Augustibebis 2012
Måste ju bara visa de här fina mössorna vi fick på förlossningen, Pampersmössan är vänd bak och fram. Barnen hade ju inte på sig dessa mössor hela BB-vistelsen, men på bilderna är vi fortfarande kvar i förlossningssalen.

Måste ju bara visa de här fina mössorna vi fick på förlossningen, Pampersmössan är vänd bak och fram. Barnen hade ju inte på sig dessa mössor hela BB-vistelsen, men på bilderna är vi fortfarande kvar i förlossningssalen.

Händer att jag dricker alkoholfritt öl, har testat både de som är 0,5 och någon som är 0,0. Har vid något tillfälle druckit mousserande alkoholfritt vin som också har varit 0,5. Tror inte det är någon fara, är väldigt mycket som man måste undvika för att inte få i sig 0,5%. Har för mig att det finns i fil, fruktjuicer mm.
På mitt jobb får man 10 % extra i ett helt år. Hade glömt fylla i att jag ville ha det på ledighetsansökan. Vår personalchef frågade om jag inte ville ha det, ja tack
! Borde finnas med i kollektivavtalet om era arbetsgivare erbjuder detta.
Min förra graviditet blev jag sjukskriven på 100% från vecka 25 till BF och det var inga problem med FK. Då var jag sjukskriven för både onda prematura sammandragningar samt mina problem med foglossning. Skulle haft några veckors semester innan BF men var sjukskriven fram till BF, sparade all semester som jag kunde spara och resten betalades ut vid årsskiftet. Har även problem denna graviditeten och har blivit sjukskriven på 50% pga onda prematura sammandragningar. Än så länge så fungerar det att jobba 50%, men börjar få mer och mer problem med foglossning. Men jag är glad så länge det fungerar att jobba 50%. Tog bara ca två veckor innan FK betalade ut sjukpenning till mig denna sjukskrivning. FK har ju en handläggningstid på upp till 30 dagar så blev förvånad att det gick så snabbt.
Har bara varit strul med FK när det gäller en sak och det var hur många timmar och % jag fick jobba på en sjukskrivning på 50%. Har ju gått ner i tjänst och jobbar ca 80%, för att skydda min SGI har jag tagit ut en LN på lördagar. Fick först besked att jag bara fick jobba ca 30 % för att jag tog ut föräldraledighet. Om jag jobbade mer än så skulle jag bara få 25 % i sjukpenning istället för 50%. Min arbetsgivare menade att jag skulle jobba 40% vilket jag också tycker var mest rimligt (att jag skulle jobba 50% av min tjänst). Men när jag hade fått det beskedet att jag max fick jobba 30 % så fick jag arbetstider för en tjänst på 30%. Sen så kollade min arbetsgivare i sin tur med FK och fick besked att jag skulle jobba 50% av min tjänst. Fick det även bekräftat från min nya handläggare på FK. Så jag hade fått fel besked
. På denna sjukskrivningsperiod så hade jag säkert 20 timmar att jobba igen denna schemaperiod men det behövde jag inte göra. Min arbetsgivare menade att jag inte gjort något fel och de tyckte inte jag behövde jobba igen dessa timmar
.
Tycker man läser om så många som inte får igenom sjukskrivning och inga pengar för den perioden de är sjukskrivna. Även om man inte kan jobba så handlar det om att någon annan som inte har träffat dig som ska göra en bedömning. Tycker att det är jobbigt innan man får ok på sin sjukskrivning från FK. Ovissheten om man ska klara sig på 0 kr eller få sjukpenning är skitjobbig. Nu har jag aldrig behövt vänta 30 dagar på besked men fy vad jobbigt för de som får vänta länge.
Sommaren 12, har inte märkt att barnet har haft hicka denna graviditeten. Men kommer ihåg det från de andra graviditeterna, härlig känsla
!
Ja då ska man in till förlossningen för att kolla upp lilla kickan ♥ Mammas oro lägger sig inte riktigt ♥ Så för att lugna mina nerver är det lika bra ♥
Har börjat känna av foglossningen mer och mer
. I morse hade jag ont redan när jag vaknade. Mannen är bortrest och jag får då lämna och hämta båda barnen som tyvärr går på två olika förskolor. Tar ca en kvart att gå mellan förskolorna och den promenaden känns i fogarna. Försöker annars undvika rörelser som ger mig besvär med foglossningen, men alla rörelser går ju inte att undvika. Känner att jag blir mer och mer begränsad av foglossningen, kroppen säger ifrån snabbare. Känner mig som världens tråkigaste mamma
.
Jag kommer att vara föräldraledig i ca 2 år som det är tänkt. Min man har tagit ut de tio pappadagarna för våra tidigare barn, men annars har han inte tagit ut några föräldradagar. Men han har haft ett jobb där han har kunnat vara hemma längre perioder med hjälp av komptimmar och liknande. Vi har pratat lite om att min man ska vara föräldraledig fre - sön nu i höst. Kanske inte varje vecka men eventuellt varannan vecka. Sen får vi se, kanske inte blir att jag är hemma i två år utan han kanske är hemma istället.
DetGodaLivet; Det var ju ett trevligt tillskott, du har ju köpt det mesta så jag förstår att det inte är så lätt att komma på något. Hade din mamma tänkt på något speciellt? När vi fick vårt första barn så satte min mamma över 1000 kr till vårt konto varje månad som ett bidrag för att köpa saker till barnet. Kändes konstigt och pengarna gick ju direkt in till vårt konto så det blev ju bara som en extra inkomst. Men jag använde dessa pengar till att köpa kanske onödiga bebiskläder eller annat som jag tyckte var lite dyrt, med motivationen att det var en present från mormor.