• NiniMe

Augustibebis 2012

Bubbs skrev 2012-05-03 16:09:22 följande:
    Igår var jag till barnmorskan :)

Sf-mått 24 i vecka 24+3. Bra med järn så jag behövde inte äta tabletter. Vågen visade på +4kg.

Är det några i tråden som bloggar? Jag skulle gärna vilja ha lite tips på gravidbloggar, jag tycker det är så roligt att läsa. :D
    Gör lite smygreklam för min blogg också, lillebonan.blogg.se.
    Här är min www.ninniyesthatsme.blogspot.com
  • NiniMe
    Jay84 skrev 2012-05-04 07:15:34 följande:
    Måste fråga, kollar alla sockret vid varje BM-besök? Här gör alla en glukosbelastning i v. 28-29 istället. Jag fick t.o.m gör en tidig i v 16 p.g.a att både min pappa och farmor hade åldersdiabetes, men de såg bra ut. :)
    Jag kollar inte mitt, har aldrig gjort, enbart vid glukosbelastningen, kollar inte ens järnvärdet... Men givetvis, skulle jag be om det så gör vi det...
  • NiniMe

Ni som har varit inne för sd, har ni haft onda sammandragningar eller bara att magen blir hård utan det onda? Jag har molvärk och sd nästan på hela tiden, så fort jag reser mig så har jag och när jag ligger ner känner jag att dom kommer regelbundet.... Har dom sagt till er när man bör kolla upp det? Eller det är normalt... Detta är ju tredje barnet för mig men jag har liksom inte minne av att det känts så här dom andra gångerna... Bara vanliga sammandragningar som varit regelbundna i en timmes tid på kvällen i slutet på grav... Nu har detta hållt på sen typ kl 12

• NiniMe
    lillakotten skrev 2012-05-04 17:37:16 följande:
    Skönt att det är bättre! Ring in och prata med förlossningen om de kommer tillbaka. Mys ner dig i soffan nu med lite godis istället och låt mannen serva dig! :)
    Ja det kan du tro han ska få göra :)

Det känns ingenting nu, sköönt.... men kommer det igen så ringer jag in o kollar..
  • NiniMe

Jag känner SÅ igen mig i det ni skriver om sparkarna.. När jag var mellan vecka 23-26-27 så var jag jämt orolig, ett par dagar kunde det vara full rulle i magen, för att sen ena dagen vara cool lugnt.... Det känns som det är ganska vanligt när jag ser ni skriver om det nu...
    Jag var iallafall inne i förra veckan för att stilla mina nerver och det gjorde det.. Nu rör hon på som vanligt och det är lättare o se hennes mönster när man vet mer om hur man sett hon funkar...

Men är ni oroliga så åk defentivit in och kolla upp det.. Det hjälpte mig jättemycket, och jag kände mig betydligt lugnare i själen

• NiniMe
    lillakotten skrev 2012-05-05 06:47:13 följande:
    Hej tjejer! Nu kan jag inte sova mer. Igårkväll vid typ 12 så började jag få ont i magen och ryggen. Det har sedan suttit i hela natten och nu går det bara inte somna om. Jag tycker liksom inte att magen blir spänd varje gång det för ont. Smärtan i ryggslutet är dock konstant. Typ som stark mensvärk... Jobbigt! Jag vet inte om man ska ringa in eller inte. Det är ju säkert bara växtvärk eller något och då känna det så pinsamt..
    Jag hade samma igår, började med en mage som kändes stenhård hela tiden, sen när jag vilade kroppen kom mensvärken, ibland satt det i hela tiden, och sen kom det regelbundet med ca 5 min mellanrum, plus minus någon minut... Somnade igår med det... på mig satt det inte i ryggen utan i magen och ner... det släppte ett par timmar men det kom igen.. Jag ska ringa min bm på måndag och kolla med henne hur man bör göra..
    Har läst runt lite och det verkar vara en vanlig sak, speciellt bland omföderskor så jag tror jag kan vänta, men jag kommer absolut kolla upp det...
    Vill inte ploppa bebis än...
Svar på tråden Augustibebis 2012