Alla ni andra har så stora fina magar när nan tittar i bildtråden... :/
    Vad är det för fel på den föreläsaren, verkar ju inte klok. Min mage är inte heller så stor och jag är med i vecka 23. Beror ju lite på hur bebisen ligger och hur lång överkropp man har tex.
  • fru Elle

Jag ser med fram emot förlossningen, helt underbart att få se den lilla filuren som har gömt sig i magen.

• fru Elle
    Sommaren12 skrev 2012-04-12 19:17:20 följande:
    Bra fråga. :( Har aldrig träffat en så hemsk människa. Vi jobbar i grupper under hela kursen och en del grupper favoriserar han och de andra gör han allt för att trycka ner. Man får inte ställa några frågor för då får man bara svaret att "det ska ni kunna" (fast man inte gått igenom det) och alla idéer man presenterar sågar han och säger att de är värdelösa. Idag kom jag ihop mig med honom. Vi skulle recensera en sak och efter inlämningen sa han att vårt inte var bra skrivet. Det var första gången jag sa emot honom, sa då att vi har ju faktiskt inte alls gått igenom hur man recensera något. Då sa han bara att "du är vuxen och har väl läst en recension?" och sedan snäste han av mig. Inga jättegrejer men han är sån HELA HELA HELA tiden. Inget man gör är bra, man är bara värdelös och har kassa idéer. Så idag fylldes bägaren och rann över, jag började störtlipa. Han mailade mig sen och bad om ursäkt. Men det hjälper inte. Han kommer vara lika dum i huvudet imorgon. Det är inte bara mina gravidhormoner som spökar, även om det säkert bidrar, fler i klassen känner samma sak och många är frustrerade.
    Han verkar ha lite fel inställning helt klart, verkar ju oförskämd. Trist att ni ska behöva stå ut med honom. Är ju bara att såga honom totalt på kursutvärderingen.
Svar på tråden Augustibebis 2012