• fru Elle

Augustibebis 2012

Det var en sak jag använde babysittern till, att ha barnet i medan jag duschade. Lyfte bara in den i badrummet. Väldigt skönt att få duscha och vakna till om man har sovit dåligt på natten. Har passat på när barnen har somnat eller precis fått mat sen har de somnat till allt rinnande vatten.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle
    Hejåhå skrev 2012-04-29 21:20:14 följande:
    Jag skojade gällande duschningen så klart!
    Men ibland får man prioritera; äta, sova eller duscha...
    Ja vissa dagar är sömn det man prioriterar, beror lite på hur natten har varit. Har dock haft väldig tur med det. Min man vaknar lättare än mig och har oftast varit den som har nattat om barnen. När jag ammade var det ju jag som gav barnen mat. Men amningen har ju aldrig räckt till för oss tyvärr. Har ammat tills barnen har ratat bröstet helt och det har varit varit vid tre respektive fyra månader. Så efter att ha slutat amma så har jag fått sova hyfsat ostört. 

Tycker att det är roligt att höra alla namnförslag, jag och min man pratade om namn lite idag när vi var på en lekplats med barnen. Var ett tag sen som vi kom på några nya förslag. Vissa namn på vår lista gillar vi båda, mne långt ifrån alla. Men än har vi inte något förslag som sticker ut bland de övriga. 
  • fru Elle

Till dottern köpte vi en ergo i ekologiskt tyg, den var lite mjukare i tyget. Den är ännu mjukare och skönare nu än vad den var vid inköp. Men fanns inte så många att välja på 2008 när vi köpte den, har sett att den finns i  fler varianter nu. Då när vi köpte den så var dottern några månader så vi brydde oss inte om att köpa babyinsatsen då hon var tillräckligt stor för att vara utan. Men köpte en babyinsats på baby och barnmässan i Göteborg som jag ska testa den här gången.

• fru Elle

Sommaren12, alltid tråkigt när man får ett sånt besked när man gärna ville prova. Sen hjälper det ju inte att man får höra från olika håll att amma är det bästa osv. Amningen har inte fungerat så bra för oss och det har varit en besvikelse. Har tragglat på tills barnen har ratat bröstet helt. Sköterskan på BVC har tom sagt att amning inte är det bästa för alla och frågat om jag inte har övervägt att sluta. Sen när jag har slutat så har det varit en befrielse.

Nu när du vet att du inte får amma så är ju inte amning det bästa för ditt barn. Och kan förbereda dig på det. Kan ju vara bra att få veta det innan och det inte kommer som en chock när barnet kommer. Vet att en del får hjälp med bröstmjölk från sjukhuset, men det kanske främst är till de som är födda förtidigt. Men jag har försökt att efterlikna amningen så mycket som möjligt när jag har gett flaskan. När vi är hemma så har jag gett flaskan hud mot hud för att få en nära kontakt. Sen så är det en stor fördel att pappan också kan vara delaktig.

• fru Elle

Har ju behövt ge ersättning redan på BB och de har där. Har haft både i Varberg och på Östra i Göteborg. Sen kan set vara skönt att köpa hem ersättning då man har hemma. Är ju betydligt billigare att köpa i stora matvaruaffärer än på apotek dom brukar funnas på sjukhusen.

Var med hos BM idag, allt var bra utom sockret. Var på 8,3 så jag fick en remiss för att göra en glukosbelastning. Har aldrig behövt göra det tidigare graviditeter och brukar ha ett sockervärde på 5 eller under 5. Att göra en glukosbelastning verkar inte vara så roligt. På fastande mage ska de ta ett prov och sen ska man dricka en sockerlösning. Efter det ska man sitta där i 2,5 timmar och sen ta ett nytt prov. Ser inte fram mot detta . Men de andra värdena var ok blodtryck 110/55, hjärtljud på 144 och hjärtljudsapparaten fick några ordentliga sparkar av killen i magen.

• fru Elle

En sån vattenkokare har vi med, perfekt att få vatten med temperatur på 40 grader snabbt. Vi har bara haft pulver och vällingdoserare.

• fru Elle

Vi har en Philips vattenkokare som man kan ställa in på 40, 60, 80 eller 100 grader.

• fru Elle

Astro; hade ätit frukost 1,5 timmar innan. Men brukar vara hos BM samma tid och äta frukost innan. Åt inget som jag inte brukar äta och normalt har jag ett värde på ca 5. Så ett värde på 8,3 är inte så högt då? Jag jämför ju med det jag brukar ha.

Svar på tråden Augustibebis 2012