• NiniMe

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-05-24 06:55:03 följande:
    Ninime: wow! Med lite flyt kanske du bara har sex veckor kvar!!! Va tiden går snabbt.
    Ja den gör ju det Man är himla nyfiken på det lilla hjärtat därinne Hjärta
  • NiniMe

Jag drack hallonbladste med pojkarna men man ska inte börja dricka det förrän runt vecka 35.... Jag tyckte det var gott, så gott att jag hade 3-4 påsar i hahaaa

• NiniMe
    Svipp skrev 2012-05-24 08:13:02 följande:
    Jag känner precis som dig MiniMe! Graviditeten är något jag genomlider för att få en fin belöning sen. Längtar så fantastiskt mycket till hon kommer ut och vi får se vem det är som gömt sig där inne. Och så får jag dricka viiiiin, ååå ett glas rose' på verandan med några vänner... *drömmer* Kommer nog inte vars så social i sommar...
    Och sen som ni säger, få tillbaka min kropp! Så jag kan göra vad jag vill! Fast, eftersom jag kommer att amma så kan jag ju ff inte sova på mage vilket jag längtar efter.
    Sen känner jag oxå sådär ibland, att hur ska jag räcka till till tre barn? Helst de gånger när allt inte flyter på så smidigt, när det är bråk och gråt och så. Hur kunde jag vilja ha mer av det här frågar jag mig då. Tur att det är fantastiskt mysigt med barnen ännu oftare.
    Nu ska vi cykla till förskolan. Ha en bra dag allihopa!
    Hahahaha du skriver PRECIS det jag tänkte
      Desamma
  • NiniMe

Tycker det är jättebra att ni skriver om hur era sambos beteer sig eftersom man ofta känner sig ensam i gravidlandet och får ofta intrycket att allt runt omkring är rosa och underbart... Vilket är nog mer sällsynt....
    Min gubbe han är väl helt ok, det ända han inte fattar här hemma är att jag inte har ensamrätt på att skapa runtiner på barnen, läggdax osv... Att jag inte har ensamrätt på att plocka upp saker som behöver plockas upp... Gahh blir knäpp på han.. Och tro mig jag har testat att låta saker ligga kvar för o se om han tar upp det, men ICKE han gör....
    Nu i två dagar har min man jobbat över och inte kommit hem förrän kidsen gått o lagt sig, och när han kommer hem SER han att pojkarna SOVER, nybadade, jag har LAGAT mat och plockat undan disken... OCH hemmet ser bra ut liksom... Så att vara ensam är fasiken inte så svårt för man har liksom ingen att gnälla och störa sig på, utan då gör man allt själv och inga diskussioner om vem som ska göra vad..,.

• NiniMe

Jag satte faktiskt igång min första förlossning med bröstvårtsmassage Och det vet jag eftersom värken kom i sammband med massagen
    Mamma drack ricinolja men fan det gick i raketfart när jag kom så det vette tusan om jag skulle våga..
    Sex är det inte påtal om för min del hahaha
    HAllonbladste gav mig mest sammandragningar...
    Annanas även det sammandragningar.
    Stark kaffe, blev ett rent hem...

Så tuttarna var det ända som funka, MEN jag hade gått över tiden (40+6) och jag tror att livmodern måste vara redo, jag skynda säkert bara på det ett par dagar...

• NiniMe
    astro skrev 2012-05-24 10:47:43 följande:
    Finns jättegod LCHF-glass i vissa butiker och gott om recept på internet. Jag brukar göra en mascaproneglass som är dödligt god och den innehåller i princip inga kolhydrater.

För visst "måste" manäta glass på sommaren, kan bara hålla med dig

Omdiskuterat ... de flesta säger att nej, det kan man inte. För mig känns det ju ändå lite sannolikt eftersom jag som sagt gick minst +10 med de första fyra och sedan kom femman och sexan på +2 och +1 (femman hade varit +1 han med om han hade kommit fem minuter tidigare). Kanske minskar det i alla fall risken för överburenhet eftersom det gör att livmodern mognar fortare.
    Det där saltet? Var kan man köpa det?
  • NiniMe
    Gadget skrev 2012-05-24 13:20:28 följande:
    Schüsslersalt? I Tyskland i alla hälsokostaffärer eller på homeopatiska apotek. I Sverige vet jag inte, på nätet borde det gå att finna i alla fall. Kanske även i vanliga hälsokosten.
    Okej då ska jag undersöka saken
  • NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-05-25 06:53:22 följande:
    Här rör de på sig konstant i magen. Efter UL i vecka 18 har hon varit så aktiv. Hon e den aktivaste av dom om man jämför med dom andra 3.
    Lillan har haft sina perioder, lugna dagar och lite mer aktiva men nu har hon varit jätteaktiv hahaha..
  • NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-05-25 07:01:34 följande:
    Vad är lugna dagar? Ha ha. Kommer bli orolig när hon konmer röra sig mindre, om hon nu gör de.
    Med min andra dotter så ca hon aktiv under förlossningsarbetet och de va extra jobbigt... De vs inte kul slls
    Ja vad jag läste nu så kan dom ändra mönster och kännas annorlunda, lite lugnare rörelser men det stämmer verkligen inte här, hon håller på som attans hahaha
    Usch nä det kan inte vara kul när man ska föda att dom håller på som attans hahaha..

Jag har ju haft moderkakan i framvägg med min ena son och med andra sonen var den fram till vänster, denna gången har jag i bakvägg och ja det känns verkligen skillna denna gången... har känt alla tidigt men rörelserna är verkligen markanta nu
Svar på tråden Augustibebis 2012