• astro

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2012-07-18 23:38:18 följande:
    Åh, jag tappar modet pga denna väntan!!!
    Och ännu mer less blir jag nu när jag insett att det inte finns någon chans för hinnsvepning, trots att jag är öppen. Det är bara att vänta och har vi tur kanske förlossningen vill hjälpa till efter bf. Pga detta så ökar rädslan för att något ska gå fel igen. Har ni några tankar, vad kan man be om egentligen när det gäller denna rädsla? Bm gör som sagt inga gynekologiska undersökningar alls, så nästa steg är remiss til fl, och de gör ju liksom inga hinnsvepnibgar osv. Eller, det antar jag iaf att de inte "slösar" sin tid med.

Och ursäkta om jag gnäller om detta mycket. Försöker hålla humöret uppe, men inuti är det mycket som oroar mig. Och så vill man ju inte skriva för mycket här, då kanske man skrämmer någon annan.
    Fast det är bra att skriva av sig. Du kan ju bara skriva en "varning, texten kan vara oroande" högst upp så kan de som är lite känsligare låta bli att läsa ditt inlägg.

Jag får också för mig negativa saker ideligen och hoppas innerligt att de här två veckorna ska gå så fort de bara kan. Tacksam för snittet för min del för det är skönt att ha ett "slutdatum". På FL brukar de sällan vilja skynda på förlossningar, kanske i tanken att naturen vet bäst, vad vet jag. Men den är ofta hemsk den där sista-biten oron.
  • astro

Ibland är min man unikt bäst i hela världen förresten Solig

Vi sitter i köket, eller rättare jag sitter och han håller på och fixar med en trasig leksak, då tittar han plötsligt på mig och säger:

"Jag är så kär i dig. Du är så underbar på alla sätt."

Bara helt utan anledning. Det värmde.

Och så en liten stund senare kläcker han ur sig "de är inte kloka de där som inte gillar integrering, jag skulle gå på toa i stan och på den runda bänken satt en tjej i kort vit kjol, gissar att hon är från Burma eller Korea, med helt perfekta ben, alltså ben som skulle få Elvis att gå in i en pelare. Det blir inte snyggare."

Vi har alltid kunna säga sådana där saker båda två utan att det stör den andra och det är så himla skönt, på något sätt. Jag vet ju att han älskar sin gamla flodhäst ändå, trots att andra har snyggare ben Skrattande 

• astro
    lillakotten skrev 2012-07-19 01:47:38 följande:
    Astro: vad är det för dansmatta du köpt? Har en dansant liten dam hemma :)
    "Musses klubbhus" dansmatta, Vår leksaksaffär hade den på rea, ibland har man tur

Skulle inte tro att den är särskilt mycket bättre (eller sämre) än andra dansmattor för småbarn. Dex är extra glad dock eftersom Musses klubbhus är hans favoritprogram. 
  • astro

Håller tummarna för dig Hejåhå.

Ep skrev 2012-07-19 07:10:46 följande:
    Ska man tvätta alla bebis kläder o sängkläder med vanligt sköljmedel o tvättpulver???
     Allergisäkert tvättpulver, gärna i minskad dos. Inget sköldmedel eller ett allergisäkert sköljmedel. Inga parfymer.
  • astro
    Tesdy skrev 2012-07-19 07:55:09 följande:
    Godmorgon! Eller ja man har ju varit vaken ett bra tag nu! Vaknat flera gånger i natt av mina SD plus att jag har en fruktansvärd huvudvärk. Men jag vill inte gärna ta Alvedon nu eftersom jag är lite rädd för att jag inte skall känna om mina förvärkar skulle ändrar karaktär. Jag har ju stränga order att kontakta FL i så fall med tanke på bebisens läge.
    Hejåhå: vad jobbigt du haft det i natt.
    Ninime: det verkar vara på G för dig nu.
    Testa Resorb, det har trollat bort all min gravidhuvudvärk. Kanske kan det hjälpa dig också med lite tur.
  • astro

Är gräsänka för stunden och därmed ensam på kontoret där även hundarna gillar att ligga och mysa. Lite problematiskt, för dobben vill ha huvudet mot min mage ideligen (han är helt barntokig) och jättelik som han är så väger hans huvud faktiskt en hel del. Och så märker väl Sjuan att något är annorlunda för det blir rätt mycket sparkat på vovven

Finns inget rarare än barnvänliga hundar

Det är bra tungt att förflytta sig nu och en helt evenemang att få på ett par strumpor. Skönt att det inte är långt kvar. 

• astro
    cupcakekiller skrev 2012-07-20 21:08:02 följande:
    Astro: mammi köpte en dobber ett år innan jag föddes, hade honom tills jag fyllde 11, tycker att de var jättebra som familjehund, fast mina kompisar och vissa av deras föräldrar var rädda för honom ;)
    Här finns det folk som går över till andra sidan gatan. Helt obegripligt egentligen, han är ju världens snällaste hund. Det är väl bara för att dobbar alltid är farliga på film ...

Han har aldrig ens morrat åt någon. Men hos veterinären måste han ha munkorg "utifall att", Vår andra hund däremot som är reserverad av sig och möjligen skulle kunna nafsa till om någon främling skulle bli för närgången, hon är liten och söt så henne går alla fram till och ska klappa (vilket är måttligt kul för hennes matte, som ju har ansvaret för eventuella nafs), och där vill veterinären minsann inte hämta munkorgen. Fördomar ... 
  • astro
    Maaya skrev 2012-07-20 23:56:51 följande:
    Sommaren12: På söndag har jag gått fulla 38 veckor så bebis är välkommen ;) Dom har typ inte sagt något om något än :/ men jag har pratat med min rumskompis som legat inne tidigare o hon säger att alla hon delat rum med som varit lika långt gångna som mig o med mindre äggvita i urinet har blivit igångsatta! Dock brukar dom vänta till efter helgen om värdena inte försämras såklart. Jag har hela tiden sagt att 38 veckor känns alldeles perfekt o jag vill att han ska bli lejonets stjärntecken (vilket han blir om han väntar tills på måndag) så vi får se, jag kanske får min bebis nästa vecka :D imorgon kommer jag få träffa läkaren så då tror jag dom kommer ge mig ett besked. Börjar bli lite nervös nu hehe
    I år börjar Lejonet på söndag kl 11:02 så du får väl försöka hålla dig till dess
Svar på tråden Augustibebis 2012