Augustibebis 2012
Jag tyckte vi tvättade precis hur mycket som helst med läckande mjölk, kräk och bajs som kom på kläderna, och det är då ingenting jag vill ha sittande på kläderna en vecka innan tvätt..
En tvättmaskin i veckan klarar vi oss definitivt inte på med fyra barn men att tvätta kulörtvätt vid ett tillfälle i veckan är däremot inget ovanligt här (man kan ju inte köra alla färger med varandra bara för att det är kulörtvätt så det tar ett tag att samla ihop en hel maskin med resp. färg även om man är några stycken). Sedan en dag för vittvätt och en dag för träningskläder = tre tvättdagar i veckan vilket är ungefär vad sambon hinner med (hans syssla).
Däremellan kommer jag köra tygblöjjetvättar ett par ggr i veckan så att köra extra maskiner ytterligarre däremellan bara med några få babyplagg kommer nog inte hinnas med, men skulle inte göra det ändå pga miljöskäl, tidsskäl och ekonomiska skäl. Om det är mjölk eller kräks på kläderna när de ligger ute i tvättstugan bryr jag mig inte ett dyft om faktiskt, det blir de inte förstörda av. Kläder med bajs sker inte särskilt ofta, nån enstaka gång men får då ligga i samma hink som tygblöjor som gått det ödet till mötes (ättisklösning).
Kommer definitivt inte tvätta vare dag bara för att jag är mammaledig Det är inte riktigt min idé om skojjiga saker att fylla mina dagar med;)