Inlägg från: DetGodaLivet |Visa alla inlägg
  • DetGodaLivet

Augustibebis 2012

Jag brukar inte gå upp på mycket under mina graviditeter men däremot har jag lagt på mig en del innan under de senaste åren så jag har lite att försöka jobba bort efteråt ändå.

• DetGodaLivet
    trossan skrev 2012-04-14 11:12:57 följande:
    Angående att få barn i augusti- 
    vad roligt att läsa om så mångas anledningar att det blir precis nu på året!

Känns lite som att det överlag var som för oss, att det bara blev,  och då blir man så glad så det spelar ingen roll!
    Men det är sant som Mammmsen sa, att alla dagar utom precis vid jul är ju faktiskt ok.
    Det hade jag nog också lite mer aktivt försökt undvika!  
    Sen förstår jag att det passar himla bra inför de som pluggar också ja! Bra fixat där Sommaren12! 
    Och A R - skönt att höra att äldste sonen blev frisk!! 

Det finns nog som ni säger för och nackdelar med alla årstider, men det är ju väldigt skönt att vi de sista månaderna och veckorna bara kan gå runt i stora klänningar och träskor, lite lättare än mitt i vintern, då man måste klämma in sig i kläder för att inte frysa.
    Ska bli SÅ intressant att se hur stor man blir på slutet!!

Sen om jag ska erkänna hur ytlig jag är så är jag lite glad att jag inte får bebis typ snart i maj, för då kan jag inte låta bli att tänka på att jag skulle ha en stor post-gravid mage hela sommaren. Någon av er som fått barn på sen vår / för sommar- hur gick det med magen på bryggan?

Och slutligen så inser jag att man nog kanske mest är inomhus och bara tar in allt det chockartade nya de första veckorna, ialalfall med första bebisen, och då vill jag ju inte heller att det ska vara högsommar eller fin vår och man egentligen ska längta ut. Så överlag inser jag att vi nog har hittat en himla bra årstid att föda barn egentligen!!! Skrattande 

Mina barn är födda 17:e augusti, 18:er augusti och 8:e september (beräknat bf för denna är 16:e augusti) så vi har liksom inte provat så många andra månader.

Men min kompis som fick barn i början av sommaren sa att det inte var något vidare för då kunde hon inte bada när det var så varmt (man blöder ju ett tag efter osv).

• DetGodaLivet
    cupcakekiller skrev 2012-04-15 18:42:19 följande:

Hur mycket kostar en Emmaljunga edge duo? Det står ju inte på derass hemsida så visste inte riktigt vart man skulle kolla..

runt strax under 9000 tror jag, beroende på utförande
  • DetGodaLivet

Jag känner likadant. Mår bra fysiskt men saknar helt jobblust och motivatiob. Räknar bara ner.

lovisen01 skrev 2012-04-16 09:00:58 följande:
    Då var det måndag igen. Jag har väldigt svårt att motivera mig på jobbet, tycker inget är kul och längtar bara till det är dags för semester. Har ingen ork alls och har bara ont. Men jag vill inte vara negativ så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få upp motivationen dom sista veckorna här nu. Går det bra för er på jobbet? 

• DetGodaLivet

Jag känner likadant. Mår bra fysiskt men saknar helt jobblust och motivatiob. Räknar bara ner.

lovisen01 skrev 2012-04-16 09:00:58 följande:
    Då var det måndag igen. Jag har väldigt svårt att motivera mig på jobbet, tycker inget är kul och längtar bara till det är dags för semester. Har ingen ork alls och har bara ont. Men jag vill inte vara negativ så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få upp motivationen dom sista veckorna här nu. Går det bra för er på jobbet? 

• DetGodaLivet

Jag kommer vara föräldraledig tills barnet är moget att börja i förskola dvs 2,5 -3 år ca. Sedan deltid. Har en väldigt givande fritid så uttråkad lär jag inte bli. Har även vinstgivande hobbies som ger en del pengar så det blir ju lite som ett extraknäck.

trossan skrev 2012-04-16 07:40:17 följande:
    Usch, jag har sån ångest inför ett möte med min chef idag när vi ska planera min föräldraledighet.

Dels är jag rädd att någon annan ska komma in och göra mina arbetsuppgifter och göra "fel" och dessutom att de skulle klara sig utan mig! ;)

Sedan läste jag en tråd om mammor som var hemma och var så uttråkade och hade sån ångest, och så vill jag ju inte ha det, då är det ju bättre att börja jobba någon dag i veckan ganska snabbt istället.

Samtidigt är jag rädd för att bli stressad av att jobba ca 2 dagar i veckan och att bara bli splittrad av det.

Vet verkligen inte vad jag vill!!

Hur ska ni göra med föräldraledigheten??

Svar på tråden Augustibebis 2012