• NiniMe

Augustibebis 2012

Svipp skrev 2012-05-11 11:22:21 följande:
    Jag undrar om någon har någt bra tips på en amningsbh som man kan sova i utan att det känns som ett fängelse? Jag hatar att sova i bh, det skaver och har sig, men har aldrig hittat något bra alternativ. Man kan ju inte sova utan något som ser till att inte hela sängen blir blöt.

Angående förlossningen så längtar jag nå så fruktansvärt! Efter hela upplevelsen, förutom möjligtvis avslag, ont i muffen, ömma bröst och dylikt som kommer efteråt. Men själva förlossningen är ju världens grej och då får vi äntligen träffa Sigrid! (som ni förstår har jag till största delen mest positiva erfarenheter)  På sjukhuset där jag ska föda får bara pappan och syskonen hälsa på pga rs-virusrisken. Men det känns bara bra. De andra kan gott vänta några dagar.

108 dagar kvar...alldeles för länge...
    Jag hade en träningsbh på mig på natten... Inte den tighta hårda sorten Funkade bra
  • NiniMe

Jag längtar efter förlossningen, mina förlossningar har varit det mest empowering jag hade varit med om i hela mitt liv... Detta är den sista förlossning jag kommer vara med om för egen del så jag ska njuta av den Sen ska jag arbeta på att få vara med och stötta andra vid deras förlossningar istället

• NiniMe
    Novixi skrev 2012-05-12 01:20:25 följande:
    NiniMe: vilket program/app använder du när du får fram så mycket info om bebisen? Den jag har visar inte stjärntecken och liknande :)
    Jag har hittat på blimamma.se en sådan man lägger in på sin blogg, så kopierar den från blogggen och lägger in här
  • NiniMe

Så nu har min energi kommit tillbaka, dock håller den bara i sig halva dagen sen pyser den iväg fram mot Eftermiddagen hahaha.... Jag har i mina grav alltid fått en rastlös känsla i kroppen runt vecka 30 och framåt,  då har jag alltid målat lägenheten eller ngt hahaha, min man tycker jag är störd som har stått och balanserat på en lite stege höggravid för att kunna måla..... Ajja nu ska jag inte måla iallafall, INTE än Lillans rum ska dock målas sen men nu ska jag möblera om pojkarnas rum och anpassa det så dom kan dela rum

ÄR det någon här som har barn som delar rum? Jag är lite nervös för att flytta in lilleman till storebror, kommer det bli en massa lekande osv iställlet för att sova... Jag delade rum med min syrra men då var jag runt 4-5 då fatta man liksom att det var sovdax, men lillebror han blir 3 i september och han är en busunge,, hahaha ajja vi får testa och se Jag börjar liksom bli SUGEN på att göra vid lillans rum trots att hon förmodligen inte kommer sova där den första tiden ahahah

• NiniMe
    A R skrev 2012-05-12 10:21:07 följande:
    Mina killar har tidigare delat rum och för oss har det fungerat jättebra, mer som en trygghet. Det gäller bara att hitta rutiner och hålla på dem (lättare sagt än gjort ibland). Det är bara ett och ett halvt år mellan mina killar och de har fram till för ett par år sedan haft samma läggningstider vilket har underlättat.
    Ja jag har 15 månader mellan mina och storebror vill verkligen dela rum, han tycker det verkar kul
    så vi får testa och se Nu har vi fasiken köpt färg så nu ska det målas på deras rum hahaah Grööööön ville dom ha hehe
  • NiniMe

Så då har jag målat klart pojkarnas rum, gröööönt, precis som storebror ville ha det och pappan här hemma (datanörd) har stolt installerat en dator till dom hahaha... Tur han har två pojkar som kan följa hans intresse, nu kommer tösen så har jag min hahaha

• NiniMe

Påtal om ont i fötterna så hade jag de när jag väntade grabbarna, det blev värrre och värre.. Jag vet inte om det berodde på vätskan man samla på sig eller om det var viktuppgången som gjorde det...  Varje morgon kändes det som jag gick på nålar, och det var värst när jag precis reste mig upp från sängen på morgonkvisten... Det gjorde pissont... Det försvann dock direkt efter dom var födda

• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-05-14 18:30:31 följande:
    Just det! Jag ska köpa något som stärker och ökar hårväxten med, för man tappar sjuka mängder hår när man ammar!!!
    Usch ja men det behöver inte vara för att du ammaR Rynkar på näsan Jag har båda gångerna tappat jättemycket hår när pojkarna varit runt 4 månader och tyvärr har det hållet i sig ganska länge och det var mängder med hår som åkte av Gråter Jag var jättetunn vid pannan... Min ena pojke amma jag i 7 veckor och den andra 3 månader men under den tiden tappa jag inget...
  • NiniMe

Usch jag sitter här nu med mensvärk som inte släpper alls, blir svagare i intervaller men även starkare....  Ska hoppa ner i säng snart o hoppas det släpper

Svar på tråden Augustibebis 2012