Inlägg från: RockTheRebell |Visa alla inlägg
  • RockTheRebell

Augustibebis 2012

Jag är törstig konstant och jätte torr hud. Har aldrig behövt smörja mig förr när jag duschat mm. trots jag kan vara eksem"barn" på vintern (bara nåt parti som smörjs koncentrerat) men nu nästan fnasar jag om jag inte gör det.

Vi får inte boka RUL-tid förän v. 14+0 så två låååånga veckor kvar. Det är nästan längre väntan än förhoppningsvis 39+6 eller 40+0 hehe.

• RockTheRebell

woho! 13+0 idag =) Känns som man är ljusår efter... haha. Nästa vecka får jag ringa o boka ul äntligen. Under denna veckan har det hänt mycket i magväg. Nu är det inte bara "där nere" det är mage utan det går som en jämn fin båge från under brösten och ner. Går inte gömma i halvslappa tröjor längre utan måste verkligen vara för stor hoodtröja. Vet att det inte är större än en persika eller något men det ser verkligen så ut vare sig det är tarmar eller magsäck så ingår även dessa i en gravidmage sen ju. Fick en våg igår av mamma ^^ haha. Men hade inte gått upp mer än max 1 hg om båda vågarna är rätt. *Lycka* ;)

Strunta i henne Sajmon! Alla är vi olika..

• RockTheRebell

Blomsterfröna: Det där har jag än ingen aning om... hehe. Men tänkte mig lustgasen i alla fall. Så får se hur "illa" det är. Har väldigt hög smärttröskel för allt annat vid skador/tatueringar och dylikt. Men jag ska inte motsätta mig bedövninge bara för att vara vrång.

• RockTheRebell
    Hejåhå skrev 2012-02-21 11:05:20 följande:
    Det blir 17-18 månader mellan, BF 21/8.
    Jag kör FL via mobil-appen och då kan jag inte kopiera in mig i BF-listan :)
    Det är så kul sammanträffande det här! Jag är född 2/3-88 haha och brorsan 9/8-89 17 månader mellan brukar de säga. Har aldrig räknat ^^ Men vi har haft så fantastiskt roligt av varandra! Ständiga hyss och livlig fantasi. Inte många tv-timmar där inte haha. Hoppas de får en bra connection!

Ninni och gadget! Lider med era förutsättningar... Igår dog en nära killvän på bara 20 år i cancer efter två års kamp. Finns inga ord.. Min morfar åker skyttetrafik mellan hemma och sjukhus med dåliga odds pga dåliga kranskärl nacken/halsen som gör att han blir borta/små¨"hjärtstopp"  och än har det gått, men vet inte hur länge till :( Han vet om graviditeten och är jätteglad. Men vore så fint om han fick vara med om barnbarnsbarnet.. Hoppas era sjuklingar också får uppleva tillskotten!
  • RockTheRebell

Jag började fundera över mina matvanor idag. Hur ser era ut? Vad äter ni på en dag. Variation eller, planering slentrian? SKriv gärna om ni har fysiskt arbete eller "lätt" =)

Min är såhär jobbdagar: 
    04.45 Yoghurt+ kanske en macka
    07.00 banan
    09.00 frukost 2: Samma som ovan kanske kaffe eller te också. (Mycket fysiskt jobb innan frukost 2)
    13:00 Middag
    18.00 banan
    20.00 kvällsmat

Skoldagar
    08.00 yoghurt+kanske en macka
    10.00 kanske te eller kaffe äpple+macka
    12.00 Lunch
    14.00 äpple
    17.00 kvällsmat
    20.00 macka
    om det blir sent plugg blir det nog en banan vid 22 också.

Skoldagar är portionerna mindre än jobbdagarna

• RockTheRebell

Nice med bröllopsprat =) Vi tänkte ha vårt bröllop på dagen vi varit ihop 5 år. 27 sept 2014 =) Men vi kände varann i 10 år innan vi blev ihop och matchade stigarna först för dryga 2,5 år sen trots det varit nära innan, men inte stjärnsprak liksom. Så det känns viktigare att det är ett datum och omständigheter vi valt än bara huxflux ni vet. Så kan man ju hunnit bli fit nog att ha klänning tills dess ^^ Själva verket är inte vigseln det största för alla att delta i. Den kan vi ha för oss själva eller närmaste. Men eftermiddagen, kvällen och natten skall va en sjuhelsikes fest! Att barn kommer till innan är inte så blödigt, det är vi och ingen jäkt. Situationen ser sån ut bara att det lämpar sig bäst i denna ordningen.

Jag väntar med att köpa vagn mm tills jag fått mitt RUL fall det är tvillingvagn eller vanlig vagn. Har tvillingar hitan och ditan i släkten så vare sig är det ingen brodska innan dess heller.

Kul att se era matvanor! Vissa av er är jag lik, men andra kan jag inte äta lika sällan som. Mitt blodsocker är åt skogen då trots att blodvärde och allt är bra. Så de där frukterna eller mackorna in mellan är ett måste för att inte bli aspackad eller nära på svimma haha. Uscha. Tur det finns lätta lösningar än!

• RockTheRebell

Jag har bara haft en liten blödning. Fast antar att ridpositionen inte är våran längre... blod efter halva benen när jag upptäckte det. Uscha. Det var väldigt rött, men utspätt liksom. Ursäkta information. Och det slutade jättesnart. Inte kollat upp det. Men det måste varit så. Magen växer och små sammandragningar tror jag att jag har. Vaknade av något sånt imorse 2 ggr. Det gör inte ont utan mer känns(?) ni är nog med på förklaringen. 13+3 idag.  Hemska mardrömmar i natt också. Dom liknade inget haha uscha uscha.... men det är meningen att mardrömmarna ska vara vildare än sexlivet nu anatar jag haha.

Andfådd blir jag med. Men inte "hjärtklappig".

Här är det så vanligt med överraskningsbröllop att ett dop utan bröllop är mycket mer överraskande. Vi tänker inte gifta oss samtidigt Och kommer han med förslaget får han gifta sig med sig själv eller bebis ;) Tror inget av det är lagligt ;)

• RockTheRebell

Helena: Det kan vara nåt som går. Min pappa har haft likadant i 2 veckor och får inte prata, men gör det ibland ändå eller ja försöker.. så jag tror inte det är graviditeten ;) men immunförsvaret får sig väl en kyss. Han är iofs astmatiker.

Jag har tänkt på det lite innan men inte så mkt som idag. Jag bor dörr i dörr med en barnklädesaffär... det är en starkare bedrift att inte gå in dit än att inte äta godis.... men än har jag in fallit för det! Men de jäklarna hänger grejer utanför på ställning.. så idag tittade jag liiiite på en svartlaban overall som man kan vränga händer och fötter så har man heloverall. Men dom är dyyyyyra där kläderna. Så det går att hålla sig en stund till innan boingen börjar ;)

Vi tänker inte göra tillstymmelse till babyrums inredande med ett eget rum till babyn. Vi ska flytta inom 1 till 1,5 år från ankomst till bauta villa på landet så det känns onödigt så att säga. De som flyttar in sen ska inte ha det som barnrum utan som det är nu mer. Det finns ett rum vi har som gästrum. Men det är vägg i vägg så som avlastningsrum är det ju värdelöst fast det hade varit ett perfekt barnrum. Däremot blir det en babyhörna i sovrummet och på kontoret som ligger i helt andra änden av huset nu finns det redan idag säng för vi hade så många när vi flyttade ihop. Karln kommer sova igenom vilket babyskrik som helst om det inte är hans "vak". Men vakna när det är hans. Men det klarar nog inte jag ^^ så är det kolik (gud förbjude...) eller man är sjuk eller något som kan tänkas behövas sovas för så finns ljuddämpande möjligheter.

Svar på tråden Augustibebis 2012