• NiniMe

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-04-30 14:31:52 följande:
    Tack alla!! :) känner mig starkt av att läsa era funderingar och råd!

Tror ni man måste ha med sig egen ersättning till förlossningen eller bjussar de när man är där?
    Det är nog olika, jag vet när jag var på neonatalen och hade min praktik så kom personal in ibland och fråga efter ersättning eftersom barnet var slött osv, så jag tror inte att dom har det på själva förlossningen, men jag kan absolut ha fel. Jag hade nog tagit med mig ersättning. Men fråga din bm om det eller ring in till förlossningen och fråga
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-05-01 00:11:56 följande:
    Fy fan för min sambo just nu!! Gråtfärdig. Var bjudna till vänner på grillfest ikväll, sambon jobbade till tio så han kom sent, sen häver han i sig spritgrogg, ( han väger 60 kg, jobbat 08.30-22.00 ätit enbart lunch) en timma efter att han kom till festen har jag fått blickar från alla, sedan tvingat med honom hem, gnällandes om hur jävla tråkig jag är, ögonen står i kors och ansiktsdragen är stela och han ser lixom obehagligt full ut, bär dottern upp för trappor och ut i bilen och hon var rädd för honom. Sen ramlar han ur bilen hemma, går in å spyr, ramlar på möbler å helvete..... Åh jag är rasandes arg nu!!! Min fina snälla omtänksamma man, vart fan tog han vägen?! Så pinsamt och egoistiskt och elakt och oansvarigt... Dessutom jobbar han i morgon.... Giv mig styrka... Lär ju få köra dit honom?!
    Man kan inte ligga på topp alltid... Sånt som händer, han är ju inte alltid såhär Kram
  • NiniMe

Beklagar Maraja Hjärta

Grizabella: Jättefin vagga och vilken tur, jag vinner ALDRIG något, jo möjligtvis 25 kr på triss hahaha

Jag har äntligen börjat bli pigg igen.. Igår gjorde jag vid trädgården, rensade skit på vinden osv hahaha.. Dock lite kämpigt med foglossning men man får göra det mesta sittande hahaha, så det tar sin lilla tid... Men jag antar att det underbara vädret gör sitt också Satte till och med på mig min lilla bikintopp igår och ja det var ju tur att den täckte bröstvårtan hahahah, nä men brösten fyller ut den betydligt mycket mer nu hahaha

Var hos min tränare i förra veckan och snacka lite om träning med foglossning och han skulle försöka lägga upp ett pass till mig.. Dom har en sådan tjockiscykel där som man liksom sitter i, inte på.. Så den måste jag ju kunna cykla på... Plus att man kanske kan göra lite armövningar... Jag får testa mig fram.... Vågen skenar iväg och jag börjar må jävligt dåligt pga det... Den står på 19 kg plus nuGråter

Jag längtar som en galning efter att lilla gumman kommit ut så jag kan få tillbaka min kropp (givetvis att få träffa henne också) men att vara gravid är absolut inte min grej, och jag kommer INTE sakna att vara gravid mer, så detta är sista grav jag kommer gå igenom... Förlossning och bebis kan jag göra om men icke en grav... Så jag får väl se till att få ett jobb på förlossningen så jag blir mätt där hahaha

• NiniMe
    Grizabella skrev 2012-05-02 07:33:08 följande:
    Tack, brukar sällan vinna och absolut inte dyra saker och just vagga kanske inte är något jag hade prioriterat annars

Ninime: Ja det är inte kul att det går fort uppåt med vikten, fast det syns inte på bilderna i din blogg  att du gått upp 19 kg, men även om det inte syns så är det ju tungt att bära på ,men jag vet hur det känns, för mig känns 10 kg i vecka 24 mycket, hoppas det lugnar ner sig nu som de andra 2 gångerna, hatar liksom att alla kläder är för små
    Taack det sitter mycket på rumpan och låren tyvärr, och armarna har lagt på sig lite häng med hahaah men det är en kort tid men sen ska jag ta itu med det
  • NiniMe
    Albasmamma skrev 2012-05-02 08:22:38 följande:

The Maraja: Usch så hemskt, läste om det. Beklagar verkligen! Kram

Grizabella: men vad skoj att vinna en vagga, speciellt eftersom den känns för dyr att köpa själva. Lyxigt, grattis!

Sommaren: Ja, denna tråd är med i mina drömmar flera nätter :) Ha en toppenresa i NY!

NiniMe: Känner så igen mig i det du skriver, jag har ju också gått upp mycket och längtar såå att kunna träna ordentligt och få tillbaka min kropp.

Ja innan har jag alltid varit mullig men när jag fick tvåan så gav jag mig fan på att jag ville kunna visa upp mina ben utan att skämmas, gå på stranden och känna mig stolt över min kropp osv.. Så jag lyckades jädrans bra, gick ner allt och lite till och jag var faktiskt skitsnygg om man får säga så om sig själv hahaha, ja jag var stolt, äntligen... Men jag är glad att jag vet att jag klarar av det...

Det konstiga med denna grav är att jag äter inte alls lika mycket skit som jag gjorde med pojkarna, pizza o glass.. Men ändå ligger viktuppgången på samma
  • NiniMe
    fransyskan skrev 2012-05-02 09:32:26 följande:
    Har inte foglossning och vet inget alls om hur man tränar bäst med det problemet, men kanske du (eller någon annan) skulle kunna hitta något intressant här: www.momsintofitness.com/

Jag fick hennes bok i helgen och har prövat en av hennes gratis-videor. (Det finns fyra totalt som är gratis, samt en hel del artiklar och guider.) Hon har ett sånt där obehagligt brett amerikanskt leende, men annars tycker jag att det är helt okej och jag ser fram emot att, förhoppningsvis, kunna träna lite lätt under resten av graviditeten.
    Ahh tack så mycket, det ska jag kolla upp
    isaochbel skrev 2012-05-02 09:52:00 följande:
    Vet hur du känner dig ang. vikten!!!! Just nu står vägen på + 17 trotts att jag inte äter en massa skit som förra gången och försöker röra mig i vardagen så mycket jag orkar och kan pga. ischiasnerven. Igår skulle jag prova lite sommarkläder som var för stora förra sommaren och fick inte på mig de över lår och rumpa där ALLT satt sig! Vägrar nästan gå ut för jag känner mig som ett hus och det är 12 veckor kvar, vågar inte tänka på hur det ska sluta :0(. Har iof hör om mammor som gått upp lika mycket varje graviditet fast har haft helt olika kostvanor samt träning på olika nivåer så det kanske ligger i kroppens minne hur mycket man vägt som mest och den strävar för att uppnå detta igen (har för mig att jag läst det någonstans).
    Ja vikt är jobbigt.. Igår hade jag en svag kväll och jag tjatade och gnatade på min man om Ben & jerrys hahaha, men han gav sig inte...... Så det blev ingen och  det är jag glad för när jag ställde mig på vågen idag hahah
  • NiniMe
    ullis1990 skrev 2012-05-03 06:30:45 följande:
    Någon som är Pollenallergiker? Vad tar ni för medicin?
    Min man är men han får utskrivet av läkaren.. Men du tänker kanske på när man är gravid och vad man kan ta då?
  • NiniMe

Smilla är beräknad till 26 juli 2012
    » Jag är gravid i vecka 28+0
    » Jag har varit gravid i 196 dagar
    » Jag har 83 dagar till förlossningen
    » Jag har klarat av 70% av graviditeten
    » Bebisen väger c:a 1275 gram
    » Bebisen är c:a 39,1 cm
    » Stjärntecken: Lejonet

Nu tickar det på

• NiniMe
    Challelotten skrev 2012-05-03 10:55:54 följande:
    Måste fråga tänkte ringa till bm nu vid 11, får ibland ont på vänstra sidan av magen strax under revbenen eller en liten längre bit ner. Som om någon kommer i kläm eller nått jätte svårt att förklara. Någon som har någon ide? Känns som man ringer för allt ibland :0)
    Jag tror vi har ungefär samma problem, mitt sitter precis vid sidan om naveln.. Det känns som en kniv hugger rätt in.. Och det kommer speciellt om jag har stått upp länge.. Jag tror det är en nerv som kommer i kläm eller att det blir för tungt för musklen eller dyl... Jag har även hört att det är ett såkallat blåmärke från bebisen när den sparkar, men jag har svårt o tro på det eftersom det har varit samma i alla mina grav och precis på samma ställe.. Gör ont som attans..
Svar på tråden Augustibebis 2012