Inlägg från: DetGodaLivet |Visa alla inlägg
  • DetGodaLivet

Augustibebis 2012

Vad kul att höra om hur olika det funkar i olika länder. Här i Sverige vill de ju helst inte att man ska stanna alls. Tycker faktiskt det skulle vara skönt att stanna några dagar och vila upp sig innan man ska hem till vimlet Men det är ju liksom inte riktigt aktuellt att ens begära här.

• DetGodaLivet
    Aprilia1977 skrev 2012-04-20 11:49:14 följande:
    vår chef är nog det värsta som vi haft. Har mailat henne (går inte att få tag på henne annat än via mail och sms men hon svarar ändå inte) ang. div saker... men hon hör aldrig av sig... Så jäkla tråkigt!

Är du med i facket och har någon där som kan hjälpa dig?
  • DetGodaLivet
    oxle bo skrev 2012-04-20 12:10:44 följande:
    blä
    min  töt på 3,5 har schalakansfeber, haft sen i tisdags o legat dekad typ, men idag är hon sigsjälv..
    var till vårdcentralen igår så fick hon kåvepenin 3*10
    men hon vägrar spotter ut o bar  vägrar, ingen muta fungerar..
    utan den så smitar man 2-4 veckor.

jag blir tokig!!!

100 dagar kvar, i morgon är de 2 siffrigt
    ,

Tycker det är galet att penicilin inte finns som supp, och smaken är ju vansinnigt svår att dölja med något också.
  • DetGodaLivet

Åh vad glad jag är på vem-det-nu-var i tråden som tippsade om föräldrapeningtillägg. Det hade jag faktiskt ingen aning om att vi hade då jag bytt aställningsform och aretsgivare sedan senaste ledigheten. 

Har kollat upp och vad jag kan se har vi åtminstone 10% under 150 dagar. Det är pengar jag inte alls räknat med. :) Har nu mailat arbetsgivaren och frågat om det kommer automatiskt eller hur man ansöker om detta.  

• DetGodaLivet
    Challelotten skrev 2012-04-20 19:06:53 följande:
    Det företaget jag jobbar för får man inte något extra i 150 dagar vi får en klump summa vet inte om det är 10%. Fick en summa första månaden sen efter jag hade kommit tillbaka fick jag något. Tror det är skillnad mellan privat och kommunalt/ landsting.

Som jag förstått det fårvi inom kommunen det också utbetalt som en klumpsumma men den klumpsumman motsvarar 10% av lönen i 150 dagar.
  • DetGodaLivet

Jag har börjat köpa sockerdricka i glasflaska på helgerna...det är min tröstdricka istället för vin. Dricker aldrig läsk annars men sockerdricka har jag fått en liten hangup på. Trevlig att småsmutta lite på. Saknar mitt rödvin något enormt men börjkar glömma av det lite nu. Resten av släkten är helglad när de insett att jag kommer vara spiknykter på syrran bröllop och andra stora tillställningar i sommar så jag lär bli den levande taxibilen då.

Ang. de där 10%:en extra fp så kom det ju bara som en bonus för mig. Jag förlorar inget i fp jämfört med min vanliga lön eftersom jag aldrig jobbar heltid i valiga fall, bara nu för att få upp SGI. Så min fp blir ju som min vanliga lön om jag skulle ta ut full ersättning.    

• DetGodaLivet
    mammsen skrev 2012-04-22 11:58:26 följande:
    Sommaren12 - Stödstrumpor hela graviditeten?? av vilken anledning hade de det?? Altså det kan ju vara bra när man flyger eller om man blir svullen, vilket många blir under sommaren. Jag har varit högravid på sommaren och blev aldrig svullen någonstanns en enda gång, jag kommer nog hoppas på att jag har lika tur denna gången ;) Skulle jag nu svullna så tar jag tag i problemet då.. Eller finns det någon annan anledning att ha stödstrumpor?

Anledningen är att det förebygger åderbrock på benen vilket man lättare får som gravid.
Svar på tråden Augustibebis 2012