• NiniMe

Augustibebis 2012

Får ni ont i ligamenten när ni inte gör ngt? Jag får ont av att bara sitta ner, jag behöver inte göra någon rörelse alls..
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-05-05 08:14:05 följande:
    Ninime- jag hade tokont där låren blir mage, alltså under gravidbulan men ovanför ljumskarna, som om skinnet ville spricka från insidan, är det ligamentet? Oavsett så satt detta i som molvärk på lugna stunder och högg som knivar då och då under dagens fysiska rörelser....
    Ja precis så Kär beskrivning Jag har haft det länge men nu kommer det utan att jag gör ngt, mitt känns som musklerna långt ner i buken draaaaaaar som attans..
  • NiniMe
    Gadget skrev 2012-05-05 22:14:35 följande:
    På tal om att smörja: tror ni på att smörja mellangården, att det ska motverka bristningar i underlivet vid födseln?
    Det är ju inte helt ovanligt att man spricker lite när man får ta ut bebis med sugklocka, min kompis smorde in mellangården och lite in i slidans början, den sista tiden i hennes grav (10 veckor typ) och han sprack inte en millimeter..  Och det var med sugklocka han kom ut och forcerad krystning..
    Jag sprack lite och jag hade inte smort mig, sprack båda gångerna....
    Denna gången ska jag smörja och se om om jag kan undvika det Värt ett försök...
  • NiniMe
    Kampis skrev 2012-05-06 19:03:09 följande:
    Äntligen hemma! Kom in och fick sitta och vänta i 2 ½ timme innan det blev vår tur. men allt såg fint ut och hon va enligt läkaren en ovanligt aktiv bebis, men att hon antagligen sparkar på moderkakan mycket så att den dämpar kickarna. Och så verkade jag ha okänsliga punkter även utanför den tyckte hon , en del kunde tydligen ha det.
    Härligt o höra
  • NiniMe

Ohh idag har jag varit på gymmet Min tränare fick en miniutmaning, att ge mig ett träningspass jag kan klara av med min foglossning, och ja som tur är har dom fått in en ny sådan typ handikappsanpassad träningscykel som man sitter ner i, inte på.. Så jag kunde cykla och så blev det lite styrkeövningar i armarna.. Kändes så jävla bra hahaah

• NiniMe
    anneh skrev 2012-05-07 18:46:30 följande:
    Hur har ni tänkt göra? Ska ni ha bebisen i samma rum som er, eller får h*n eget rum från början?
    Jag kommer ha i samma rum från början... Känns lättast så med alla nattamål som kommer och ev blöjbyte mitt i natten.. Sen ibland kan bebis vara svår till att sova och då somnar dom bäst hos mamman (så har det varit här) sen får jag se hur det blir med nattaätandet och därefter då hon flytta in på eget rum
  • NiniMe

Jag har som sagt haft mina pojkar nära mig den första tiden och jag kan säga att jag tyckte det var asjobbigt att bara lägga ner dom i sin spjälsäng även om den stod brevid mig Man titta hela tiden på dom, så denna gången har vi köpt en spjälsäng där sidan är ett tyg istället för spjälor, så man kan ha helt öppet (Kan bytas ut till spjälor sen)
    Min förstfödde flyttade in till eget rum när han var ca 1 år och detta gjorde vi för han skulle få ett syskon och vi ville inte han skulle känna sig utkastad ifrån sovrummet pga en ny bebis.. Och det funkade bra då.. Sen lillebror fick eget rum när han var 7-8 månader och de var för han var en vildning i sängen och vaknade och såg oss och ville ha action mitt i natten... När han fick eget rum sov han hela nätter Vi får se hur det blir med tösen

Pojkarna ska dela rum här hemma sen men det får vi vänta lite med för jag känner mig inte redo att ta en ev konflikt med lillebror än Känns som det kommer bli en massa tramsande från hans sida
    Så lillan ska få hans rum sen Och DÅ ska jag inreda som tusan hahahaah

• NiniMe

Ahh så spookie.... Satt och pratade med mamma ikväll och vi snackade lte om när lillan kommer komma och jag sa att jag har bestämt den 23/7 (ja för skojs skull)
    Sen säger mamma, nä jag tror hon kommer den 13/7 (min 30 årsdag)
    Vi har det lite skoj med våra födelsedagar i vår familj, vi systrar är alla födda den 13, 13 januari, 13 april och jag den 13 juli.. Så nu satt jag och räkna på hur många dagar för tidigt det skulle bli om hon kom på min födelsedag och det blev 13 dagar förtidigt hahaha

• NiniMe

Usch ja imorrn är det min tur att göra glukosbelastning Kräks vidrigt, dock så kommer jag ha en citron med mig.. Jag brukar suga i mig citronen efter istället, fantiserar om att det är en tequila hahaha
    Tar bort eftersmaken iallafall

Här ligger vågen på HÄRLIGT 20 kg + sen inskrivningen... Fy fan säger jag bara... Men jag har börjat träna liiiiiiite lätt på gymmet, tar dock bara armarna och så sitter jag på en handikappscykel.. Så lite kalorier förbränner jag

Svar på tråden Augustibebis 2012