trossan skrev 2012-04-16 13:46:16 följande:
Men oj så härligt det där lät! Mer det med givande fritid och vinstgivande hobbies. Vilken dröm! Och vad skönt att du kan vara hemma så länge.
Roligt att höra hur andra gör!
Vad gör du för något roligt och vinstdrivande på din fritid, om du vill berätta alltså?
Odlar stora delar av vår egen mat själv, vi är helt självförsörjande på frukt/grönsaker och grönsaksbaserade produkter (tex fryst broccoli, tomatkoserv osv) en stor del av året. Älskar att laga mat från grunden också och då menar jag inte typ rulla köttbullarna utan även göra egen pasta, yoghurt, färskost, musli, äppeljuice, mjöksyra grönsaker osv. Man sparar mycket på båda dessa hobbies förutom att de är roliga. Säljer även plantor till andra på vårarna.
Sedan gillar jag återbruk och sparar in mycket på att handla begagnat. Men jag tjänar också pengar på att köpa saker som är mer värdefulla än de säljs för och sälja vidare. Tex. antika möbler, skolplancher, porslin, märkesbarnkläder och barnvagnar.
Under min förra föräldraledighet köpte, renoverade och sålde jag drygt en barnvagn i veckan...vinsten ligger runt en tusenlapp per vagn ungefär så det var ett ganska stort tillskott i kassan. Dessutom ger det ju lite av den kick/stimulans som man får genom sitt arbete i vanliga fall.
Gör helt normala saker som att träffa vänner och snacka skit också, men givetvis underlättar det att ha mycket man gillar att göra hemmavid och som dessutom sparar in på kostnader eller tom. ger pengar. Blir både roligare och lättare ekonomiskt att vara hemma då.