Augustibebis 2012
Ja min med, de har ju något system med bonusnätter som är riktigt bra. Hinner bli en hel del gratisnätter på det han sover borta genom jobbet.
Tänkte skicka in mitt moderskapsintyg nu. Är det någon som vet om det räcker att posta bara själva intyget? På barnmorskan lät det så men jag vill ju ha ansökan om graviditetspenning hemskickad också, får man det automatiskt eller måste man skriva det i samma brev?
Jag använder också oftast tunna filtar i barnvagnen, det är lättare att reglera temperaturen då än med tjockt täcke. Men jag har skaffat täcke i den storleken i första bebissängen så skulle det lir riktigt svinkallt kan jag ju ta det.,
Lammskinn är bra då det ventilerar bra, en av de ytterst få saker vi har kvar efter storebarnen då vi använt det i
pulkor mm. senare...måste tvätta upp det bara och kolla att det är OK.
Sen är det svårt att uttala sig om vad som passar andras vagnar för liggdelarna är ju helt olika konstruerade. På en del är det både en kraftig isolerad yttervägg och en tjockare vaddering på insidan, på andra är det bara ett tunnt canvastyg som utgör sidorna. Min är lite mittemellan.
Fast när jag tönker efter, när vi hade en bugaboo (som extravagn) hade jag åkpåse i den, en loder bunker. Den vagnen har så himla tunn liggdel.