• astro

Augustibebis 2012

Vaknar i en hög av barn - bokstavligen. Morgon för dem, för mig var det att vakna ur en lur (oj vad konstiga sovtider man får sista biten).
    Treåringen Dexter sträcker på sig, gäspar stort, och hälsar dagen med ett glatt "God morgon, Dexter!" Lillasyster Bella sätter iväg och hämtar mammas kläder. Kan det bli bättre? Nu fattas bara bebisen

Sommaren12, tack för inlägget. Tycker det blir svårare och svårare att formulera sig och vill verkligen inte kliva på någons tår av misstag. 

• astro
    Kampis skrev 2012-07-28 13:45:17 följande:
    Mammsen: blåbär trögar upp magen så det ska du inte äta, men däremot russin och katrinplommon är jättebra
    Torkade aprikoser!  Suveränt val.

---

Stort grattis till bebisarna, Jloow och Karo! SkålSkål 
  • astro
    Stövelkatten skrev 2012-07-29 08:22:42 följande:
    Ang. Vänner så är det hittills EN kompis som ringt för att gratulera. De andra, "närmaste", har nöjt sig med ett sms eller till och med en like på Facebook. Hmm... Kanske dags att inse att vi nog inte är så nära vänner ändå. Trist.
    De kanske bara är rädda för att störa? fast de kunde ju gott skicka ett grattiskort eller något, tycker man.
  • astro

Grattis lovisen! Skål

---

Här blev det en tripp till FL idag. För första gången fick jag för mig, helt i onödan, att något var fel på bebisen. Har inte hänt under någon av mina tidigare graviditeter - den enda gången förut som det kändes fel, var det fel.

Lååångt CTG, BT, urinprov, rubbet. Alla värden perfekta, bebisens CTG-kurva var "textbook" sa BM. Det var så bra att de inte ens tyckte att det behövdes en läkare för en bedömning.
    När jag ändå var där fick jag göra bastestet inför snittet så nu slipper jag åka till trista MVC imorgon - en total vinst.

Lite dum kände jag mig som tog upp allas tid i onödan men alla försäkrade mig om att man ska åka in, om man är orolig. Hellre en gång för mycket ...

Nu ska jag bara ta det lugnt inför torsdagen. Puh. 

• astro

Om SD: Har man bakåtlutad livmoder (det har jag) så är de som starkast, värkarna också, när man lutar sig bakåt eller ligger på rygg, men värkarna riskerar att bli ineffektiva och man bör istället stå rak eller luta lätt framåt. Men tydligen är det ofta precis tvärtom om man har en "vanlig" livmoder.

Om AD-droppar: Jag tror att BVC delar ut dem gratis överallt eller nästan överallt. Fast det är d-droppar numera utom tydligen hos några få bakåtsträvande BVC. Skälet till att det ska vara D och inte AD är att vitamin A blockerar upptag av vitamin D. Lite som järn och kalk, man ska inte ta det samtidigt.

Svar på tråden Augustibebis 2012