Augustibebis 2012
Ta föräldrapenning istället och ta ut semestern senare då. Då får du ju bestämma datumen själv. Jag sa till när jag sökte semeter i år att jag förväntar mig att få de veckor jag söker annars kommer jag ta fp istället.
Jag tänkte försöka mig på att sy en ringsjal lite senare. Väntar bara på att bli klar med inomhusplanteringen så att arbetsrytan som nu är odlingshörna kan bli syhörna istället.
Trikåsjalar har jag köpt 2 st. en tricot-slen och en minimundus. + en Ergo sele och en babybjörn (den sistnämnda enbart avsedd för korta stunder av framåtsittning vid tex potatisskalande eller andra aktiviteter som babyn bara tycker är skapliga om de ser något).
Skulle vilja ha en bärjacka också men det beror på om jag hittar någon billig beg. Jag ör en snål människa jag. Har hört att polarnfleecen jag har nu (gravidfleee med utfällbara sidor) ska funka bra när man bär i sjal om man vill ha något som räcker över båda.
Mina boobs har aldrig läckt innan och har aldrig haft problem med amningen. Dont worry.
Enda "risken" med viktminskning om bebin ändå växer som den ska är att det frigörs väldigt mycket miljögifter i kroppen när man bränner sina fettdepåer, och detta tar då babyn del av. Finns därför anledning att försöka ligga på lite plus även om man kanske har övervikt att ta av.