• fru Elle

Augustibebis 2012

Sommaren12, vi köpte vår 2008 och har använt den dagligen i ca 4 år utan problem. Vi kanske har haft tur.

• fru Elle

Har jobbat några timmar idag, sen har vi varit ute hela dagen. Helt underbart väder ! Till middagen öppnade jag en flaska alkoholfritt vitt vin, blev även ett glas ute på balkongen i solen .

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle
    TheMaraja skrev 2012-05-01 20:37:51 följande:
    Usch jag känner mig så ledsen idag. Inget med bebis eller graviditet men en kille jag känner dog i natt . Han var på ett träningsläger i USA och fick hjärtstillestånd i duschen efter ett tränings pass. Fasen det kan inte vara meningen att man ska dö när man är 26 . Det var en trådavstickare det här men ibland inser man hur skört livet är och hur bra man egentligen har det.
    Beklagar TheMaraja, förstår att du är ledsen idag . Känns så onödigt när så unga personer går bort alldeles för  tidigt.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Sigrid var det första namnet som kändes rätt som syskon till Aron och Ester. Gillar Ester väldigt mycket förresten . Men Astrid är fint, heter vår dotter i andranamn. Här kommer några till förslag, Signe, Siri, Ingrid och Hedvig. Hedvig var min favorit om vi hade fått en liten tjej.

• fru Elle

När man säger Ester och Astrid så tycker jag med att det låter likt, hade nog inte valt det även om jag gillar Astrid.

Hade en mammagrupp inplanerad idag, enda tillfället dessutom. Men sonen blev hemringd från förskolan igår pga magsjuka. Han har dock inte visat några som helst tecken på att vara sjuk, men han är hemma med mig nu. Inte lös i magen och har samma aptit som vanligt, så förhoppningsvis var det inte så allvarligt. Men kunde ju inte ta med honom till mammagruppen, mest för att systern har haft vattenkoppor och jag räknar med att han får det i dagarna. Skulle för mittlinjen inte vilja utsätta någon gravid som kanske inte har haft vattenkoppor för smitta.

När vi pratar namn, vad är era spontana förslag på namn till syskonen Molly och Harry. Är en pojke och det ska inte sluta på y.

• fru Elle

Skulle inte stå mittlinjen utan skulle inte för mitt liv inte vilja utsätta någon gravid som kanske inte har haft vattenkoppor för smitta. Tack iPhonen

• fru Elle

Roos26 vad skönt att tappen blivit längre och att det går åt rätt håll. Har dina sammandragningar minskat nu eller har du fortfarande mycket?

Astro; jag är mest inne på Alfred och min man gillar Max väldigt mycket. Theodor gillade jag, det har vi inte med på vår lista, tack!

• fru Elle

Karo77; är alltid tråkigt när det inte blir som man önskar. Om det nu handlar om förlossningssätt eller hur man ger barnet mat som exempel. Ett kejsarsnitt är bara ett annat sätt att föda barn på. Sen är det bättre med ett planerat snitt än med ett katastroffsnitt, måste vara jobbigt när man inte är förberedd på det.

Var på återbesök hos läkaren idag och är fortsatt sjukskriven på 50% för mina sammandragningar och foglossning. Har fått mer problem med foglossningen men känner att det än så länge fungerar att jobba lite. Skulle höra av mig om det blir värre.

• fru Elle

Jag har smörjt in mig med olja några veckor innan förlossningen. Har inte fött med sugklocka eller några instrument. Men krystskedet har gått snabbt. Med dottern startade krydtverkarna 09.00 och hon är född 13 min senare. Med sonen gick hela förlossningen snabbare och fick en så kraftig krystvärk att jag inte kunde hålla emot, han föddes på den enda krystvärken.

Med dottern fick jag sy några stygn invändigt, men inget jag märkte eller fick några besvär av. Med sonen behövdes jag egentligen inte sys men BM frågade om jag ville sy den lilla bristning jag fått, tror hon gjorde tre stygn. Vet inte om oljan bidrog till att jag inte behövdes sys så mycket. Men kommer använda den igen. Tror det var mandelolja men kan kolla. Flaskan står i badrumsskåpet.

Svar på tråden Augustibebis 2012